Gå til innhold

Irriterende at hun har fått baby >:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer til å få mye pes for dette antar jeg :)

Hadde en gang en venninne, vi var utrolig nære. Vi snakket ofte om hvor synd det er at man mister venner i det øyeblikket de får barn, for man blir liksom plutselig så mye mer voksen og erfaren uavhengig av faktisk alder. Vi uten barn vi "forstår ikke", vi. Hun bedyret så inderlig at vi skulle ALLTID pleie vennskapet vårt og aldri skilles uansett hvor mange barn. Noe jeg var fullstendig enig i.

Det som i perioder irriterte meg med henne var at hun var så usannsynlig uforsiktig. Hver eneste måned var det drama fordi hun var "sen", og det var krise fordi hun ville ikke ha barn, og hun hadde jo ingenting på stell. Ikke engang en kjæreste, stort sett. Hver eeeeneste gang sa jeg at hvis hun virkelig ikke ville måtte hun ta seg sammen og få prevansjonen sin i orden. Men neida. Og hva skjedde? Joda, hun ble gravid. Ikke spesielt overraskende.

Hun vet at jeg alltid har vært litt redd for at jeg ikke skal være så heldig å få meg en mann og barn, men likevel ble det slik at hun KUN har tatt kontakt via snap for å dele babymage, babytøy, babyditt, babyfaensdatt. Utover det avskrev hun meg totalt bokstavelig talt dagen etter hun fortalte meg at hun var gravid!! For no obvoius reason. Hun tar aldri kontakt, og har ikke svart på en jævla henvendelse fra meg.

Nå ser jeg hun deler hvor idyllisk og flott alt er til en hver jævla tid. Men jeg vet jo hva som skjuler seg bak. En ustabil, utro kjæreste blant annet. Null utdannelse. Ingen jobb.

Har mest lyst til å blokkere henne fullstendig, men tenker det blir å synke på hennes nivå? Eller?

Forstår ikke hvorfor hun skal være så heldig å få barn, mens jeg sikkert blir sittende barnløs livet ut... Klarer ikke være glad på hennes vegne når hun har gjort som hun har gjort :(

Åh, grrrrr!!!!!

Anonymous poster hash: 7e9f8...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, hennes valg når hun blir gravid. Og for det andre, vær heller glad på hennes vegne for at hun har blitt gravid. Kanskje hun merker sjalusien din og dermed holder lav profil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde sannsynligvis ikke hatt så mye kontakt med deg jeg heller. Slike tanker som du skriver ned her skinner antagelig gjennom til henne, og du virker jo ikke direkte glad på hennes vegne. Hun elsker jo barnet sitt, og venninnen hennes er sur på henne for det..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, hennes valg når hun blir gravid. Og for det andre, vær heller glad på hennes vegne for at hun har blitt gravid. Kanskje hun merker sjalusien din og dermed holder lav profil?

Jeg snakket med henne sist da hun fortalte meg at hun var gravid. Og da viste jeg glede på hennes vegne, til tross for at jeg far fullstendig i kjelleren på grunn av en traumatisk hendelse jeg gjennomgikk kun få dager i forkant. Dette visste hun om. Siden har hun ikke tatt kontakt annet enn for å "gni det inn" via snap, og om jeg svarer - uansett hvor hyggelig, så er det null respons. I tillegg har hun ikke svart på noe jeg har skrevet til henne. Det første jeg gjorde dagen etter var å invitere henne på en hyggelig feire-middag - intet svar å få. Har prøvd flere ganger å starte kommunikasjon, og jo- det har vært hyggelig. Men nå gidder jeg faen ikke mer.

Hvorfor i helvete MÅ man være glad på gravides vegne, uansett hvor bedritent de oppfører seg?

Anonymous poster hash: 476ed...f58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde sannsynligvis ikke hatt så mye kontakt med deg jeg heller. Slike tanker som du skriver ned her skinner antagelig gjennom til henne, og du virker jo ikke direkte glad på hennes vegne. Hun elsker jo barnet sitt, og venninnen hennes er sur på henne for det..

Vel, det har tatt meg ett år med fullstendig ignorering fra hennes side å bygge opp disse følelsene og tankene.

Skal jeg sitte her og være glad på hennes vegne til jeg spyr, når hun fra DAG EN!! har oversett meg fullstendig?!

Er man gravid, så kan man tydeligvis gjøre hva faen man vil. Det er oss andre som er idiotene da :) uansett.

Anonymous poster hash: 476ed...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Har du skrevet til henne hva du føler? Dersom det er som du sier at hun har en ustabil utro kjæreste, og ingen utdanning eller jobb å gå til kan det vel rett og slett være at hun har blitt deprimert og velger å isolere seg pga dette. Dette er jo som sagt bare en teori, men jeg synes det er rart å skulle kutte ut sin beste venninne bare fordi man er blitt gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun ikke tar kontakt, er det bare for deg å gjøre det samme, så løser saken seg selv. Ta-daa - dere er ikke venner lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss damer blir helt tulleruske i hodet når vi blir gravide.

So what om hun viser for andre de fine tingene hun opplever nå, selv om det er mange skjær i sjøen.

Det er svært få som vil se hvordan det EGENTLIG er i de sosiale mediene.

Gi henne tid. Det er en stor omveltning i hennes liv. Prioriteringene hennes endrer seg drastisk.

Du høres temmelig sjalu ut...



