Gå til innhold

Er det ikke viktig for kristne


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke katolikk,ei heller jøde , muslim eller noe annet. Men jeg respekterer deres syn på Gud. Og det er også poenget mitt. Jeg tror på Gud, og på Jesus, men jeg synes det er interessant med andres religion fordi jeg tror de har noe å lære meg, og jeg kan ha noe å lære dem, men da må det bygges på gjensidig respekt, og det er denne egenskapen jeg finner så totalt fraværende hos deg. Du skriver som om du er den eneste som kjenner sannheten, og det kan du aldri legge frem noen bibelvers som bevis for.

Virkelig gammeldagse muslimer snakker idag om oss kristne som de vantro. Du synker ned på deres nivå. Men de muslimer jeg har snakket med tenker slett ikke i slike baner. Når det gjelder katolikkene, og deres syndsforlatelse tror jeg stammer fra de tider da men ikke hadde tid til å gjøre bot på andre måter. De måtte skaffe mat på bordet, og kunne ikke bruke tiden sin til mye annet. Dessuten var vel den katolske kirke kjent for å være glad i penger. De har jo den dag i dag store formuer, samlet sammen fra fattige bønder. Merkelig kirkeskatt. Men dem om det. Men det er jo ikke stort bedre å gjemme seg bak Jesus, og si at jeg har  syndet, men Jesus har tatt støyten for det, så jeg kan slippe unna.

Selv om jeg tror på Gud, tror jeg også muligens verden hadde sett bedre ut uten noen form for religion.

Jeg tror ikke du helt forstår hva jeg mener, når jeg omtaler de forskjellige religioner.

Det er alt som er menneskelagd, det som er motstridende av det Bibelen sier, jeg ikke kan gå god for.

Og når det gjelder din forklaring på katolikkenes avlat, så stemmer det dårlig med at de nå har gjeninnført den gamle skikken med å betale seg fri fra synd med penger. Dette tror jeg er en større synd enn den de prøver å betale seg vekk fra.

Jesus har aldri sagt at vi skal ha respekt for andres synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står i Joh.3,3: Jesus svarte: Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Ingen kan se Guds rike hvis han ikke blir født på ny.

Dette betyr at en ikke kan forstå det skrevne ord om en ikke er født på ny.

Å bli født på ny, skjer når en tar i mot Jesus som sin Herre og frelser, og altså tror at Han er Guds sønn som ga sitt liv på Golgata for å frelse oss ved å påta seg våre synder. Og denne troen må en bekjenne overfor andre. Dette siste tror jeg er for at vi skal vise Gud at vi mener alvor, og at det ikke skal være en hemmelighet vi skal ha for oss selv.

Mange mener at dette er så personlig at ingen andre behøver å få vite om ens tro.

Men Gud vil det altså anderledes.

Men når en har gjort dette, da vil en snart merke forskjell i sitt liv.

Jeg har selv opplevd dette på en helt konkret måte, ved å kjenne en renselse gjennom hele kroppen i løpet av et kvarters tid, og mine interesser ble totalt forandret, og jeg begynte å stole mer på meg selv etterhvert.

Det samme har jeg hørt fra hundrevis av andre, bl.a. fra omvendte alkoholikere og narkomane, men også fra de omvendte som, i likhet med meg selv, hadde et godt liv forut.

Jeg hadde lest Bibelen før omvendelsen uten å forstå så mye av innholdet. Men dette endret seg etter omvendelsen.

Når det står VANN og ÅND, så tror jeg at det menes at en blir født på ny, altså får en ny ånd i sitt indre, og at en deretter døper seg ved egen beslutning, med full neddykkelse.

Hei igjen.

Ja denne gjenfødelsen du beskriver har jeg også vært igjennom, og for meg betyr å ha evig liv, å leve i nuet, i Ånden.

Å bekjenne sin tro er vel det viktigste oppi alt. Jeg er overbevist og vil gjerne dele min tro med andre. Hvis man er redd for å bekjenne sin tro, så stoler man vel heller ikke på Gud.

Jeg tror alt som står i bibelen er lignelser, og kan kun nåes gjennom Ånden. Mennesket tåler ikke sannheten og må dø, for så å bli født på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ja denne gjenfødelsen du beskriver har jeg også vært igjennom, og for meg betyr å ha evig liv, å leve i nuet, i Ånden.

Å bekjenne sin tro er vel det viktigste oppi alt. Jeg er overbevist og vil gjerne dele min tro med andre. Hvis man er redd for å bekjenne sin tro, så stoler man vel heller ikke på Gud.

Jeg tror alt som står i bibelen er lignelser, og kan kun nåes gjennom Ånden. Mennesket tåler ikke sannheten og må dø, for så å bli født på ny.

Jeg er enig med deg i det meste du skriver, men ikke alt i Bibelen er lignelser.

Det er også en reell historiebok. Og mesteparten Jesus fortalte om hvordan menneskene skulle leve, og være mot hverandre, er også i klartekst.

Også om hva som er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...