Gå til innhold

bil er noen ganger helt nødvendig.


tussi84

Anbefalte innlegg

Idag har flere steder på østlandet stått stille. I både oslo og østfold flere steder stod kollektiv trafikken stille flere timer. Om du ikke ta tog eller bane til jobb måtte du bruke beina om du ikke hadde bil. Nå bor jo ikke alle slik til at det er mulig å gå til jobb. Så en del fikk ikke kommet seg på jobb idag fordi ikke bussen gikk.

Igjen et eks på at det er lurt å ha bil i bakhånd.

Kjenner du noen som ikke fikk kommet seg på jobb idag pga været og problemene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tsejG

Det er nå vel litt råflott å skulle ha en bil stående "i bakhånd" bare i tilfelle det skulle komme et uventa snøfall, synes du ikke?

Dessuten sto vel flesteparten av bilene i hovedstaden også fast i brøytekantene i dag, fordi de aller fleste osloenserne ikke kan kjøre bil på ordentlig snøføre :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha holdt på å le meg ihjel av alle utforkjøringene i dag. SNØ I NORGE? Whoah, det var noe nytt gitt... Også i mars da? Aldri skjedd før her der vel?

Anonymous poster hash: 84e3b...4a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke bein å gå på? Ski? Sykkel med piggdekk?

Anonymous poster hash: 68094...a71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha glad det er VÅR her på vestlandet!!

Anonymous poster hash: 12219...a7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Idag har flere steder på østlandet stått stille. I både oslo og østfold flere steder stod kollektiv trafikken stille flere timer. Om du ikke ta tog eller bane til jobb måtte du bruke beina om du ikke hadde bil. Nå bor jo ikke alle slik til at det er mulig å gå til jobb. Så en del fikk ikke kommet seg på jobb idag fordi ikke bussen gikk.

Igjen et eks på at det er lurt å ha bil i bakhånd.

Kjenner du noen som ikke fikk kommet seg på jobb idag pga været og problemene?

Dummeste påstanden jeg har hørt på ukesvis!

særlig at jeg gidder å betale 1000vis i året for å ha en bil just in case! Billigere med taxi de to dagene i året vi i sør ikke greier å holde snøen unna mens folk i nord sitter å ler av oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahahaha holdt på å le meg ihjel av alle utforkjøringene i dag. SNØ I NORGE? Whoah, det var noe nytt gitt... Også i mars da? Aldri skjedd før her der vel? Anonymous poster hash: 84e3b...4a4

Er du fra sørlandet? Det virker som en copycat av en status jeg leste i dag.. Omtrent ordrett

Anonymous poster hash: 3cb9f...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke bein å gå på? Ski? Sykkel med piggdekk?

Anonymous poster hash: 68094...a71

Nå gjaldt ikke dette meg. Jeg er heldig og bor i gåavstand til jobb så jeg kan gå. Det gjelder ikke alle. Noen har et par mil til jobben om ikke mer skulle de også gått? Om kollektiv trafikken står stille er man jo avhenging av enten andre som kan kjøre deg til jobb med bil, egen bil eller taxi i verste fall. Ellers kommer man seg jo ikke på jobb. Mange kom seg ikke på jobb idag grunnet dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke komme seg på jobb én dag i året fordi kollektivtrafikken står (som forøvrig koster flere tusen i året) skal forsvare at folk har en bil stående? Eh.. Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting er veldig avhengig av hvordan vi bor og hvilke systemer det finnes for transport. Hilsen fagfyren på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting er veldig avhengig av hvordan vi bor og hvilke systemer det finnes for transport. Hilsen fagfyren på området.

Det hjelper ikke å skrive "hilsen", det er ikke mer troverdig, hvem som helst kan gi seg ut for å være hvem som helst.

Anonymous poster hash: 50edd...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå vel litt råflott å skulle ha en bil stående "i bakhånd" bare i tilfelle det skulle komme et uventa snøfall, synes du ikke?

Dessuten sto vel flesteparten av bilene i hovedstaden også fast i brøytekantene i dag, fordi de aller fleste osloenserne ikke kan kjøre bil på ordentlig snøføre :fnise:

Hvorfor skriver du så mye tull for å få et billig poeng, problemet i Oslo var som

vanlig noen få tullinger som tror de kan kjøre med sommerdekk og østeuropeiske vogntog på nedslitte regummierte sommerdekk.

Endret av Tba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del hadde lagt om til sommerdekk så da hjelper det ikke å ha bil. Er veldig glad for at jeg hadde bil når jeg bodde i Oslo men skjønner at mange velger å ikke ha det.

Anonymous poster hash: df244...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør denne tråden i Samlivsforumet?

Ha en bil "i bakhånd" fordi bussene ikke går èn sjelden gang i blant?

Synes ikke det er særlig lurt, om man egentlig ikke har bruk for bil nei.

Var ikke bare bare å bruke bil i går heller. Masse forsinkelser og dritt.



Anonymous poster hash: 3e354...fa4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen brukte 4 timer på å komme seg på jobb - med bil... Bilene sto nemlig bom fast i samme kaoset som bussene slet med.



Anonymous poster hash: 54413...9a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er noen ganger helt nødvendig... tja, jeg er vel delvis enig i denne påstanden, men ikke med den begrunnelsen som blir gitt her.

Kommer ikke bussen fram på grunn av dårlig brøyting, er det lite sannsynlig at bilen kommer fram, av samme grunn.

I går var det ikke snøen i seg selv som var problemet, men brøytingen.

Det kom så stor mengde på så kort tid, og når økonomiske hensyn ble satt foran fremkommelighet, kombinert med tankeløshet fra sjåfører som kjørte med sommerdekk, da ble resultatet som det ble.



Anonymous poster hash: 672b1...843
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest celine

Mannen brukte 4 timer på å komme seg på jobb - med bil... Bilene sto nemlig bom fast i samme kaoset som bussene slet med.

Anonymous poster hash: 54413...9a2

Nettopp :) Det hjelper lite å ha bil hvis veien er sperret av at det står et vogntog på tvers i bakken..

For meg gikk det heldigvis fint å komme både til og fra jobb, da idioter på sommerdekk og vogntog hadde fått plassert seg på jordene et godt stykke utenfor veien (sikkert en bonde som tjente noen kr på å trekke dem opp ;) ) Buss og tog gikk også omtrent som normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fra sørlandet? Det virker som en copycat av en status jeg leste i dag.. Omtrent ordrettAnonymous poster hash: 3cb9f...3c2

Nei, er fra østlandet og var midt oppi snøkaoset selv. Men jeg kan kjøre bil da, så ikke noe problem å holde seg på veien gitt :)

Ikke har jeg postet noen status på leeeeeenge heller.

Anonymous poster hash: 84e3b...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fra sørlandet? Det virker som en copycat av en status jeg leste i dag.. Omtrent ordrett

Anonymous poster hash: 3cb9f...3c2

En slik status er det jo sikkert ingen som har skrevet etter snøfallet på østlandet.

Snakk om å lete etter nåla i høystakken....

Anonymous poster hash: c1d43...1d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å skrive "hilsen", det er ikke mer troverdig, hvem som helst kan gi seg ut for å være hvem som helst.

Anonymous poster hash: 50edd...d1a

Hehe! Tro hva du vil. Jeg vet faktisk hva jeg snakker om, uten at jeg behøver å forklare det ytterligere for akkurat deg, din kongelige høyhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...