Gå til innhold

Bikkjer skal IKKE bindes utenfor butikken!


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

Gjest pærecider

Det finnes sikkert et slags halsbånd med lås på, så kan man låse hunden slik man låser sykkelen. Da får nok hundetyvene seg en liten overraskelse.

Anonym poster: 549e57a68925a92002929e72e0c945a8

Det fins. http://www.dfordog.c...e-dog-lead.html

Men om de er bra, det vet jeg ikke. Kanskje jeg skulle prøve en sånn en til vofsen...

Eller ved ettertanke, ikke. Uansett om den står unna inngangen så er det mye rart som går rundt, barn som erter hunden, etc. Men ideen om låsbar lenke og halsbånd er ikke dum.

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal IKKE stjele bikkjer.

Anonym poster: 4e561bf90cca78c99450c3f1b0ef3e5b

Det er jo det som er problemet! Problemet er ikke at folk lar hunden stå 5 min utenfor butikken, problemet er at folk stjeler! Og så lenge hunden har fått en bra oppdragelse så er sjansen for at den biter en fremmed som vil klappe minimal. Men jeg skjønner tankegangen, hadde ikke forlatt hunden min hvor som helst, men nå har ikke jeg hund.

Anonym poster: e6b64dc86100553d956e3b6ede7b5c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal IKKE stjele bikkjer.

Anonym poster: 4e561bf90cca78c99450c3f1b0ef3e5b

Eh ... Okei ... Takk for informasjonen?

Anonym poster: 21479fff78469bc9542c448336b0975e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å tyde en lov. Uansett hvor bikkja står, så skal den ikke bli overlatt til seg selv! Herregud! Hunden er et fullkomment familiemedlem som man skal passe på. Selv om hunden er lydig og snill, så er det jo ikke kult å sitte der på utstilling, der barn og til og med godt voksene folk skal komme bort til den for å klappe! Hunden er hjelpesløs og totalt avhengig av en eier som tar vare på den, og passer på den. En ting er å være alene hjemme, men en annen ting er å la hunden være alene med fremmede mennesker!!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Amen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at mange folk gjør så godt de kan! De er ansvarlige,er klar over risikoen, tar forhåndsregler, er reflekterte, er ansvarlige osv... Humden min er aldri til sjenanse for andre med mindre man går inn for å gjøre den til en sjenanse selv... Loven tar også for seg å binde fast hunden ved fortau, og det er ikke lov å binde hunden ved smale fortau fer man ikke kan gå usjenert forbi. Fortauet utenfor bunnpris på busket er så vidt jeg vet bredt nok til at man kan gå forbi med god margin!

Jeg tar ALLTID hensyn, men jeg lar meg ikke hersje med! Jeg tar ikke hensyn til irrasjonelle mennesker, det er grenser! Folj får bruke hodet! Man kan ikke heve seg over mennesker bare fordi de har hund, men kan ikke bestemme hva de skal og ikke skal gjøre så lenge de er ansvarlige og tar hensyn! (innen ri elighetens grenser). Hunder har ALLTID vært og kommer ALLTID til å være en del av samfunnet, og en følgesvenn for mennesket! Det er først de siste årene vi nordmenn driver å gjør hundehold så utrolig komplisert!

Man kan være uenige så mye man vil, det er bare fint man har forskjellige meninger, men jeg synes mange er hysteriske og lite reflekterte!

Jeg VET hvor ansvarlig jeg er, og jeg ser at mange som mener det er uansvarlig å sette hunden utenfor butikk ikke tar hensyn på veldig mange andre måter.. Men siden jeg vet hva jeg er, men dere påstår atbdet ikke stemmer så legger jeg ikke så mye vekt på meningene deres, desverre!

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at man tør sette fra seg hunden utenfor butikken!

For min egen del tenker jeg at butikkturer er turer JEG tar fordi jeg må på butikken, jeg kombinerer ikke dette med turene jeg går med hunden :) Dersom jeg må på butikken tar jeg som oftest det etter jeg har gått med hunden. Typ hundetur -> hjem -> butikktur :)

Nå er ikke jeg aleine med hunden, så når jeg og kjæresten går tur sammen med hunden så går den ene inn på butikken og den andre står utenfor. (Og siden vi er litt vimsete begge to så går først den ene og handler litt, så går den andre og handler resten...) :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at man tør sette fra seg hunden utenfor butikken!

