Gå til innhold

Dum ektemann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er fælt å si det, men mannen min er så utrolig uopplyst og dum, at jeg nesten ikke vet om jeg orker mer... Noen eksempler på setninger som har kommet ut av hans munn (og dette er bare tre, av utallige, eksempler):

- Los Angeles ligger jo ikke ved kysten, det ligger inne i landet

- Hva er forskjellen på "gås" og "gjess"?

- Det finnes jo bare én type leverpostei, nemlig den i den gule boksen

Dette er altså en mann i midten av tredveårene, og det kan da ikke bare være meg som mener at disse tingene (og som sagt uhorvelig mange flere i samme gate..) er helt på tryne å si??

Dette dreier seg som sagt om en voksen mann, med høyere utdanning (riktignok bare bachelorgrad) og en forholdsvis godt betalt og seriøs jobb. Men allmennkunnskapen hans er tydeligvis nærmest ikke-eksisterende, og nå orker jeg snart ikke lenger. Jeg burde selvsagt ikke ha giftet meg med han (vet at noen av dere kommer til å kommentere nettopp det), men vi giftet oss da vi var veldig unge, og jeg skjønte vel ikke da hvor vanskelig det ville bli å leve med dette. Jeg føler vel også på mange måter at forskjellene mellom oss bare har økt, jeg så ikke på han som like stokk dum før, som det jeg gjør nå...

Hva tenker dere? Grunnlag for skilsmisse når partene i ekteskapet er såpass langt fra hverandre intellektuelt sett? Eller kan vi greie å finne en løsning??

Anonymous poster hash: a427a...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fælt å si det, men mannen min er så utrolig uopplyst og dum, at jeg nesten ikke vet om jeg orker mer... Noen eksempler på setninger som har kommet ut av hans munn (og dette er bare tre, av utallige, eksempler):

- Los Angeles ligger jo ikke ved kysten, det ligger inne i landet

- Hva er forskjellen på "gås" og "gjess"?

- Det finnes jo bare én type leverpostei, nemlig den i den gule boksen

Dette er altså en mann i midten av tredveårene, og det kan da ikke bare være meg som mener at disse tingene (og som sagt uhorvelig mange flere i samme gate..) er helt på tryne å si??

Dette dreier seg som sagt om en voksen mann, med høyere utdanning (riktignok bare bachelorgrad) og en forholdsvis godt betalt og seriøs jobb. Men allmennkunnskapen hans er tydeligvis nærmest ikke-eksisterende, og nå orker jeg snart ikke lenger. Jeg burde selvsagt ikke ha giftet meg med han (vet at noen av dere kommer til å kommentere nettopp det), men vi giftet oss da vi var veldig unge, og jeg skjønte vel ikke da hvor vanskelig det ville bli å leve med dette. Jeg føler vel også på mange måter at forskjellene mellom oss bare har økt, jeg så ikke på han som like stokk dum før, som det jeg gjør nå...

Hva tenker dere? Grunnlag for skilsmisse når partene i ekteskapet er såpass langt fra hverandre intellektuelt sett? Eller kan vi greie å finne en løsning??

Anonymous poster hash: a427a...3aa

Det finnes kun ėn løsning på dette, at han finner seg ei dame som ikke er så jævla uptight!

Anonymous poster hash: 1e58d...350

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert klar over at det er flere typer leverpostei, men for han er det bare én som gjelder. Kan se for meg ar det humoristisk ment med gås og gjess også. Og å ikke vite om LA ligger ved kysten eller midt i landet er da ikke noen krise? Jeg er selv relativt dårlig på geografi...

Er du sikker på at han er "dum" og ikke bare har en annen sans for humor enn deg?

Anonymous poster hash: d9d00...532

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne på Quiz? Sånn helt ærlig, det kan jo hjelpe. Eller bare dra opp den i avisa på søndagen for den saks skyld.

Eventuelt snakk med han og spør om han generelt bare er veldig uinteressert i ting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selve los angeles ligger jo faktisk ikke helt ved kysten

Anonymous poster hash: 5257e...9e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er sikkert klar over at det er flere typer leverpostei, men for han er det bare én som gjelder. Kan se for meg ar det humoristisk ment med gås og gjess også. Og å ikke vite om LA ligger ved kysten eller midt i landet er da ikke noen krise? Jeg er selv relativt dårlig på geografi...

