Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor holder folk som er dårlige på taler gjerne lange taler?

Dette er ofte to sider av samme sak. Akkurat som at tunge folk ofte er litt for feite.

En god taler vil tilpasse lengden til underholdningsverdien. Talen vil derfor aldri virke lang. Og er den lang så er folk underholdt hele tiden (og det er da per definisjon en god taler).

En dårlig taler vil ikke kunne holde publikumet og etter minutter vil talen føles kjedelig og lang, I tillegg har han/hun gjerne så dårlig radar ang taler at det trekkes ut i det endeløse.

Huff..."takk for maten"-talen på årets julebord. Kroneksempel på lang og dårlig tale, vi håper aldri han blir valgt igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I amerikanske skolefilmer/serier er det veldig gjevt å bli valdictorian, eller noe slik. Hva er dette?

Er ikke det den som holder talen ved graduation? Elevrådsledern kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr FTW. Er det fuck the what? I så fall, hva betyr det på norsk?



Anonymous poster hash: 34e09...c6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr FTW. Er det fuck the what? I så fall, hva betyr det på norsk?

Anonymous poster hash: 34e09...c6c

For The Win

Er vel egentlig et sportsuttrykk som brukes i sammenhengen om feks "det avgjørende poenget" "He serves for the win".

Det brukes vel ellers på nettet mer i sammenehngen "dette er best".

'EDIT: Lite søk sier at det og kan bety "fuck the world" som er en bruk som ligner mer på det du tenker. Men jeg har egentlig ikke hørt dette så mye.

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For The Win

Er vel egentlig et sportsuttrykk som brukes i sammenhengen om feks "det avgjørende poenget" "He serves for the win".

Det brukes vel ellers på nettet mer i sammenehngen "dette er best".

'EDIT: Lite søk sier at det og kan bety "fuck the world" som er en bruk som ligner mer på det du tenker. Men jeg har egentlig ikke hørt dette så mye.

Ja, nå er jeg så dum at jeg ikke vet hva fuck betyr heller. Eller tror det betyr pul - men vet ikke hva som ligger i begrepet "pul".

Høres sikkert ut som jeg kommer fra en helt annen planet, men det er helt sant at jeg ikke vet :rodme:

PS: takk for svar ;)

Anonymous poster hash: 34e09...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå er jeg så dum at jeg ikke vet hva fuck betyr heller. Eller tror det betyr pul - men vet ikke hva som ligger i begrepet "pul".

Høres sikkert ut som jeg kommer fra en helt annen planet, men det er helt sant at jeg ikke vet :rodme:

PS: takk for svar ;)

Anonymous poster hash: 34e09...c6c

To fuck betyr vel på norsk "å knulle", så pul er riktig.

Det brukes mest som faen eller "faen ta". Fuck the world - Faen ta verden

Ellers kan det betyr å ødelegge noe. I fucked it up - Jeg rotet det til.

Eller å banke noen: I fucked him up - Jeg ødela ham/banket ham

Det er et veldig allsidig ord. I noen sammenhenger er det stuerent, i andre sammenhenger går det som the f-word, for det er noe man absolutt ikke bør si.

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Fuck' er veldig allsidig, ja. Setningen "I got fucked" alene kan bety mange ting avhenging av kontekst:

- Jeg hadde sex

- Jeg ble full

- Jeg ble lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

To fuck betyr vel på norsk "å knulle", så pul er riktig.

Det brukes mest som faen eller "faen ta". Fuck the world - Faen ta verden

Ellers kan det betyr å ødelegge noe. I fucked it up - Jeg rotet det til.

Eller å banke noen: I fucked him up - Jeg ødela ham/banket ham

Det er et veldig allsidig ord. I noen sammenhenger er det stuerent, i andre sammenhenger går det som the f-word, for det er noe man absolutt ikke bør si.

Samme som med ordet "Shit". Det betyr jo egentlig bare "Dritt" og "Baesj", men hvis du sier dette i et engelsk talende land sá vil de fleste folk bli fornaermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

De driver ná á eksperimenterer med biler som kan fly, jeg lurer pá om dette er noe en bór ta sá serióst. Ja, ja.... De fikk ná laget i stand fly som var sett pá som en dum visjon fór i tiden. Men er ikke sikker pá om jeg liker tanken pá á se sá mye biler opp i lufta. :blink:

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bakterier ha virus

Det kan de.

Ed: Tipper slike virus er det man bør begynne å bruke nå, ettersom antibiotikaresistente bakterier sprer seg over hele kloden. Ironisk nok ble bakteriofager oppdaget før pencilin, men ble forlatt siden antibiotika var mye billigere å lage.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I amerikanske skolefilmer/serier er det veldig gjevt å bli valdictorian, eller noe slik. Hva er dette?

Den med med best karakterer i kullet sitt (som på film seff er den samme personen som er elevrådsleder, som er leder av heiagjengen, som er sjef for dramaklubben etc etc :fnise: ), som får lov å holde avslutningstalen ved graduasjonen.

Anonymous poster hash: d8d6b...081

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I amerikanske skolefilmer/serier er det veldig gjevt å bli valdictorian, eller noe slik. Hva er dette?

Valedictorian is an academic title conferred upon the student who delivers the closing or farewell statement at a graduation ceremony (called a valedictory). The chosen valedictorian is usually the student with the highest ranking among his or her graduating class.

How an individual school confers the title is typically based upon the highest grade point average. However, the person chosen must be the best representative of the graduating class. Some institutions confer the title on the class member chosen to deliver the final graduation address, regardless of the speaker's academic credentials. Generally, the graduate deemed to be the highest academically ranked student in the class, as determined by the academic criteria of the school, is given the title of class valedictorian. Historically and traditionally, however, schools confer the title upon the top ranking graduate of the class, who thereby earns the honor of delivering the valedictory address.

Some institutions award the title based upon various criteria such as overall academic record of grades and credits, a student's grade point average, the level of rigor within a student's academic program of studies, a vote by school administrators, the level of participation in and dedication to extracurricular activities, and one's public-speaking skills and abilities. In other schools, the position may be elected by the school body or appointed directly by the school administration based on various systems of merit. Some schools may feature "co-valedictorians" in lieu of conferring the title on a single individual from among the graduating class. This may occur in the case of a numerical tie in grade point averages, as part of a Latin honors system.

Kilde: Wikipedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lenge kan man gå uten å bæsje før man dør?



Anonymous poster hash: ef74c...e3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble ikke Dickie Dick Dickens oversatt til Pikki Pikk Pikkens?

Fordi navnet i seg selv skal ikke bety pikki pikk pikkens...

Blir det samme som å spørre, hvorfor ble ikke madicken oversatt til sintpikken?

Anonymous poster hash: ef74c...e3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi navnet i seg selv skal ikke bety pikki pikk pikkens...

Blir det samme som å spørre, hvorfor ble ikke madicken oversatt til sintpikken?

Anonymous poster hash: ef74c...e3a

Trodde det skulle være Galpikken, jeg... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge kan man gå uten å bæsje før man dør?

Anonymous poster hash: ef74c...e3a

Det kommer nok an på fryktelig mye.

Hvor mye eller lite du spiser og drikker i perioden du måler (og før perioden).

Kvaliteten på det du har spist og den generelle tilstanden til tarmsystemet ditt.

Individuelle forskjeller på person.

Hvordan har du tenkt å dø av det? Jeg hadde trodd at du nok tilslutt ikke kunne holde igjen. Eller snakker du forstoppelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...