Gå til innhold

Trene side- og ryggfett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske flat og markert mage, men problemområdet mitt ligger på sidene og på ryggen. Jeg er egentlig ganske trent og slank, men i enkelte vinkler kan jeg se ganske chubby ut pga det ekstra jeg har spesielt "lovehandels" på nedre rygg.

Noen som har noen tips til øvelser som tar her? Jeg vet at man ikke kan punktforbrenne, men ønsker å stramme disse områdene.



Anonymous poster hash: 14d3a...958
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må du passe på at kostholdet ditt er bra. Det er egentlig det som teller mest, og som vil gi deg flat mage.



Anonymous poster hash: 9fb9e...265
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over. Ser at du skreiv at du har ganske flat mage - uansett, kostholdet teller. Du kan gjerne trene styrke, som også vil være med på å øke forbrenningen, men det er som du selv sier ikke mulig å punktforbrenne.
Det finnes for øvrig maaaaange øvelser du kan gjøre. Tren et fullkroppsprogram med baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, chins osv. Ville forhørt meg med en god PT :)



Anonymous poster hash: 9fb9e...265
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over. Ser at du skreiv at du har ganske flat mage - uansett, kostholdet teller. Du kan gjerne trene styrke, som også vil være med på å øke forbrenningen, men det er som du selv sier ikke mulig å punktforbrenne.

Det finnes for øvrig maaaaange øvelser du kan gjøre. Tren et fullkroppsprogram med baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, chins osv. Ville forhørt meg med en god PT :)

Anonymous poster hash: 9fb9e...265

Kostholdet mitt er tilnærmet "perfekt" så det er ikke der det ligger. Resten av kroppen min er godt trent, og jeg har rimelig god peiling på trening. Jeg vil ikke ned i vekt. Det er bare akkurat dét området jeg nevner over som er mitt problemområde.

Derfor jeg spurte om råd her :)

Anonymous poster hash: 14d3a...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket at jeg har blitt mye "hardere" i området du nevner av tunge baseøvelser der jeg må bruke mage, rygg og alle musklene rundt der for å stabilisere. Sånn som Militær/skulderpress hvor jeg løfter vekten fra bakken, og virkelig må bruke hele kroppen for å ikke "velte" eller løfte feil. Men da er det så tungt jeg klarer med riktig teknikk da (Litt mindre enn hva jeg veier selv) Tror ikke det har så stor effekt om man bruker lette vekter. Markløft og knebøy (i mindre grad) tror jeg også funker fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...