Gå til innhold

Åndenes makt


*melis*

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg hva disse klarsynte folka egentlig mener med "den andre siden"? Jeg skjønner jo at det er der de døde er, men hvordan er denne siden? Noen snakker jo om reinkarnasjon, mens andre snakker om å "gå mot lyset" (som til himmelen?).

Dersom disse menneskene for eksempel er kristne eller tror at vi alle kommer til samme sted, så er det jo litt merkelig at folk skulle ha behov for å forbli her på jorda fordi de har noe uoppgjort med feks. barna sine som jo også er døde (jf forrige episode for de som så den). Noen som er klarsynt her eller som kjenner noen såkalte klarsynte som kan forklare meg hva som menes med den andre siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på. Synes mye det de snakker om virker så abstrakt. Klarer ikke å se det for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessmira

Slik det er en grense mellom liv og død mener de vell det er en grense mellom der hvor de døde fortsatt går igjen i vår verden og der hvor de får ro. Så når de går over til den andre siden eller inn i lyset får de ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mye det de snakker om virker så abstrakt. Klarer ikke å se det for meg...

Hvordan kan det være konkret? Noen senser ting mer enn andre, men ingen kan jo si noe som helst med sikkerhet.

Selvfølgelig er det abstrakt. Hvordan "den andre siden" ser ut, og hva man legger i det må man finne i seg selv, mener jeg. "Den andre siden" er vel bare noen mennesklige ord man har satt på noe man ikke egentlig vet noe om, eller forstår.

Jeg så på åndenes makt tidligere, og ble livredd husker jeg. Nå har jeg klart og legge bort det meste av den redselen, men så ser jeg heller ikke på programmet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig lest en bok som het "Livet på den andre siden". Den forklarer veldig godt nettopp det dere spør om.

Jeg har faktisk vært på den andre siden - jeg var der en gang for ca. 2 måneder siden, i en såkalt "ut-av-kroppen-reise". Jeg har ikke noe konkret minne om å ha vært der før, men med en gang jeg kom dit denne gangen (jeg gjorde ingenting for det, det bare skjedde av seg selv) visste jeg intuitivt at det var den andre siden, og at det er der jeg egentlig hører hjemme, der jeg kommer fra. Det var fantastisk der!

To måneder senere dukket det plutselig opp en bok på pulten min på jobben - den hadde kommet dit via omveier, nesten for tilfeldig til å være helt tilfeldig. Jeg leste den. Det var altså en beskrivelse av "Livet på den andre siden" - som forøvrig stemte på en prikk med hva jeg hadde opplevd to måneder tidligere.

Vel verdt å lese hvis man er nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg hva disse klarsynte folka egentlig mener med "den andre siden"? Jeg skjønner jo at det er der de døde er, men hvordan er denne siden? Noen snakker jo om reinkarnasjon, mens andre snakker om å "gå mot lyset" (som til himmelen?).

Dersom disse menneskene for eksempel er kristne eller tror at vi alle kommer til samme sted, så er det jo litt merkelig at folk skulle ha behov for å forbli her på jorda fordi de har noe uoppgjort med feks. barna sine som jo også er døde (jf forrige episode for de som så den). Noen som er klarsynt her eller som kjenner noen såkalte klarsynte som kan forklare meg hva som menes med den andre siden?

Finn alle svar, inkludert spørsmålet om hva den "andre siden " er for noe. På denne websiden: Sannheten!

Klarsynte mangler faktisk en sperre i hjernen, som gjør at de kan åpne kontakt med og se ånder. Ja, reinkarnasjon er også en realitet, for de som har hjerte til å se det. Gå inn på websiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så på i går for første gang på lenge, og det var ganske interessant og underholdene.

Jeg så et glimt av damen som sa det luktet "Old Spice" på badet hennes! :hoho: Det var hysterisk!

Jeg har lest bøkene til Marion Dampier-Jeans. Jeg har litt sansen for henne som person, selv om mye sånt for meg er fullstendig useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig lest en bok som het "Livet på den andre siden". Den forklarer veldig godt nettopp det dere spør om.

Hva heter forfatteren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig lest en bok som het "Livet på den andre siden". Den forklarer veldig godt nettopp det dere spør om.