For min egen del tenker jeg at butikkturer er turer JEG tar fordi jeg må på butikken, jeg kombinerer ikke dette med turene jeg går med hunden :) Dersom jeg må på butikken tar jeg som oftest det etter jeg har gått med hunden. Typ hundetur -> hjem -> butikktur :)

Nå er ikke jeg aleine med hunden, så når jeg og kjæresten går tur sammen med hunden så går den ene inn på butikken og den andre står utenfor. (Og siden vi er litt vimsete begge to så går først den ene og handler litt, så går den andre og handler resten...) :)

Så fint at du harbden muligheten! Det misunner jeg deg! Den har ikke jeg!

Det betyr ikke at jeg er uansvarlig!

Jeg synes det er ekkelt, jeg liker det ikke, men jeg må, og derfor tar jeg forhåndsregker slik at sannsynligheten er minimal..!<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du harbden muligheten! Det misunner jeg deg! Den har ikke jeg!

Det betyr ikke at jeg er uansvarlig!

Jeg synes det er ekkelt, jeg liker det ikke, men jeg må, og derfor tar jeg forhåndsregker slik at sannsynligheten er minimal..!<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Jeg skjønner at man må prioritere forskjellig, men kan ikke hunden være aleine hjemme når du handler..? :) Har du den med på jobb/skole slik at du ikke kan handle på vei hjem? Jeg er bare nysgjerrig, for dette har aldri vært et problem for meg så lenge jeg har hatt hund, og hunden vår er ikke valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg skjønner ikke at man tør sette fra seg hunden utenfor butikken!

For min egen del tenker jeg at butikkturer er turer JEG tar fordi jeg må på butikken, jeg kombinerer ikke dette med turene jeg går med hunden :) Dersom jeg må på butikken tar jeg som oftest det etter jeg har gått med hunden. Typ hundetur -> hjem -> butikktur :)

Nå er ikke jeg aleine med hunden, så når jeg og kjæresten går tur sammen med hunden så går den ene inn på butikken og den andre står utenfor. (Og siden vi er litt vimsete begge to så går først den ene og handler litt, så går den andre og handler resten...) :)

Det er sånn vi gjør det også. Jeg hadde kapitulert om hunden min ble stjålet, det gidder jeg ikke risikere bare fordi jeg er for lat til å gå hjem med hunden eller få noen til å stå med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er verre å stjele en hund som står bundet fast utenfor en butikk enn å faktisk gå fra den. Nå så synes jeg ingenting om hunder som må sitte lenge og vente på eieren, men jeg synes det er helt greit å gå fra dem om man bare skal handle noe småtteri, som for eksempel brød og melk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du harbden muligheten! Det misunner jeg deg! Den har ikke jeg!

Det betyr ikke at jeg er uansvarlig!

Jeg synes det er ekkelt, jeg liker det ikke, men jeg må, og derfor tar jeg forhåndsregker slik at sannsynligheten er minimal..!<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Hvorfor har du ikke denne muligheten? Du har sikkert sagt det før, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke klarer det, mens andre klarer det. Du har vondt i ryggen og trener. Men dette var jo rett utenfor hos deg? Så tar det tid å lage mat? Så tar det tid å kjøpe middag? Kan du ikke kjøre/sykle eller noe, så går handleturen fortere. Jeg regner jo med at du kun handler kun "litt" når du setter fra deg hunden. Du går jo ikke med to eller flere poser samtidig som du bruker lang vei hjem. Da er det hvertfall ikke rart du sliter med ryggproblemer!

Butikken kan da vel ikke være så sykt langt unna, der du er nødt til å prioritere å ha med bikkja? Og det er bedre at hunden er hjemme en halvtime for lenge, enn å stå et kvarter utenfor butikken, der du titter hue ut en gang i mellom?

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at man må prioritere forskjellig, men kan ikke hunden være aleine hjemme når du handler..? :) Har du den med på jobb/skole slik at du ikke kan handle på vei hjem? Jeg er bare nysgjerrig, for dette har aldri vært et problem for meg så lenge jeg har hatt hund, og hunden vår er ikke valp :)

Jeg handler småting som melk, brød ol på kiosker og bensinstasjoner og små dyre butikker i nærheten, da har jeg han ikke med, men når jeg skal ha kjøtt, fisk ol så må jeg gå til butikken som er 25 min unna. Det har jeg ikke tid til når jeg allerede bruker 2-3 timer på tur om dagen, pluss alt annet jeg MÅ gjøre, så rekker tiden rett og slett ikke til uten at jeg skal bli utbrent igjen..

Det er i gen butikker mellom hverken skole eller jobb og der jeg bor,siden jeg har bosatt med i umiddelbar nærhet til begge deler pga hunden og at jeg hellerikke har tid hvis reiseveien blir lang.

