Gå til innhold

kontaktforbud for å holde skjult utroskap..


jøllis

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann som har vert den "andre" i to år. Jeg har elsket ei kvinne dypt, og vert hennes elsker. Jeg har blitt fortalt hele tiden at hun "snart" skal gå fra kjæresten sin... Før jul fikk jeg høre at hun hadde hatt enda en mann på si..i tillegg til meg og han. Jeg kan takke meg selv og alt det.. jeg vet hva jeg gikk inn på.. Men jeg gikk inn i dette med henne fordi hun sa hun levde i et dødt samboer skap. Og var på vei ut.. "bare vent litt til og litt til". Jeg prøvde å komme videre i fjor sommer, og datet ei annen en periode. Det fant hun ut av, og kontaktet den nye.. det endte opp med at jeg ble dumpet, og ingen kontakt i sommer. Etter sommeren kontaktet hun meg igjen.. og svak som jeg var, så tok jeg henne tilbake.. for hun skulle snart gå fra han.

For en mnd siden endte det opp med at jeg kontaktet kjæresten hennes.. Da fikk jeg enda et bevis på at hun hadde en til på si.. og jeg fikk bevist at hun ikke kom til å gå.. jeg fikk nok.. Samboeren hennes var sinna på meg.. Men det var fordi han visste godt at jeg hadde prøvd å få henne i to år, og stalket henne.. Basicly.. jeg var pågående og sjikanerende.

Endte opp med jeg sendte han screenshotter av meldinger fra siste mnd. Der hun skrev hun elsket meg, ville møtes, avtalte møter, snakket om hun hadde hatt sex med meg.. ja beviser. i tillegg så har venner av meg fått vite litt.. og bestevenninnen hennes fikk høre om dette. Kompisen min delte også noen screenshotter..da venninne sa at "nei han har jo stalket henne i to år"...Sa forandret det bildet seg noe.

I dag fikk jeg telefon fra politiet, der hun kommer til å be om kontaktforbud. Hun er jo redd for at folk skal få vite ting. Hun har levd offerrollen, og fortalt hvor fæl jeg er, for så å dra på hotell og ha sex med meg, gå ut og spise med meg, sende god morgen og godnatt meldinger.. og fortelle hun elsker meg... Jeg er sint, skuffet og lei meg. Men desverre ikke overasket..

Jeg trenger råd.. er det virkelig så enkelt at man kan få et kontaktforbud? Må det ikke ligge bevis på sjikanering eller trusler eller noe sånn? Eller kan man "kneble" noen for å dekke sin egen utroskap. Som jeg sa til politiet, jeg har ikke intensjon om å kontakte henne, ikke har jeg gjort det på en mnd heller.. men jeg ser ikke noe grunn til å la være å fortelle sannheten til folk. Nå tror tydeligvis folk at jeg har plaget henne i to år..for å dekke over seg selv.. og jeg lett kan "bevise" for de i omgangskretsten vår at dette ikke stemmer.. hva gjør jeg nå? Jeg vil ikke ha dette ryktet på meg, og vil heller ikke ha et kontaktforbud på rullebladet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun høres ikke helt god ut!

Anonymous poster hash: 03425...d77

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ikke helt god ut!

Anonymous poster hash: 03425...d77

Nei det er desverre mange mange ting som gjør at hun ikke er helt god.. og jeg har vert sint på meg selv lenge som har følt så masse for henne. Hadde jeg fortalt hele historien hadde dere blitt sinna på meg som ikke gikk for lenge siden. Jeg har sett det beste i henne desverre.. men jeg syns det er voldsomt å kontakte politiet for å forhindre at jeg forteller flere om hva som egentlig har pågått.. og gi de beviser på dette.. jeg har ikke satt ut noe feilaktig rykte eller noe sånn.. rett og slett.. vist en del som har spurt screenshotter fra facebook med dato som forteller at hun elsker meg osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du ned på politikontoret med alle bevisene dine. Så vil de nok ikke godkjenne noe kontaktforbud når de ser hvorfor hun lyver om hvorfor hun trenger det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du ned på politikontoret med alle bevisene dine. Så vil de nok ikke godkjenne noe kontaktforbud når de ser hvorfor hun lyver om hvorfor hun trenger det.

