Gå til innhold

trassalder og ferie


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

vi er på ferie med vår 2-åring som tydelig er i trassalderen, og jeg trenger noen råd. Her er det sutring, grin, skriking og raseriutbrudd hele tiden føles det som :-( skifte bleie, kle på, smøre med solkrem er helt Krise, og han skriker og sloss i mot. Å gå ut og spise er pinlig pga utålmodig hissigpropp som slår seg vrang, og i dyreparken ble det full krise når han ikke fikk gjøre som han ville. Har dere noen råd til en sliten mor? :-) vi følger rutiner, han får sove når han skal osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dra hjem og dra heller på feriereise når han/hun har blitt større og det blir kos i stedet for mas.

Hilsen flerbarnsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Skulle til å si det samme, det beste rådet er å bli hjemme, men det er jo for sent. Ferie med så små barn er mer mas enn kos, særlig dersom ikke flere familier reiser sammen.

La resten av ferien gå på barnets premisser, lag mat i leiligheten hvis det er mulighet for det, og la ham sitte i sandkasse hele dagen dersom det er det han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

vi er på ferie med vår 2-åring som tydelig er i trassalderen, og jeg trenger noen råd. Her er det sutring, grin, skriking og raseriutbrudd hele tiden føles det som :-( skifte bleie, kle på, smøre med solkrem er helt Krise, og han skriker og sloss i mot. Å gå ut og spise er pinlig pga utålmodig hissigpropp som slår seg vrang, og i dyreparken ble det full krise når han ikke fikk gjøre som han ville. Har dere noen råd til en sliten mor? :-) vi følger rutiner, han får sove når han skal osv.

Jeg tenker at dette også kan handle om at han er 2 år, og derfor kan reagere på et ukjent sted... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn trasser mest hvis vi er mye hjemme, ikke finner på noe, og det blir litt kjedelig. Aldri på tur hvis det skjer mye spennende. Kanskje ferien blir en hyggelig opplevelse for dere? Prøv å ikke stresse med noe, la barnet spise og sove nok, samt vær så avslappede foreldre som mulig.

God tur :klemmer:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er på ferie med vår 2-åring som tydelig er i trassalderen, og jeg trenger noen råd. Her er det sutring, grin, skriking og raseriutbrudd hele tiden føles det som :-( skifte bleie, kle på, smøre med solkrem er helt Krise, og han skriker og sloss i mot. Å gå ut og spise er pinlig pga utålmodig hissigpropp som slår seg vrang, og i dyreparken ble det full krise når han ikke fikk gjøre som han ville. Har dere noen råd til en sliten mor? :-) vi følger rutiner, han får sove når han skal osv.

Jeg har en sønn på 2 år nå, og han er i tydelig trass, akkurat som du beskriver. Jeg har valgt å droppe ferier osv. En 2 åring vil uansett ikke la være å trasse. Ungen din vil mest sannsynlig som alle andre barn ikke bare vips gi opp trassen, det er noe i må igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde plassert barnet hos besteforeldrene og tatt en langhelg med mannen min i stedet og en uke hos foreldrene mine sammen med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet ferie (annet enn hytte med familie) og restaurant i denne perioden. For øvrig mener jeg man like gjerne kan vente med Dyreparken osv med så små barn, de har det antakelig like gøy på stranda.

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Helt ærlig, jeg ville stesset ned, et primalskrik fra eller til... prøv å overse ungen, når mine var to år elsket de å bade på stranda uansett hvem (bestmødre, onkler), men...

Husk, vann, saft, iskrem og skygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...