Gå til innhold

Heeelp meee! Samboer uten liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har verdens beste samboer. Han er et fantastisk menneske, og han gjør alt for meg. Det er bare et lite problem: Han har ikke noe liv. Han gjør aldri noe på egen hånd, og han gidder ikke være med, om jeg finner på noe. Han sitter alltid foran dataen/mobilen/tv og gjør aldri noe som ikke inkluderer elektronikk.

Han henger aldri med venner lenger, og er alltid hjemme. Dette her litt slitsomt, både fordi jeg aldri får tid for meg selv, men også fordi at jeg har "mitt eget liv", og det suger å tenke på at han sitter der hjemme. Jeg inviterer han så klart alltid med meg, men han sier alltid nei. Uansett, så er det jo bra å gjøre ting hver for seg, og derfor ønsker jeg heller ikke alltid at han blir med meg, når jeg henger med venner. Det skjønner dere sikkert, man kan jo ikke klistre opp av hverandre 24 timer i døgnet. Og dette gjør vi nå, siden han aldri beveger seg uten for huset, når han ikke er på jobb.

Nå etter flere år sammen, har jeg endelig fått han i gang med å trene, og tenke litt på kosthold, da han har vært ganske overvektig. Det er jeg så klart veldig stolt over, men jeg føler uansett ikke det er nok. Det er slitsomt for meg at jeg må "aktivere" samboeren min. Og jeg vet snart ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg føler på en måte at han "trekker meg ned", da jeg prøver å finne på ting, og henge med folk ofte.

Jeg har tatt opp med han, om han ikke har lyst til å besøke noen av de gamle kompisene hans. Foreslått at han drar på helgetur / guttetur og besøker noen av de. Jeg har lurt på om han er deprimert, eller om alt er greit. men hans svar er, at han trenger ikke noe mer. Han er tilfreds akkurat sånn som vi har det nå. Hvilket ikke gir noen mening for meg, da han ikke har hengt med noen i... 1 år kanskje?? :o

Jeg er jo selvfølgelig glad, når han er glad. Men uansett. Skulle ønske at han kunne "fått seg et liv", da hadde han også blitt mer interessant for meg. Akkurat nå, så går jeg bare og blir mer og mer lei av forholdet.

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre ? Jeg har tatt det opp med han, og det hjelper ikke.



Anonymous poster hash: 6f672...d4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som at du prøver å overbevise deg selv om hvor fantastisk han er..

Er han deprimert?



Anonymous poster hash: 2cffc...3ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canario

Noen mennesker trives godt i eget selskap og alle har ikke et så stort behov for å være sosiale..

Blir litt for dumt at du vil at han skal endre sin personlighet og gjøre ting han kanskje ikke vil fordi du ikke liker at han er hjemme og styrer med egne ting. La nå mannen gjøre det han foretrekker å gjøre, ikke hva du foretrekker at han gjør..

Endret av Canario
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han er ikke deprimert.. Jeg har spurt, og han sier at han er tilfreds med situasjonen slik den er, og at han ikke trenger noe mer..

TS



Anonymous poster hash: 7b8fb...709
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skjerpe deg?

Hva gjør det deg om han sitter hjemme når du er ute?

Dummeste jeg har hørt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt mer krass mot han, så han kanskje tar hintet. Noe så tafatt er ikke noe du vil være med i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær litt mer krass mot han, så han kanskje tar hintet. Noe så tafatt er ikke noe du vil være med i lengden.

Ja det er også dette jeg begynner å føle.. :( Jeg har vært krass mot han, og det hjelper ikke..

TS

Anonymous poster hash: 7b8fb...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skjerpe deg?

Hva gjør det deg om han sitter hjemme når du er ute?

Dummeste jeg har hørt.

Nei det har du på en måte rett i. Jeg har ikke noe med hva han driver med hjemme, når jeg ikke er der. Men når dette blir "rutinen" som går over flere år, hvor han bare sitter der, så blir man ganske lei.

TS

Anonymous poster hash: 7b8fb...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har du på en måte rett i. Jeg har ikke noe med hva han driver med hjemme, når jeg ikke er der. Men når dette blir "rutinen" som går over flere år, hvor han bare sitter der, så blir man ganske lei. TS Anonymous poster hash: 7b8fb...709

Men hvorfor? Hva er det med deg som gjør at det irriterer deg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet... Hvis han trives i sitt eget selskap alene hjemme, hvorfor skal du begynne å få han til å gjøre ting han ikke vil? Jeg er selv introvert, og jeg sitter gjerne hjemme hvis kjæresten skal ut. Det er vanlig å tenke at man har det kjipt fordi man vil være hjemme, men sånn er det ikke bestandig :) Gjør det du vil, og la han gjøre det han vil.



