Gå til innhold

Er det "in" for menn i 20 åra å date ca. 10 år eldre damer?


finewine

Anbefalte innlegg

På date sider virker det som om mange menn i midten av 20 åra ønsker kvinner som er ca 5 år yngre men ca 10 år eldre.

Det er noe jeg har lagt merke til flere ganger.

Til og med for forhold og ikke bare sex som de fleste vel går utifra.

Så jeg vil gjerne vite HVORFOR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virkelig så rart?

Aldersforskjellen mellom en 25 år gammel mann og en 15 år gammel jente virker ekstremt mye større,
enn aldersforskjellen i mellom en 35 år gammel kvinne og en 25 år gammel mann.

INGEN stusser på at en 25 år gammel kvinne er sammen med en 35 år gammel mann.
MANGE stusser på at en 35 år gammel kvinne er sammen med en 25 år gammel mann.



Anonymous poster hash: b63c6...e87
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Kvinner søker jo ofte menn som er opptil 20 år eldre enn seg :vetikke:

Ikke sant. Er ikke rent sjeldent at det er 10-20 års aldersforskjell men det gjelder kanskje bare kg?

Anonymous poster hash: 63ce7...07d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg stusser over begge delene når aldersforskjellen er der. Men de har rett de som sier at det er naturlig og det gjør ikke noe. Jeg er på nettdating og der ser man flere bilder før man ser alder, og da legger jeg merke til at jeg ofte sjekker ut yngre menn...man ser virkelig forskjellige ut.



Anonymous poster hash: e26af...b3e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et element av konkurranse og spenning i det. Eldre mennesker har større ressurser (gjett hvorfor noen kvinner foretrekker eldre menn). Det koker ned til hva du vil få ut av det. Er du en 20 år gammel fyr uten nåla i veggen kan det være gøy å date en dame på 30 med bil, leilighet og lønn. Det er litt sært sett fra vårt kulturelle ståsted at en mann skal være ressurssvak over kvinnen, men jeg har sett det sjæl. Det er dessverre nesten alltid et element av bruk og kast, dog...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig så rart?

Aldersforskjellen mellom en 25 år gammel mann og en 15 år gammel jente virker ekstremt mye større,

enn aldersforskjellen i mellom en 35 år gammel kvinne og en 25 år gammel mann.

INGEN stusser på at en 25 år gammel kvinne er sammen med en 35 år gammel mann.

MANGE stusser på at en 35 år gammel kvinne er sammen med en 25 år gammel mann.

Anonymous poster hash: b63c6...e87

Ja det er sant...15 år blir i yngste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Kvinner søker jo ofte menn som er opptil 20 år eldre enn seg :vetikke:

Ja jeg synes utviklingen er bare positiv:-) Spesielt siden jeg er 30++ selv og har mildt sagt "tråkket i salaten" ...

Det er derfor jeg undersøker samtidig som hodet sier at noen ting her i livet er det best og holde for seg selv og ikke gjøre noe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en mann som er over 17 år yngre enn meg og det er ikke snakk om utnyttelse i noen retning. Vi har helt separat økonomi og er på alle måter som et jevnaldrende par. Vi tenker aldri over aldersforskjellen annet enn når det blir snakk om det slik som her nå. Vi bare stortrives rett og slett sammen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er "in" for menn i 20-åra å date jenter som er 10 år eldre? Neppe. Er vel helst for spenningen sin skyld + skaffe seg sexerfaringer med de beste knullerskene. Kvinner i 30-åra vet hva de vil i senga og har en høyere seksualdrift enn ei på 20 feks. Derfor.

Du ser imidlertid når disse guttene har rast ifra seg og nærmer seg 30 så snur de om og vil ha ei yngre mer fruktbar ei. Er jo da alvoret kommer med stifting av familie. Da er disse 30-årige jentene de rotet med før for gamle (nærmer seg 40) og kan med fordel kasseres.



Anonymous poster hash: ac6ca...f65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et element av konkurranse og spenning i det. Eldre mennesker har større ressurser (gjett hvorfor noen kvinner foretrekker eldre menn). Det koker ned til hva du vil få ut av det. Er du en 20 år gammel fyr uten nåla i veggen kan det være gøy å date en dame på 30 med bil, leilighet og lønn. Det er litt sært sett fra vårt kulturelle ståsted at en mann skal være ressurssvak over kvinnen, men jeg har sett det sjæl. Det er dessverre nesten alltid et element av bruk og kast, dog...

Ja konurranse og spenning spiller nok en stor rolle, det er slike ord jeg er ute etter.