Anonymous poster hash: d086f...13c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du egentlig være venninne med henne ts?

Les hva du selv har skrevet her.

Mine ord er : skaff deg et eget liv!

Dette blir for dumt.



Anonymous poster hash: e0a12...682
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater mye om baby og graviditet til min bestevenninne, prøver å jekke det ned men er vanskelig for er førstegangsfødende og kjenner ingen gravide å få det ut til, så sikkert litt kjipt for henne. Men viser interesse for henne og har gjort et stort nummer ut av hvor mye hennes vennskap betyr, spesielt nå i svangerskapet hvor jeg ikke kan bli med på fest og moro. Så jeg syns, etter hva du beskriver, at venninna di høres ræva ut!

Anonymous poster hash: 6245b...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du egentlig være venninne med henne ts?

Les hva du selv har skrevet her.

Mine ord er : skaff deg et eget liv!

Dette blir for dumt.

Anonymous poster hash: e0a12...682

Og mine ord til deg: skaff deg folkeskikk!

Anonymous poster hash: 6245b...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig, så viser overskriften alt. Lyser misunnelse. Hvor gamle er dere TS? Hvis dere en gang i tida har vært gode venner, kan du jo bare ringe henne eller sende sms for å spørre hvorfor hun ignorerer deg? Bedre å være ærlig enn å spekulere med fremmede her på kg, just sayin...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt ganske pissed om an av mine venner hadde fått barn, og kun ville snakke om det. Jeg forstår jo at det er spennende og nytt, og som tante hadde jeg jo ikke villet snakke om annet den første perioden jeg heller :) Men så må det avta, og man bør pleie sine gamle interesser/venner igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det har tatt meg ett år med fullstendig ignorering fra hennes side å bygge opp disse følelsene og tankene.

Skal jeg sitte her og være glad på hennes vegne til jeg spyr, når hun fra DAG EN!! har oversett meg fullstendig?!

Er man gravid, så kan man tydeligvis gjøre hva faen man vil. Det er oss andre som er idiotene da :) uansett.

Anonymous poster hash: 476ed...f58

Du skriver jo at dere har snakket om gravide damer i negative ordelag før. Kanskje hun tenker at siden hun ble gravid tenker du det samme om henne som du har tenkt om alle de andre gravide? Jeg tror rett og slett hun ble usikker, og hun ville vel ikke såre deg heller hvis det er sånn at du har uttrykt sorg over å være barnløs.

Jeg sier ikke at hun har rett her, men vi ser nå kun din side av situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir helt nyforelska i babyen og lever i sin egen lille boble en stund, hun kommer nok tilbake til deg etterhvert som ting roer seg litt.

Anonymous poster hash: fedb4...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om jeg er misunnelig?! Det er vitenskapelig bevist at alle opplever misunnelse fra tid til annen. Forskjellen på meg og dere er at jeg i det minste kan innrømme det.

Men uansett, hvordan i helsikke kan dere få dette til å handle om min misunnelse? Har hun ikke lagt opp litt til dette selv, ved å KUN ta kontakt for å dele lyseblå babygreier, babymage, og barnevogner, og utover det ignorere meg fullstendig? Hun kan umulig ha rukket å oppfatte meg som ei sjalu hurpe i løpet av de få minuttene vi hadde over telefonen da hun fortale nyheten. Jeg VAR oppriktig glad på hennes vegne, enda jeg på det tidspunktet hadde grått sammenhengende i 5 dager, og hadde ikke sovet på tilsvarende døgn. Så avskrev hun meg totalt.

Hvorfor er det greit at hun gjør sånn?!

Anonymous poster hash: 476ed...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skriver jo at dere har snakket om gravide damer i negative ordelag før. Kanskje hun tenker at siden hun ble gravid tenker du det samme om henne som du har tenkt om alle de andre gravide? Jeg tror rett og slett hun ble usikker, og hun ville vel ikke såre deg heller hvis det er sånn at du har uttrykt sorg over å være barnløs.

Jeg sier ikke at hun har rett her, men vi ser nå kun din side av situasjonen.

Vi var enige om at det var svært unødvendig å avskrive venner når man ble gravid. Det var alt. Og hvis hun "synes synd på meg" fordi jeg synes det er vanskelig å tenke på en barnløs fremtid, hvorfor vil hun KUN ta kontakt ved å sende meg bilder av babyting, og ikke engang svare meg ellers?

Anonymous poster hash: 476ed...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir helt nyforelska i babyen og lever i sin egen lille boble en stund, hun kommer nok tilbake til deg etterhvert som ting roer seg litt.

Anonymous poster hash: fedb4...00f

Vel, det har gått ett år. Og nå er jeg der at jeg er ganske ferdig med henne, for jeg har virkelig prøvd...

Anonymous poster hash: 476ed...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, du vil ikke bli lykkeligere av at andre mennesker ikke blir lykkelige. At du ikke har barn eller hvasomhelst må du selv ta ansvar for. Jeg hater å måtte dra sjalusikortet men les gjennom det du skriver da. Du unner ikke henne noe godt, det kommer tydelig frem.

Du må gå litt i deg selv her. Ta de grepene som skal til for å gjøre deg rustet til å glede deg over andres lykke.

Venninnen din kan du kutte ut. Hun har det bedre uten deg, og du uten henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner navnet hennes på K?



Anonymous poster hash: 12603...526
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...