Anonymous poster hash: 17e8e...5f1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal finne seg en å dele resten av livet med, så finner man gjerne en som man ikke trenger å forandre på for å tilpasse egne behov. Man finner en som allerede innehar de kvalitetene man ser etter.

At han i dine øyne er "tafatt" sier jo sitt om hvor forskjellig syn dere har på hva fritiden bør brukes til.

Han har sikkert like lyst til å farte rundt på dine premisser, som du har lyst til å gro fast i sofaen med ipaden på hans premisser...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor? Hva er det med deg som gjør at det irriterer deg?

Fordi han sitter på samme plassen dag ut og dag inn. Jeg tror ikke det er sunt for noen. Jeg tror det hadde vært bra for han å hatt noen venner som han kunne hengt med en gang i blant. Jeg vil ham hans beste, og vil jo heller ikke han skal dra med ut konstant. Tror bare det hadde vært godt for han ikke å være alene hele tiden.

TS

Anonymous poster hash: 7b8fb...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker nesten litt lat?



Anonymous poster hash: 1e77f...0bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan han ikke bare sitte inne da? Han er jo allerede verdens beste samboer i følge deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han sitter på samme plassen dag ut og dag inn. Jeg tror ikke det er sunt for noen. Jeg tror det hadde vært bra for han å hatt noen venner som han kunne hengt med en gang i blant. Jeg vil ham hans beste, og vil jo heller ikke han skal dra med ut konstant. Tror bare det hadde vært godt for han ikke å være alene hele tiden.

TS

Anonymous poster hash: 7b8fb...709

At du ikke hadde trivdes sånn, betyr ikke at han ikke gjør det. Synes egentlig det er jævlig frekt av deg å si at "han har ikke noe liv" fordi han ikke har samme sosialiseringsbehov som deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er lik, han vil helst bare være hjemme etter jobbog det er helt greit! Tror grunnen er at sosialiseringsbehovet han har blir dekket på jobb. Det er nemlig ikke alle som trenger like mye, og det må du bare respektere.

Anonymous poster hash: 6be55...7ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi han sitter på samme plassen dag ut og dag inn. Jeg tror ikke det er sunt for noen. Jeg tror det hadde vært bra for han å hatt noen venner som han kunne hengt med en gang i blant. Jeg vil ham hans beste, og vil jo heller ikke han skal dra med ut konstant. Tror bare det hadde vært godt for han ikke å være alene hele tiden.

TS

Anonymous poster hash: 7b8fb...709

Bare fordi han ikke er som deg betyr ikke at han ikke har det bra.

Klager han på at du er ute å farter hele tiden, at du ikke klarer å sitte iro? Nei?

... La voksne mannen få selv bestemme hvilke behov han har. Slutt å behandle han som ungen din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som slår meg er at en del folk som er mye hjemme, ikke vil at kjæresten skal gå ut heller. Vær glad for at han ikke er sånn, i stedet for å irritere deg over at han ikke er så sosial. Hvis du mener at han er så fantastisk og verdens beste, så er det vel ikke sånn at han påvirkes negativt av å være mye alene.

Her er det noe annet som ligger bak, tenker jeg.



Anonymous poster hash: 2cffc...3ae
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ærlig innrømme at jeg blir varm i trøya når du sier at samboern din ikke har liv pga. han holder på med elektronikk.

Det er faktisk flere av oss som er slike som faktisk elsker bare å være hjemme å holde på med datan,servere,mobilen(er så mye man kan gjøre med telefon når det gjelder android), surround, filmer, serier.

Jeg også er en av de som samboern din er, jeg tar meg veldig nær av slikt som du skriver.

Vi som holder på med elektronikk kjeder seg aldri og det er veldig mye å lære.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er en av de som samboern din er, jeg tar meg veldig nær av slikt som du skriver.

Vi som holder på med elektronikk kjeder seg aldri og det er veldig mye å lære.

En person som er overvektig, ikke bedriver med andre aktiviteter enn PC og aldri blir med på ting kjæresten foreslår er neppe noen som er særlig givende å være sammen med, og virker i utgangspunktet ikke særlig egnet til å være forelder skulle de bestemme seg for å få barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...