Dette

Anonymous poster hash: 9d181...236

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det sånn at jeg har "rett til" å uttale meg før et sånn forbud kommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det sånn at jeg har "rett til" å uttale meg før et sånn forbud kommer da?

Vil tro det. En sånn ting må være rettskraftig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det sånn at jeg har "rett til" å uttale meg før et sånn forbud kommer da?

Er du sikker på at tlf faktisk kom fra politiet, og ikke en hun har fått til å prøve å skremme deg?

Jeg vil absolutt tro du har rett til det ja. Det skal gode bevis til for å få ett sånn forbud.

Dra ned dit, og forklar at du har fått en tlf om at din eks "elskerinne" skal ha bedt om ett kontaktforbud mot deg. Å at du ikke kan forstå hvorfor, men at du mistenker at hun prøver å sjule deres forhold for kjæresten og venner ved å si at du stalker henne. Da hun vil unngå å bli tatt i å være utro.

Å at du synes dette er utrolig ubehagelig,

Forklar at du har meldinger masse mld osv som kan bevise at dere faktisk har hatt ett forhold, og håper at de kan hjelpe deg med å få saken ut av verden.

Å at du absolutt ikke har noen interesse av å ha noe mere med henne å gjøre, og at du kan garantere at du ikke vil kontakte henne noe mer uansett da hun er ute av ditt liv for godt.

Forhold deg sakelig, og ikke snakk stygt om henne. Det vil ikke gi ett godt bilde av deg.

Endret av MissPierce
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til politiet med det du har av "bevis".
Vis gjerne til dokumentasjon fra hotellopphold og evt. bilder tatt som kan bygge opp om bildet du gir.

Legg frem e-post, tekstmeldinger og telefonlogger.

Og så går du videre.

Jeg synes du fortjener bedre :klemmer:



Anonymous poster hash: d542b...d96
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det er fra politiet. Jeg har nok av beviser. Jeg er bare redd for at det kommer politi på døren for å forkynne dette før jeg får bevist min side. Jeg har to unger på 10 og 13 år. Om de er hjemme når politiet tropper opp vil de skjønne greien. Jeg syns virkelig ikke dette er greit. Hun har panikk, og vil redde sin egen ræv. Det skjønner jeg. Men syns det er et voldsomt skritt å ta, å be om kontakt forbud. Når hun selv vet veeeldig godt at jeg har bilder fra under en mnd tilbake der hun skriver "xxxx gidder ikke stå opp, så jeg kommer ikke enda. Prøver å få tak i barnevakt til xxxx så kommer jeg så fort jeg kan." eller "jeg savner deg nå", "jeg elsker deg jeg".... da med dato på chatten fra slutten av februar.. og ikke minst, hun vet jeg har bilde av siste meldingen hun sendte meg: " om du kontakter xxxx så kommer jeg til å blokke deg og slette deg, og vil aldri mer snakke med deg om jeg så ender opp i en kjellerleilighet aleine"....

Pluss hundre ting til... Det er så lett å bevise bare jeg rekker å "slippe til" med min versjon... Og jeg er så redd de kommer på døren når ungene mine er her, eller på arbeidsplassen for å forkynne dette. Det er voldsomt krenkende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke det bare at du ikke kan kontakte henne? Du vil vel ikke ha noe å gjøre med et slikt menneske uansett?

