Gå til innhold

Er jeg dømmende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan noen ganger bli ganske frustrert av når jeg oppfatter folk som plagsomme eller dumme.

I dag ble jeg ganske oppgitt over noen på jobb, fordi denne personen har vist litt mangel på "common sense" og høflighet ved flere tilfeller (og vært litt masete ved å spørre om det samme flere ganger). Jeg klagde derfor litt til kjæresten, som da mente at jeg var ganske dømmende i mine meninger om denne personen, og at jeg visstnok ofte er det generelt mot kvinner (jeg er kvinne selv).

Grunnen til at jeg blir frustrert er mye bunnet i at jeg forventer at voksne folk kan oppføre seg bedre ovenfor andre, og ha respekt for å overholde tidsfrister (eller i det minste si i fra når de har problemer med å holde frister), og istedet for å spørre meg om det samme for tredje gang, heller kan se på mailen jeg skrev, der jeg svarte på det sist det ble spurt om. Resultatet er at jeg nå oppfatter denne personen som ganske hjelpesløs og barnslig.



Anonymous poster hash: 25c59...6c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestvest

Ikke alle kan være som deg, og siden vi er inne på engelsk: være i samme state of mind som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, du høres veldig dømmende ut!

Anonymous poster hash: 900ea...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Jeg blir sprø av late folk som kaster bort tiden min på ting de enkelt kunne sjekket selv.

Anonymous poster hash: c8432...4bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan noen ganger bli ganske frustrert av når jeg oppfatter folk som plagsomme eller dumme. I dag ble jeg ganske oppgitt over noen på jobb, fordi denne personen har vist litt mangel på "common sense" og høflighet ved flere tilfeller (og vært litt masete ved å spørre om det samme flere ganger). Jeg klagde derfor litt til kjæresten, som da mente at jeg var ganske dømmende i mine meninger om denne personen, og at jeg visstnok ofte er det generelt mot kvinner (jeg er kvinne selv). Grunnen til at jeg blir frustrert er mye bunnet i at jeg forventer at voksne folk kan oppføre seg bedre ovenfor andre, og ha respekt for å overholde tidsfrister (eller i det minste si i fra når de har problemer med å holde frister), og istedet for å spørre meg om det samme for tredje gang, heller kan se på mailen jeg skrev, der jeg svarte på det sist det ble spurt om. Resultatet er at jeg nå oppfatter denne personen som ganske hjelpesløs og barnslig. Anonymous poster hash: 25c59...6c8

Kan være en grunn til at mennesker fungerer dårlig.

Anonymous poster hash: d78bb...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Jeg kan noen ganger bli ganske frustrert av når jeg oppfatter folk som plagsomme eller dumme. I dag ble jeg ganske oppgitt over noen på jobb, fordi denne personen har vist litt mangel på "common sense" og høflighet ved flere tilfeller (og vært litt masete ved å spørre om det samme flere ganger). Jeg klagde derfor litt til kjæresten, som da mente at jeg var ganske dømmende i mine meninger om denne personen, og at jeg visstnok ofte er det generelt mot kvinner (jeg er kvinne selv). Grunnen til at jeg blir frustrert er mye bunnet i at jeg forventer at voksne folk kan oppføre seg bedre ovenfor andre, og ha respekt for å overholde tidsfrister (eller i det minste si i fra når de har problemer med å holde frister), og istedet for å spørre meg om det samme for tredje gang, heller kan se på mailen jeg skrev, der jeg svarte på det sist det ble spurt om. Resultatet er at jeg nå oppfatter denne personen som ganske hjelpesløs og barnslig. Anonymous poster hash: 25c59...6c8

Ja du er dømmende. Når kjæresten din i tillegg sier du generelt er det mot kvinner så ligger det nok noe i det. På tide å kjøpe seg et speil,,,å se i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg også dømmende. Forventer at voksne mennesker står for det ansvaret de har tatt på seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også slik, kan bli irritert på folk fordi jeg mener det de gjør er idiotisk, dumt, og tenker at de burde vite at jeg tenker det, på en måte.

Et eksempel; jeg går på oslo s for å rekke et tog, kommer tre stk som går tregt foran meg, og jeg blir ufattelig oppgitt og irritert på de.

Eller slik som deg, ts, folk på jobb, kunder som ikke eier høflighet og så videre.