Er du sikker på at han er "dum" og ikke bare har en annen sans for humor enn deg? Anonymous poster hash: d9d00...532

Han mente helt seriøst at det kun fantes én type leverpostei. Da jeg sa at det fantes veldig mange forskjellige typer (og vi har også hatt flere av dem hjemme) svarte han at han aldri hadde tenkt over at det var leverpostei. Det med gås og gjess var heller ikke humoristisk ment, jeg ble ganske sjokkert over den kommentaren, og spurte derfor om han var seriøs. Han forklarte da at han trodde gjess var mer som en and, altså litt mindre enn en gås. Han ble oppriktig overrasket da jeg googlet dette for å "bevise" for han at det er entalls- og flertallsform av samme ord. Når det gjelder kommentaren om LA er det, isolert sett, selvsagt ingen krise å ikke vite hvor i landet en konkret by ligger. Men når det gjelder akkurat LA, med utallige filmer, tv-serier osv med handling derfra som viser strandliv, synes jeg det er litt spesielt å ikke ha fått med seg at det ligger ved sjøen, jo.

Dette handler ikke om forskjellige former for humor, jeg har flere ganger snakket med han om at jeg synes det er pinlig (dette skjer jo også foran familie og venner) at han er så uvitende. Han svarer da alltid bare at han beklageligvis er "glemsk", og glemmer ting han egentlig vet. Men dette synes jeg bare virker som en dårlig unnskyldning for at han er DUM!

Anonymous poster hash: a427a...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selve los angeles ligger jo faktisk ikke helt ved kystenAnonymous poster hash: 5257e...9e8

Nei, men det var ikke det han mente (jeg reagerte selvsagt på denne kommentaren også, og vi endte derfor med å diskutere det). Han antok at LA lå i en ørken, og han var etter hvert enig i at han muligens blandet sammen LA og Las Vegas (noe jeg uansett også synes er litt spesielt for en mann på 35 år..)

Anonymous poster hash: a427a...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strandlivet man ser på film er jo stortsett fra Santa Monica Beach og ikke selve Los Angeles, så om man vil være litt vanskelig så har han jo egentlig litt rett.

Men det var kanskje ikke bare for å kverrulere han sa det?

Anonymous poster hash: 5257e...9e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Hvis alt annet er riktig mellom dere ville jeg ikke latt lav allmennkunnskap ødelegge et ekteskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det var ikke det han mente (jeg reagerte selvsagt på denne kommentaren også, og vi endte derfor med å diskutere det). Han antok at LA lå i en ørken, og han var etter hvert enig i at han muligens blandet sammen LA og Las Vegas (noe jeg uansett også synes er litt spesielt for en mann på 35 år..)

Anonymous poster hash: a427a...3aa

Da er han helt på jorde ja.

Anonymous poster hash: 5257e...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, hvis lurer på om det e dumpegrunn, kan det jo virke som du faktisk leter etter en grunn til å dumpe han. Hvorfor ikke prøve å gå gjennom dine faktiske følelser for han, istedet for å prøve å finne en grunn til å dumpe han? Den beste grunnen er jo faktisk manglende følelser........

Anonymous poster hash: d9d00...532

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fælt å si det, men mannen min er så utrolig uopplyst og dum, at jeg nesten ikke vet om jeg orker mer...

Dette dreier seg som sagt om en voksen mann, med høyere utdanning (riktignok bare bachelorgrad) og en forholdsvis godt betalt og seriøs jobb. Men allmennkunnskapen hans er tydeligvis nærmest ikke-eksisterende, og nå orker jeg snart ikke lenger. Jeg burde selvsagt ikke ha giftet meg med han (vet at noen av dere kommer til å kommentere nettopp det), ...

Neimen huffda og stakkars deg.

Glemte du å gå gjennom sjekklista og kravspesifikasjonen før du smidde deg i hymens lenker?

Jeg mener, skal du skaffe deg bikkje ser du på stamtavla, eksteriør, gemytt og lynne.

Skal du kjøpe deg bil så har du bestemt deg for hva du skal se etter og utelukke.