Men for all del, dersom det faktisk var politiet som ringte og ikke en venn av henne, så kan du jo trappe opp hos politiet og vise alle bevisene dine. Det er jo ganske tydelig at hun kun vil ha dette for å sette deg i et dårlige lys og gjøre det du sier mindre troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det er fra politiet. Jeg har nok av beviser. Jeg er bare redd for at det kommer politi på døren for å forkynne dette før jeg får bevist min side. Jeg har to unger på 10 og 13 år. Om de er hjemme når politiet tropper opp vil de skjønne greien. Jeg syns virkelig ikke dette er greit. Hun har panikk, og vil redde sin egen ræv. Det skjønner jeg. Men syns det er et voldsomt skritt å ta, å be om kontakt forbud. Når hun selv vet veeeldig godt at jeg har bilder fra under en mnd tilbake der hun skriver "xxxx gidder ikke stå opp, så jeg kommer ikke enda. Prøver å få tak i barnevakt til xxxx så kommer jeg så fort jeg kan." eller "jeg savner deg nå", "jeg elsker deg jeg".... da med dato på chatten fra slutten av februar.. og ikke minst, hun vet jeg har bilde av siste meldingen hun sendte meg: " om du kontakter xxxx så kommer jeg til å blokke deg og slette deg, og vil aldri mer snakke med deg om jeg så ender opp i en kjellerleilighet aleine"....

Pluss hundre ting til... Det er så lett å bevise bare jeg rekker å "slippe til" med min versjon... Og jeg er så redd de kommer på døren når ungene mine er her, eller på arbeidsplassen for å forkynne dette. Det er voldsomt krenkende for meg.

Du har alltid rett til å gå til politiet da. Du kan bare ikke kontakte henne!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det er fra politiet. Jeg har nok av beviser. Jeg er bare redd for at det kommer politi på døren for å forkynne dette før jeg får bevist min side. Jeg har to unger på 10 og 13 år. Om de er hjemme når politiet tropper opp vil de skjønne greien. Jeg syns virkelig ikke dette er greit. Hun har panikk, og vil redde sin egen ræv. Det skjønner jeg. Men syns det er et voldsomt skritt å ta, å be om kontakt forbud. Når hun selv vet veeeldig godt at jeg har bilder fra under en mnd tilbake der hun skriver "xxxx gidder ikke stå opp, så jeg kommer ikke enda. Prøver å få tak i barnevakt til xxxx så kommer jeg så fort jeg kan." eller "jeg savner deg nå", "jeg elsker deg jeg".... da med dato på chatten fra slutten av februar.. og ikke minst, hun vet jeg har bilde av siste meldingen hun sendte meg: " om du kontakter xxxx så kommer jeg til å blokke deg og slette deg, og vil aldri mer snakke med deg om jeg så ender opp i en kjellerleilighet aleine"....

Pluss hundre ting til... Det er så lett å bevise bare jeg rekker å "slippe til" med min versjon... Og jeg er så redd de kommer på døren når ungene mine er her, eller på arbeidsplassen for å forkynne dette. Det er voldsomt krenkende for meg.

Det er ikke gjort på en dag å få ett sånt forbud.

Dra ned på politistasjonen i morgen, og legg frem det du har av bevis.

Det er tvilsomt at de kommer på døren med det første for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møt opp hos politiet. Fremlegg alt. Anmeld for æreskrenkelser. To fluer i en smekk, og du beholder ditt gode navn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo enda ikke blitt anmeldt så vidt jeg vet... så kommer vel an på hvor raske politiet i Stavanger er med å fremlegge et sånn vedtak. Og aner jo ikke om det holder at hun kommer ned der og griner og sier jeg er slem..eller om de faktisk ber om bevis. Jeg må jo tenke som en skrev over her om jeg skal anmelde henne for æreskrenkelser også... mest sannsynligvis kommer jeg ingen vei.. men om hun leverer inn en anmeldelse på falskt grunnlag,vil jeg tro jeg kan anmelde henne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få et besøksforbud må det være grunner som kan bevises for å få det. Det er ikke nok å møte opp å si at noen "plager deg". Man må ha noe å vise til. Avgjørelsen om man får et besøksforbud eller ikke er det en politijurist som avgjør. Du trenger ikke være anmeldt selv om du får et besøksforbud mot deg. Det jeg synes er rart er at du er oppringt med at du "kanskje" får et besøksforbud. Det er ikke helt i henhold. Enten har du det eller så har du det ikke.