Det er ikke dømmende, men kanskje vi bare har for høye forhåpninger til andre?



Anonymous poster hash: 55c37...ff9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å spørre, selv om en har spurt før - enn å gjøre feil.

Det er slike holdninger som du har som gjør at en kan bli redd for å spørre for mye. Dessuten er det arrogant og anse seg som uverdig til å svare kjapt på noe til tross for at svaret ligger i en lengre tekt. Du er rett og slett en dårlig kollega, og av typen som det lett oppstår intriger og kjærringfaenskap rundt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Kan være en grunn til at mennesker fungerer dårlig.

Anonymous poster hash: d78bb...103

mhm, var det jeg mente med " state of mind ". At det kanskje er ting som tærer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å spørre, selv om en har spurt før - enn å gjøre feil.

Det er slike holdninger som du har som gjør at en kan bli redd for å spørre for mye. Dessuten er det arrogant og anse seg som uverdig til å svare kjapt på noe til tross for at svaret ligger i en lengre tekt. Du er rett og slett en dårlig kollega, og av typen som det lett oppstår intriger og kjærringfaenskap rundt.

Har TS skrevet at hun ikke svarer??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TS skrevet at hun ikke svarer??

Har TS skrevet at hun faktisk gjør det?

Alle trenger litt erfaring for å bli gode i arbeidslivet. Trodde det var noe alle visste,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TS skrevet at hun faktisk gjør det?

Alle trenger litt erfaring for å bli gode i arbeidslivet. Trodde det var noe alle visste,

Hvorfor gå ut i fra at hun ikke gjør det? Forsiktig - så du ikke blir oppfattet som dømmende ;)

Ja, alle trenger erfaring, men det går også an å bruke hodet og tenke litt selvstendig. Hvis ikke blir man heller ikke god i arbeidslivet.

Endret av Petra75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg blir frustrert er mye bunnet i at jeg forventer at voksne folk kan oppføre seg bedre ovenfor andre, og ha respekt for å overholde tidsfrister (eller i det minste si i fra når de har problemer med å holde frister), og istedet for å spørre meg om det samme for tredje gang, heller kan se på mailen jeg skrev, der jeg svarte på det sist det ble spurt om. Resultatet er at jeg nå oppfatter denne personen som ganske hjelpesløs og barnslig.

Anonymous poster hash: 25c59...6c8

Kanskje du forklarer dårlig?

Synes ikke dette blir dømmende. Alle kan bli frustrert når man ikke "når inn". Men man bør også prøve å se det fra den andres vinkel. Ofte er det noe som kan rettes opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. Hvis den samme spør 954743 ganger i løpet av uka om hvordan kopimaskina fungerer.

Jeg har også vanskelig med å holde fred når folk skal trakte kaffe, men ikke vet at vannet må fylles i selve kaffetrakteren, og ikke i kolben.

Og når folk (gjerne de samme, eller andre) ikke vet hvordan man koker vann i en vannkoker, hvordan man trekker te, hvordan man trakter kaffe eller hvor mange kaffeskjeer de skal beregne til hvor mye vann.

I 2015, med iPhone, iPad, iMac.
Etter programmer i x-antall år hvor du kan " ringe en venn "
Hvor du kan lære hvordan man utfører en hjerneoperasjon på youtube

Hvor folk spør om hvordan man blir kvitt klamydia på facebook - hvordan de kan svindle NAV og om noen selger hasj

så vet de ikke hvordan man lager kaffe ELLER hvordan man kan finne svaret på hvordan man lager kaffe.

1) Spør en venn

2) Bruk Google

Ja, jeg er dømmende. Og skammer meg ikke. :jolie:



Anonymous poster hash: 0bf6f...8ab
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du forklarer dårlig?

Synes ikke dette blir dømmende. Alle kan bli frustrert når man ikke "når inn". Men man bør også prøve å se det fra den andres vinkel. Ofte er det noe som kan rettes opp i.

Det er spørsmål som "kan jeg gjøre X" og jeg har sagt "Ja", og ja, jeg har svart hver gang hun har spurt.

Anonymous poster hash: 25c59...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner deg godt. Jeg blir sprø av late folk som kaster bort tiden min på ting de enkelt kunne sjekket selv.

Anonymous poster hash: c8432...4bc

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...