Jeg kan desverre ikke si så mye mer ang situasjonen min, men jeg kan si som så at man bør ikke dømme andre mennesker, for de fleste gjør så godt de kan! Jeg tar mer hensyn enn de fleste, og jeg blander meg heller ikke i hva andre gjør så lenge de ikke skader andre eller er uforsvarlige! <br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler småting som melk, brød ol på kiosker og bensinstasjoner og små dyre butikker i nærheten, da har jeg han ikke med, men når jeg skal ha kjøtt, fisk ol så må jeg gå til butikken som er 25 min unna. Det har jeg ikke tid til når jeg allerede bruker 2-3 timer på tur om dagen, pluss alt annet jeg MÅ gjøre, så rekker tiden rett og slett ikke til uten at jeg skal bli utbrent igjen..

Det er i gen butikker mellom hverken skole eller jobb og der jeg bor,siden jeg har bosatt med i umiddelbar nærhet til begge deler pga hunden og at jeg hellerikke har tid hvis reiseveien blir lang.

Jeg kan desverre ikke si så mye mer ang situasjonen min, men jeg kan si som så at man bør ikke dømme andre mennesker, for de fleste gjør så godt de kan! Jeg tar mer hensyn enn de fleste, og jeg blander meg heller ikke i hva andre gjør så lenge de ikke skader andre eller er uforsvarlige! <br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Jeg er veldig enig i at man ikke skal dømme andre! Det gjør likevel så vondt å lese om hunder som blir stjålet utenfor butikken at jeg håper folk ser muligheter og ikke begrensninger når det gjelder å unngå å sette fra seg hunden slik :)

Sier ikke at du ikke har tenkt over det du gjør, for det har du jo tydelig gjort!

..Jeg kommer fortsatt ikke til å sette fra meg hunden min slik, aner virkelig ikke hva jeg hadde gjort om den ble borte pga det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Jeg hadde ALDRI turt å sette hunden alene utenfor butikken. Jeg stoler på at bikkja ikke finner på noe sprell, men jeg stoler så absolutt ikke på at alle andre oppfører seg. En ting er at den kan blir stjelt, en annen ting er om folk eller andre hunder plager han. Hadde aldri tilgitt meg selv om noe skulle skje med han, mensj jeg var inne på butikken.

Vi har i tillegg en liten rase som koster ganske mye, så sjansen for at noen ahdde falt for fristelsen og tatt han med seg er alt for stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er verre å stjele en hund som står bundet fast utenfor en butikk enn å faktisk gå fra den. Nå så synes jeg ingenting om hunder som må sitte lenge og vente på eieren, men jeg synes det er helt greit å gå fra dem om man bare skal handle noe småtteri, som for eksempel brød og melk.

Haha! Man kan se på det hvordan man vil. Det er jo forsåvidt to forskjellige saker. Men begge er like respektløst! Hvis man ikke går fra hunden, så vil den ikke bli stjålet. Det er også verre å stjele en låst sykkel, enn å gå fra en ulåst sykkel i fem minuter! Nå sammenligner jeg ikke en hund med en gjenstand, men det du sier henger ikke på greip. Kan du ikke bare la vær å gå fra den da, så slipper du å risikere at den blir frastjelt, eller bli skremt. Det skal ikke så mange sekundene til at hunden blir borte, eller at hunden kan bite, og deretter bli avlivet. Det er ikke andres feil. Det er DIN feil. DITT ansvar!!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI turt å sette hunden alene utenfor butikken. Jeg stoler på at bikkja ikke finner på noe sprell, men jeg stoler så absolutt ikke på at alle andre oppfører seg. En ting er at den kan blir stjelt, en annen ting er om folk eller andre hunder plager han. Hadde aldri tilgitt meg selv om noe skulle skje med han, mensj jeg var inne på butikken.

Vi har i tillegg en liten rase som koster ganske mye, så sjansen for at noen ahdde falt for fristelsen og tatt han med seg er alt for stor.

Godt å høre at du og fler er enig med meg :) Men uansett hvor billig hunden min er, og hvor lite det er fristende å stjele den, ville jeg uansett ALDRI tatt sjangsen. Ville aldri latt bikkja mi være hjelpesløs alene.

