Gå til innhold

Hvordan kan man bare slutte å elske noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med en flott fyr i fire måneder nå. Ting går veldig bra og jeg er blitt veldig glad i han.

Så ulur og nysgjerrig som jeg er, måtte jeg gå innom facebookprofilen til hans exkjæreste :P Eller, de var egentlig forlovet.

Der kom jeg langt nok ned på profilen hennes til å lese alle kjærlighetserklæringene deres "elsker deg så utrolig mye. Det gjør nesten vondt å elske deg så hardt <3 <3 <3" samt en del sussebilder (hun er en person som deler ALT på Facebook).

Fikk også med meg hele historien pluss bilder fra forlovelsen.

Må innrømme at jeg kjente et lite støkk i meg da jeg så alt det, men vet jo at det ikke er noe fare.

Han gir meg oppmerksomhet hele tiden og sier ofte at han er veldig glad i meg, og jeg vet at han ikke klarer henne lenger.

Han har slettet henne på Facebook og hun er visst ei dramajente som begynner å slå rundt seg og kjefte når hun ser han. Hun ble også sint på han som hadde fått seg ny kjæreste etter brudde.

Så jeg er ikke sjalu siden jeg vet at de er 2000% over og at han er veldig glad i meg, men jeg synes bare det er rart at man kan slutte å elske noen sånn (jeg vet at det går an, bare synes det er rart)!

Jeg har selv aldri opplevd det, og det er kanskje derfor jeg ikke skjønner det.

Hva har fått deg til å slutte å elske noen? Skjer det ofte?

Føler meg litt i den filosofiske hjørnet i dag :P

(Please ikke kom med noen frekke kommentarer. Det med typen og exen var bare et eksempel, så ikke noe drittslenging. La det bli en seriøs tråd :) )

Anonymous poster hash: e419e...c9b

Du er veldig naiv som tror på alt det negative han sier om henne. Jeg har også tusen negative ting å si om eksen min, men jeg lar være fordi jeg vet at jeg satt pris på han når vi var sammen og elsket han høyt til tross. Vi var sammen lenge og det endte turbulent, jeg kunne aldri tenkt meg å være kjæresten hans mer. Jeg har ingen følelser igjen for han når jeg ser han og jeg er utrolig glad for at vi gjorde det slutt og gikk hver vår vei. Men jeg unner han å gå videre og finne seg noen som han passer godt med, det vet jeg at han ønsker og jeg unner han å få det ønsket. I likhet med meg. Om jeg hadde truffet en fyr som hadde snakket stygt om sin tidligere samboer pga slike ting, hadde jeg blitt veldig skeptisk.

Men uansett. Lykke til, da. Får håpe dere setter pris på hverandre og elsker hverandre i tykt og tynt :) Jeg har troa på at man kan elske noen og slutte å elske noen, hvert fall i den grad man kommer til "forhold". Man kan elske noen uten at man har godt av å være kjærester, også finner man ut at man ikke passer sammen og går hver sin vei. Den neste passer kanskje bedre for da vet man mer hva man ser etter, kanskje.

Anonymous poster hash: 88ab1...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er veldig naiv som tror på alt det negative han sier om henne. Jeg har også tusen negative ting å si om eksen min, men jeg lar være fordi jeg vet at jeg satt pris på han når vi var sammen og elsket han høyt til tross. Vi var sammen lenge og det endte turbulent, jeg kunne aldri tenkt meg å være kjæresten hans mer. Jeg har ingen følelser igjen for han når jeg ser han og jeg er utrolig glad for at vi gjorde det slutt og gikk hver vår vei. Men jeg unner han å gå videre og finne seg noen som han passer godt med, det vet jeg at han ønsker og jeg unner han å få det ønsket. I likhet med meg. Om jeg hadde truffet en fyr som hadde snakket stygt om sin tidligere samboer pga slike ting, hadde jeg blitt veldig skeptisk.

Men uansett. Lykke til, da. Får håpe dere setter pris på hverandre og elsker hverandre i tykt og tynt :) Jeg har troa på at man kan elske noen og slutte å elske noen, hvert fall i den grad man kommer til "forhold". Man kan elske noen uten at man har godt av å være kjærester, også finner man ut at man ikke passer sammen og går hver sin vei. Den neste passer kanskje bedre for da vet man mer hva man ser etter, kanskje.

Anonymous poster hash: 88ab1...9d6

Nei, du misforstår... Han driver ikke å snakker drit om henne. Det er en voksen fyr jeg har funnet meg :P

Men han nevner det når han får sure telefoner fra henne fordi hun ser et bilde av oss sammen på Instagram og han nevner det når han igjen har møtt henne på byen og hun uten å si et ord flyger på han sånn at det må vakter til for å roe henne ned.

Hun er bitter fordi han brøt forholdet, men han gjorde jo det fordi hun var utro ;)

Han snakker ikke om henne med mindre det har skjedd noe som han vil fortelle.

___

Egentlig så tror jeg at man i mange tilfeller elsker å elske, som gjør at man tror man elsker noen. Da tror jeg det kan være lettere å miste følelsene.

Anonymous poster hash: e419e...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du misforstår... Han driver ikke å snakker drit om henne. Det er en voksen fyr jeg har funnet meg :P

Men han nevner det når han får sure telefoner fra henne fordi hun ser et bilde av oss sammen på Instagram og han nevner det når han igjen har møtt henne på byen og hun uten å si et ord flyger på han sånn at det må vakter til for å roe henne ned.

Hun er bitter fordi han brøt forholdet, men han gjorde jo det fordi hun var utro ;)

Han snakker ikke om henne med mindre det har skjedd noe som han vil fortelle.