Jeg har faktisk vært på den andre siden - jeg var der en gang for ca. 2 måneder siden, i en såkalt "ut-av-kroppen-reise". Jeg har ikke noe konkret minne om å ha vært der før, men med en gang jeg kom dit denne gangen (jeg gjorde ingenting for det, det bare skjedde av seg selv) visste jeg intuitivt at det var den andre siden, og at det er der jeg egentlig hører hjemme, der jeg kommer fra. Det var fantastisk der!

To måneder senere dukket det plutselig opp en bok på pulten min på jobben - den hadde kommet dit via omveier, nesten for tilfeldig til å være helt tilfeldig. Jeg leste den. Det var altså en beskrivelse av "Livet på den andre siden" - som forøvrig stemte på en prikk med hva jeg hadde opplevd to måneder tidligere.

Vel verdt å lese hvis man er nysgjerrig.

:overrasket:

Hvordan i alle dager gikk dette til? Og hvordan var livet på den andre siden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn alle svar, inkludert spørsmålet om hva den "andre siden " er for noe. På denne websiden: Sannheten!

Klarsynte mangler faktisk en sperre i hjernen, som gjør at de kan åpne kontakt med og se ånder. Ja, reinkarnasjon er også en realitet, for de som har hjerte til å se det. Gå inn på websiden!  :)

Takk for link! Gadd bare å lese infoen på startsiden nå, men skal se på det senere.

Jeg tror forøvrig at vi mennesker enten blir født på ny (reinkarnasjon) eller går inn i en eller annen "ny tilstand" et eller annet sted. Det faktum at akkurat VI som er her på jorden er født er altfor utrolig til å være tilfeldig når man tenker på alle faktorene bak i historien som har gjort at det ble akkurat oss og ingen andre. Jeg tror ikke, som mange andre tydligvis gjør, at vår eneste oppgave her på jorden er å formere oss. For hva er vitsen med spre menneskeslekten videre viss det ikke er noe videre poeng med det?

Nei, dette ble en aldri så liten avsporing gitt ;) Er bare så utrolig nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket:

Hvordan i alle dager gikk dette til? Og hvordan var livet på den andre siden? ;)

Hvordan gikk hva til?

Livet på den andre siden (da jeg var der) var fantastisk. Jeg fløy innover et landskap liksom, og visste umiddelbart at det var dette som var det egentlige "hjemme" for meg. Alt var så vakkert - så utrolig rent. Ingen forurensning, ikke noe søppel. Fargene så utrolig klare. Alle som var der kjente meg, og ønsket meg velkommen. Det var mye lys der, og en sånn intens og altomfattende følelse av sterk, ubetinget kjærlighet (vanskelig å forklare...). Mange bygninger - store, flotte bygninger i en sånn litt romersk stil liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link! Gadd bare å lese infoen på startsiden nå, men skal se på det senere.

Jeg tror forøvrig at vi mennesker enten blir født på ny (reinkarnasjon) eller går inn i en eller annen "ny tilstand" et eller annet sted. Det faktum at akkurat VI som er her på jorden er født er altfor utrolig til å være tilfeldig når man tenker på alle faktorene bak i historien som har gjort at det ble akkurat oss og ingen andre. Jeg tror ikke, som mange andre tydligvis gjør, at vår eneste oppgave her på jorden er å formere oss. For hva er vitsen med spre menneskeslekten videre viss det ikke er noe videre poeng med det?

Nei, dette ble en aldri så liten avsporing gitt ;)  Er bare så utrolig nysgjerrig!

Din nysgjerrighet viser at du har lyst til å finne svarene på livets store gåte, som da mange stiller seg: Hva er meningen med livet!??

Og det er sant som du tror, at det er nok ikke vår eneste oppgave her på jorden å formere oss. Men det er opp til hver enkelt om man vil finne fram til det vidunderlige som er sannheten. Reinkarnasjon foregår helt fram til vi har lært det vi skal her på jorden, da denne jord er et lærested. Vi går ikke her på jorden med mange lidelser og kriser rundt i verden for ingenting. Det gode liker seg godt sammen med det onde, ja utrolig nok, for sånn kan vi lære å uttrykke barmhjertighet, rettferdighet og ikke minst kjærlighet. Å LÆRE å velge det gode framfor det onde. For sånn som vi gjør mot noen i et liv, vil vi bli gjort mot i et annet, For i alle tings ende er alt HELT rettferdig. Hvordan kunne ellers noe eksistere Evig, ja jeg snakker om den evige. Hvorfor filosofere over alt mulig, hvis man ikke bruker hjertet, og religioner er også noe falsk og vildledende, det er menneskeskapt, Men sannheten er av den evige og den eneste. Som en krystall som skinner for alle som vil ta tak i den og bruke den. Sannheten inneholder en stor skatt, vær den som samler på ekte rikdom.