Endret av spørsmålstegnet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha! Man kan se på det hvordan man vil. Det er jo forsåvidt to forskjellige saker. Men begge er like respektløst! Hvis man ikke går fra hunden, så vil den ikke bli stjålet. Det er også verre å stjele en låst sykkel, enn å gå fra en ulåst sykkel i fem minuter! Nå sammenligner jeg ikke en hund med en gjenstand, men det du sier henger ikke på greip. Kan du ikke bare la vær å gå fra den da, så slipper du å risikere at den blir frastjelt, eller bli skremt. Det skal ikke så mange sekundene til at hunden blir borte, eller at hunden kan bite, og deretter bli avlivet. Det er ikke andres feil. Det er DIN feil. DITT ansvar!!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Vel, bare fordi man har lagt igjen noe så gir ikke det andre automatisk rett til å stjele disse tingene. Ufyselige mennesker finner man dessverre overalt så man kan vel aldri være sikker på at man ikke blir frastjålet sine ting. Nå synes sikkert du at det igjen er ufyselig å gå fra hunden sin utenfor butikken, og det skal du gjerne få lov til. Jeg synes ikke det er noe galt i å gå fra hunden sin om man kun skal bruke et par minutter inne på butikken, og kan heller ikke forstå hvorfor folk skal ha noen glede av å stjele andres dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke denne muligheten? Du har sikkert sagt det før, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke klarer det, mens andre klarer det. Du har vondt i ryggen og trener. Men dette var jo rett utenfor hos deg? Så tar det tid å lage mat? Så tar det tid å kjøpe middag? Kan du ikke kjøre/sykle eller noe, så går handleturen fortere. Jeg regner jo med at du kun handler kun "litt" når du setter fra deg hunden. Du går jo ikke med to eller flere poser samtidig som du bruker lang vei hjem. Da er det hvertfall ikke rart du sliter med ryggproblemer!

Butikken kan da vel ikke være så sykt langt unna, der du er nødt til å prioritere å ha med bikkja? Og det er bedre at hunden er hjemme en halvtime for lenge, enn å stå et kvarter utenfor butikken, der du titter hue ut en gang i mellom?

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Aner ikkehvorforjeg svarer, meen;

Opp kl 6, tur med hund++ , skole til 16, hjem og tur med hund, tilbake ca 17-17.30, middag, ferdig 18- 18.30, forberedelser til morgendagens forelesninger, til ca til 19.30- 20.00, tur med hund igjen til ca.20.30, som regel trening, til ca 21.30, dusje,spise, SLAPPE AV/ husarbeid ol... 22.30 SOVE , for da er jeg utslitt!

Og så er det jobb innimellom alt det, da må jeg tidligere fra skolen så hunden ikke er for mye alene, og får desto mere å gjøre når jeg kommer hjem etter jobb...

I tilleg går jeg et studie hvor det ofte er 8 timer praksis+ oppgaver/studiekrav, midt- og sluttevalueringer, loggskriving og diverse..,

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikkehvorforjeg svarer, meen;

Opp kl 6, tur med hund++ , skole til 16, hjem og tur med hund, tilbake ca 17-17.30, middag, ferdig 18- 18.30, forberedelser til morgendagens forelesninger, til ca til 19.30- 20.00, tur med hund igjen til ca.20.30, som regel trening, til ca 21.30, dusje,spise, SLAPPE AV/ husarbeid ol... 22.30 SOVE , for da er jeg utslitt!

Og så er det jobb innimellom alt det, da må jeg tidligere fra skolen så hunden ikke er for mye alene, og får desto mere å gjøre når jeg kommer hjem etter jobb...

I tilleg går jeg et studie hvor det ofte er 8 timer praksis+ oppgaver/studiekrav, midt- og sluttevalueringer, loggskriving og diverse..,

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

du kan handle på vei hjem fra skolen eller jobb, slik de fleste av oss gjør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i at man ikke skal dømme andre! Det gjør likevel så vondt å lese om hunder som blir stjålet utenfor butikken at jeg håper folk ser muligheter og ikke begrensninger når det gjelder å unngå å sette fra seg hunden slik :)

Sier ikke at du ikke har tenkt over det du gjør, for det har du jo tydelig gjort!

..Jeg kommer fortsatt ikke til å sette fra meg hunden min slik, aner virkelig ikke hva jeg hadde gjort om den ble borte pga det!

Selvfølgelig, det er forferdelig, men det betyr ikke at man ikke kan unngå det ved å ta en del forhåndsregler! Man skal ikke dømme folk for å være uansvarlige, for det vet man ikke noe om bare fordi man ser en hund stå bunnet fast!

Det er noen som tenker, vurderer, tar overveide valg osv...

At man dømmer så lett tyder på en veldig enkel tankegang...

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...