___

Egentlig så tror jeg at man i mange tilfeller elsker å elske, som gjør at man tror man elsker noen. Da tror jeg det kan være lettere å miste følelsene.

Anonymous poster hash: e419e...c9b

Da forstår jeg :) Utroskap og den slags kan ødelegge følelser enormt, det har jeg erfart selv.

Anonymous poster hash: 88ab1...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er litt dramaqueen og liker masse klissete kjærlighetserklæringer, er det mulig han følte han måtte gi henne det, for å unngå ufred. Vet ikke.

Jeg har aldri delt sånt offentlig. Men elsket virkelig eksen min, og skjønner at min fremtidige mann kan ha hatt et like flott forhold med sine ekser. Vi trenger ikke å snakke om fortiden, jeg ville virkelig ikke sett bilder fra han og en annens forlovelse osv. Nesten selvpining det, vel?

Nå er det dere som gjelder. Han synes nok du passer han bedre, ellers hadde ikke dere vært sammen nå.

Noen tror forresten bare at de elsker noen. Har trodd og sagt det til menn før jeg. Men når jeg ser tilbake, ser jeg at det bare er han ene eksen jeg hadde virkelige, sterke følelser for.



Anonymous poster hash: c21ee...6f3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har man vel ikke elsket i det hele tatt. ekte følelser forsvinner ikke bare fordi noen har tråkka i salaten. da sitter ikke følelsene dypt nok

Anonymous poster hash: 0de01...3f8

Følelser er ikke permanente. Med tid slites alt ut og hviskes vekk. En elsker kanskje Tore, den fantastiske mannen en giftet seg med i 87. Men Tore anno 97 som aldri tar seg tid til å gå på ungenes fotballtrening, heller drar på forretningsreise enn å feire sin datters 10-årsdag, han elsker man kanskje ikke.

Og Tore anno 05 som sier han er "sen til middag" og som en vet er over hos naboen på trekant, han har en kanskje ikke engang sympati for.

Folk er ikke statiske skikkelser. Den du er er summen av ditt liv. Og helt ok folk kan over tid bli helt ugreie mennesker. Når kjærlighet varer livet ut er det ikke fordi den består. Det er fordi den endrer seg. Dersom kjærligheten til han du møtte for 20 år siden er akkurat lik nå og da så er den borte, fordi personen er borte. I hans sted er en 20 år annerledes person. Og den 20 år annerledes personen trenger ikke være noen du er i stand til å elske. I det har vi ingen garantier.

Anonymous poster hash: b381c...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er litt dramaqueen og liker masse klissete kjærlighetserklæringer, er det mulig han følte han måtte gi henne det, for å unngå ufred. Vet ikke.

Jeg har aldri delt sånt offentlig. Men elsket virkelig eksen min, og skjønner at min fremtidige mann kan ha hatt et like flott forhold med sine ekser. Vi trenger ikke å snakke om fortiden, jeg ville virkelig ikke sett bilder fra han og en annens forlovelse osv. Nesten selvpining det, vel?

Nå er det dere som gjelder. Han synes nok du passer han bedre, ellers hadde ikke dere vært sammen nå.

Noen tror forresten bare at de elsker noen. Har trodd og sagt det til menn før jeg. Men når jeg ser tilbake, ser jeg at det bare er han ene eksen jeg hadde virkelige, sterke følelser for.

Anonymous poster hash: c21ee...6f3

Sant, men jeg tror ikke han ville fridd til henne om han sa han elsket henne bare for å slippe unna bråk :P Hehe

Du har nok rett i det. Det var ikke noe godt å se de bildene, så det var litt unødvendig selvpining. Måtte sende han et hjerte på SMS etterpå bare for å få en god respons tilbake sånn at den ekle følelsen forsvant :P Hehe.

Ja, jeg er ganske sikker på at han ikke ville gått tilbake til henne, og at han trives godt med meg. Jeg bare synes det er så rart å miste følelser så fort som han har!

Men hvem vet... Kanskje det gikk litt gradvis ned månedene før selve bruddet :)

Fint å høre din erfaring her i hvert fall. Har ikke noe selv, så det er kjekt å lære av andres erfaringer så jeg slipper å vente på mine :P Hehe

Anonymous poster hash: e419e...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følelser er ikke permanente. Med tid slites alt ut og hviskes vekk. En elsker kanskje Tore, den fantastiske mannen en giftet seg med i 87. Men Tore anno 97 som aldri tar seg tid til å gå på ungenes fotballtrening, heller drar på forretningsreise enn å feire sin datters 10-årsdag, han elsker man kanskje ikke.

Og Tore anno 05 som sier han er "sen til middag" og som en vet er over hos naboen på trekant, han har en kanskje ikke engang sympati for.

Folk er ikke statiske skikkelser. Den du er er summen av ditt liv. Og helt ok folk kan over tid bli helt ugreie mennesker. Når kjærlighet varer livet ut er det ikke fordi den består. Det er fordi den endrer seg. Dersom kjærligheten til han du møtte for 20 år siden er akkurat lik nå og da så er den borte, fordi personen er borte. I hans sted er en 20 år annerledes person. Og den 20 år annerledes personen trenger ikke være noen du er i stand til å elske. I det har vi ingen garantier.

Anonymous poster hash: b381c...b7c

Enig! Ser at noen påstår at dersom man slutter å elske noen har man ikke elsket dem høyt nok. Det er i beste fall en naiv slutning å trekke. Folk forandrer seg gjennom hele livet - heldigvis! Ellers hadde jeg fremdeles vært stuck med han jeg var overbevist var den eneste rette for meg i begynnelsen av 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...