Men så er det som regel alltid ord som penger,sex og bare for gøy og bruk og kast som du sier.

Men jeg har sett det så ofte nå at menn på 25 vil ha kvinner på 35(+) at jeg lurer på om det er "in" å gå mot strømmen og ikke lenger bry seg om fordommer som veldig mangen har rundt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en mann som er over 17 år yngre enn meg og det er ikke snakk om utnyttelse i noen retning. Vi har helt separat økonomi og er på alle måter som et jevnaldrende par. Vi tenker aldri over aldersforskjellen annet enn når det blir snakk om det slik som her nå. Vi bare stortrives rett og slett sammen.

Da er du en av de heldige:-)

Forhold er kompliserte greier og når det i tilegg er stor aldersforskjell må en vurdere intensjoner ENDA mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 10 år yngre er for mye for min del. Synes 10 år eldre også er for mye.

Har hatt beundrere som er 10 år yngre/10 år eldre dog, jeg vet at de har vært ute etter mer enn "sex"



Anonymous poster hash: e26af...b3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er "in" for menn i 20-åra å date jenter som er 10 år eldre? Neppe. Er vel helst for spenningen sin skyld + skaffe seg sexerfaringer med de beste knullerskene. Kvinner i 30-åra vet hva de vil i senga og har en høyere seksualdrift enn ei på 20 feks. Derfor.

Du ser imidlertid når disse guttene har rast ifra seg og nærmer seg 30 så snur de om og vil ha ei yngre mer fruktbar ei. Er jo da alvoret kommer med stifting av familie. Da er disse 30-årige jentene de rotet med før for gamle (nærmer seg 40) og kan med fordel kasseres.

Anonymous poster hash: ac6ca...f65

Ja det er vel som regel det som er greia...men ingenting varer evig og det er aldri en garanti at noe skal fungere uansett alder?

Og kvinner som er 40 i dag hører ikke til generasjonen med løshår,spraytan,falske øyevipper osv.

Fruktbarheten er det verre med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 10 år yngre er for mye for min del. Synes 10 år eldre også er for mye.

Har hatt beundrere som er 10 år yngre/10 år eldre dog, jeg vet at de har vært ute etter mer enn "sex"

Anonymous poster hash: e26af...b3e

Takk!

Men hva var det den 10 år yngre personen gjorde som overbeviste deg om at han ikke bare var ute etter sex?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Men hva var det den 10 år yngre personen gjorde som overbeviste deg om at han ikke bare var ute etter sex?

I mine tilfeller så har det vært på samme måte som når du ellers dater og treffer en mann. Når jeg tenker tilbake på de så tenker jeg tilbake på samme interessen fra/til som andre seriøse, om du skjønner. Ble overbevist for det hadde bare vært tull og sært å ikke tro på det, i likhet med når en annen seriøs person viser interesse i samme alderspenn.

Anonymous poster hash: b8748...44b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ettersom menn gjerne også ser på utseende, hvem blir valgt av en rynkete og slitent utseende 25 åring versus ei på 40 som ser ut som hun er langt yngre? Utrolig mange ville valgt sistnevnte.



Anonymous poster hash: b4da7...d51
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg stusser over begge delene når aldersforskjellen er der. Men de har rett de som sier at det er naturlig og det gjør ikke noe. Jeg er på nettdating og der ser man flere bilder før man ser alder, og da legger jeg merke til at jeg ofte sjekker ut yngre menn...man ser virkelig forskjellige ut.

Anonymous poster hash: e26af...b3e

Det er det jeg også plutselig gjør...legger merke til yngre menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Er ikke noe galt i at kvinner blir med en yngre mann. Slik jeg ser det er det kun positivt. Alltid skal man høre om at eldre menn er sammen med yngre kvinner. Virker som at det er mer akseptert enn motsatt. Merkelig fenomen. Mange på KG ser også ut til å mene at det er bedre den ene retningen kontra den andre. Enkelte damer er dobbeltmoralske på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg stusser over begge delene når aldersforskjellen er der. Men de har rett de som sier at det er naturlig og det gjør ikke noe. Jeg er på nettdating og der ser man flere bilder før man ser alder, og da legger jeg merke til at jeg ofte sjekker ut yngre menn...man ser virkelig forskjellige ut.

Anonymous poster hash: e26af...b3e

Det er så utrolig irriterende for oss yngre menn at vi er uaktuelle bare fordi vi er 5 år yngre. Nevner 5 år siden jeg var uaktuell i fjor sommer fordi jeg var 5 år yngre enn henne. Er ganske sikker på at hun var interessert tilbake!

Anonymous poster hash: 19b05...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...