Besøksforbud er forøvrig gjensidig. Mao hun har heller ikke lov å kontakte deg på noe vis. Ei heller via 3 person.

Anonymous poster hash: d01b2...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

er jo enda ikke blitt anmeldt så vidt jeg vet... så kommer vel an på hvor raske politiet i Stavanger er med å fremlegge et sånn vedtak. Og aner jo ikke om det holder at hun kommer ned der og griner og sier jeg er slem..eller om de faktisk ber om bevis. Jeg må jo tenke som en skrev over her om jeg skal anmelde henne for æreskrenkelser også... mest sannsynligvis kommer jeg ingen vei.. men om hun leverer inn en anmeldelse på falskt grunnlag,vil jeg tro jeg kan anmelde henne for det.

Om du vil redde navnet ditt og skåne ungene må du:

1. Reise til Politiet med bevisene dine for å få henlagt kontaktforbud søknaden hennes. Si du ikke vil ha en dritt med henne å gjøre, men at du selvsagt forteller sannheten når folk kommer med disse beskyldningene hun kommer med.

2. Anmelde henne for ærekrenkelse. (Denne er viktig for ungene dine sin del)

Det som da vil skje er at politiet snakker til henne om hun følger opp med kontaktforbudet. Det er ikke lov i Norge å komme med falske beskyldninger av slik grad, så hun vil få en ripe i lakken. Å søke om kontaktforbud mot noen er ganske graverende, da skal personen man vil skånes fra ha vært en reell trussel for deg.

Mest sannsynlig gjør hun det hun kan for å redde egen ræv nå og hun driter i om det går ut over deg og ungene dine, og det er ikke slik det skal være.

Og viktigst av alt, ikke snakk med henne igjen.

Anonymous poster hash: 9d181...236

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil redde navnet ditt og skåne ungene må du:

1. Reise til Politiet med bevisene dine for å få henlagt kontaktforbud søknaden hennes. Si du ikke vil ha en dritt med henne å gjøre, men at du selvsagt forteller sannheten når folk kommer med disse beskyldningene hun kommer med.

2. Anmelde henne for ærekrenkelse. (Denne er viktig for ungene dine sin del)

Det som da vil skje er at politiet snakker til henne om hun følger opp med kontaktforbudet. Det er ikke lov i Norge å komme med falske beskyldninger av slik grad, så hun vil få en ripe i lakken. Å søke om kontaktforbud mot noen er ganske graverende, da skal personen man vil skånes fra ha vært en reell trussel for deg.

Mest sannsynlig gjør hun det hun kan for å redde egen ræv nå og hun driter i om det går ut over deg og ungene dine, og det er ikke slik det skal være.

Og viktigst av alt, ikke snakk med henne igjen.

Anonymous poster hash: 9d181...236

Du burde høre på dette!

Utrolig kjip situasjon du er i. Jeg håper det ordner seg. Men litt rettferdighet bør det være. For ei slu dame!!

Anonymous poster hash: 9791e...c1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren hennes var sinna på meg.. Men det var fordi han visste godt at jeg hadde prøvd å få henne i to år, og stalket henne.. Basicly.. jeg var pågående og sjikanerende.

Altså; stalket du henne og var pågående og sjikanerende?

Eller mener du at dette samboerens påstand?

Anonymous poster hash: b332f...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo enda ikke blitt anmeldt så vidt jeg vet... så kommer vel an på hvor raske politiet i Stavanger er med å fremlegge et sånn vedtak. Og aner jo ikke om det holder at hun kommer ned der og griner og sier jeg er slem..eller om de faktisk ber om bevis. Jeg må jo tenke som en skrev over her om jeg skal anmelde henne for æreskrenkelser også... mest sannsynligvis kommer jeg ingen vei.. men om hun leverer inn en anmeldelse på falskt grunnlag,vil jeg tro jeg kan anmelde henne for det.

Kan i teorien, eller ønsker selv?

Om du anmelder henne så virker det jo ikke som du ønsker kutte kontakten eller er over henne.

Anonymous poster hash: b332f...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...