Samma det, mann er mann...........

Endret av Gorgonzola
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fælt å si det, men mannen min er så utrolig uopplyst og dum, at jeg nesten ikke vet om jeg orker mer... Noen eksempler på setninger som har kommet ut av hans munn (og dette er bare tre, av utallige, eksempler):

- Los Angeles ligger jo ikke ved kysten, det ligger inne i landet

- Hva er forskjellen på "gås" og "gjess"?

- Det finnes jo bare én type leverpostei, nemlig den i den gule boksen

Dette er altså en mann i midten av tredveårene, og det kan da ikke bare være meg som mener at disse tingene (og som sagt uhorvelig mange flere i samme gate..) er helt på tryne å si??

Dette dreier seg som sagt om en voksen mann, med høyere utdanning (riktignok bare bachelorgrad) og en forholdsvis godt betalt og seriøs jobb. Men allmennkunnskapen hans er tydeligvis nærmest ikke-eksisterende, og nå orker jeg snart ikke lenger. Jeg burde selvsagt ikke ha giftet meg med han (vet at noen av dere kommer til å kommentere nettopp det), men vi giftet oss da vi var veldig unge, og jeg skjønte vel ikke da hvor vanskelig det ville bli å leve med dette. Jeg føler vel også på mange måter at forskjellene mellom oss bare har økt, jeg så ikke på han som like stokk dum før, som det jeg gjør nå...

Hva tenker dere? Grunnlag for skilsmisse når partene i ekteskapet er såpass langt fra hverandre intellektuelt sett? Eller kan vi greie å finne en løsning??

Anonymous poster hash: a427a...3aa

Riktig. Du burde sette deg selv under lupen. Hvorfor giftet du deg med en mann som du i ettertid utleverer som "dum"på et nettforum? Var det brudekjolen og selskapet som fristet?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er han helt på jorde ja.

Anonymous poster hash: 5257e...9e8

Jorde????

Anonymous poster hash: 1e58d...350

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jorde????

Anonymous poster hash: 1e58d...350

Jordet da

Anonymous poster hash: 5257e...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du er lei av å være gift med den samme mannen dag ut og dag inn. Å skylde på at han er dum og kjedelig er lettere enn å ta seg selv i nakken og innvitere mannen ut på date. Eventuelt ta ham med på et par timer terapi.

Anonymous poster hash: 04374...263

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du høres ut som meg.

Virker ikke helt som om de over her forstår, men jeg setter også veldig pris på kunnskap og utdannelse, og ja, det er lov å si 'bare bachelor', det er en lavere grad som ekstremt mange har. Jeg bruker mye av tiden min på å lære meg nye ting, og setter pris på fun facts og quiz-leker.

Dette handler jo ikke om Kvinneguidens oppfattelse av din samboers intelligens, det handler om at du opplever et stort gap mellom dere når det kommer til allmennkunnskap og intellekt. Det er lov å oppleve det som frustrerende, og selv om folk over her prøver å ugyldiggjøre ditt grunnlag for å føle dette, så hjelper det ikke deg i den situasjonen du er i nå. Poenget mitt er; man føler det man føler, og du kommer ikke til å u-føle det fordi noen kaller deg ekle ting.

Syntes du skal kjenne på dette litt, og hvis intellektuell stimulering er noe du savner hos din partner, så er dette helt legitimt. Ingen hadde reagert på en mann som klaget over å få lite sex i ekteskapet, og det er lov å ønske seg ting fra partneren sin, også større kompabilitet i intelligens.

Jeg er forøvrig sammen med en som har høyere IQ og utdannelse enn meg, og det er kjempegøy. Selv om vi ikke er så langt fra hverandre, så har han en annen utdannelse enn meg, og vi lærer hverandre mye hver dag.



Anonymous poster hash: 2f741...2cb
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette:

Han er ingeniør etter å ha gått y-veien?

Av og til virker det som at det det er et inntakskrav
å ha UNDER 3 i Norsk og helst ha 2 i Samfunnskunnskap.

Leser ikke papiraviser og den eneste boken de har lest (utenom skolebøker) er "Veien til førerkortet"



Anonymous poster hash: 0b415...d56
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...