Kjærlighetens lov, Budene, Jesus sanne historie... vet du om den? (Dette er ikke noe religiøst piss eller forøvrig noe religiøst) Dette er Sannheten, og kun de rene av hjertet kan se det, for de er av den evige.

Jeg vet ikke hvem du er melis, men hvis du har lyst til å finne det eneste ekte, og virkelig noe som gir mening i hverdagen, så ønsker sannheten deg hjertelig velkommen, for den elsker alle som elsker den!

mvh lille meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinkarnasjon foregår helt fram til vi har lært det vi skal her på jorden, da denne jord er et lærested. Vi går ikke her på jorden med mange lidelser og kriser rundt i verden for ingenting. Det gode liker seg godt sammen med det onde, ja utrolig nok, for sånn kan vi lære å uttrykke barmhjertighet, rettferdighet og ikke minst kjærlighet. Å LÆRE å velge det gode framfor det onde. For sånn som vi gjør mot noen i et liv, vil vi bli gjort mot i et annet, For i alle tings ende er alt HELT rettferdig.

Jeg er rett og slett ikke helt enig i dette. Jeg føler ikke at jeg er her for å lære noe spesielt, snarere for å huske - huske hvem jeg er "på den andre siden", og erfare det jeg bestemte meg for å erfare før jeg gikk inn i dette livet.

Jeg er HELT uenig i at vi blir "straffet" i et annet liv for noe vi gjør mot andre i dette livet - eller noe vi har gjort mot andre i et annet liv. Jeg tror rett og slett ikke på straff.

Ellers er det jo mye fint du sier, Gjest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er rett og slett ikke helt enig i dette. Jeg føler ikke at jeg er her for å lære noe spesielt, snarere for å huske - huske hvem jeg er "på den andre siden", og erfare det jeg bestemte meg for å erfare før jeg gikk inn i dette livet.

Jeg er HELT uenig i at vi blir "straffet" i et annet liv for noe vi gjør mot andre i dette livet - eller noe vi har gjort mot andre i et annet liv. Jeg tror rett og slett ikke på straff.

Ellers er det jo mye fint du sier, Gjest  :)

Det er ikke snakk om straff, Nelle. :) Det er rettferdighet det heter. :) Hvis man er god og snill, dyrker kjærlighet, barmhjertighet og rettferdighet til alle vesener. Så får man også tilbake dette. Eventuelt i et annet liv... For som man sår, høster man! Skjønner du nå Nelle! =) Ja, jeg sier mye fint, sannheten er kjærligheten, og kjærligeheten er igjen barmhjertigheten osv osv... for her kommer det mye fint fra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk hva til?

Livet på den andre siden (da jeg var der) var fantastisk. Jeg fløy innover et landskap liksom, og visste umiddelbart at det var dette som var det egentlige "hjemme" for meg. Alt var så vakkert - så utrolig rent. Ingen forurensning, ikke noe søppel. Fargene så utrolig klare. Alle som var der kjente meg, og ønsket meg velkommen. Det var mye lys der, og en sånn intens og altomfattende følelse av sterk, ubetinget kjærlighet (vanskelig å forklare...). Mange bygninger - store, flotte bygninger i en sånn litt romersk stil liksom.

Fikk frysninger av å lese, Nelle. På en god måte. Glad du deler dette med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk frysninger av å lese, Nelle. På en god måte. Glad du deler dette med oss.

Takk. Nå ble jeg glad. Jeg kunne fortalt mye, mye mer - men dette var liksom essensen da :)

Etter hva jeg har forstått er vi alle der minst et par ganger i uka (når vi sover), men de færreste husker det neste morgen. Hva med å be til deg selv om å få huske det, så kanskje du også vil ha en fin opplevelse på den andre siden? Det er virkelig verdt et besøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Klarsynte mangler faktisk en sperre i hjernen, som gjør at de kan åpne kontakt med og se ånder. ...

Jeg mener de har greidd å gjenåpne denne "sperren". "Døren" til "den andre siden" som vi alle er født med blir gradvis sperret og når vi er 12-15 år gamle så er den helt lukket (for de fleste...) og vi forholder oss kun til den fysiske/matrielle verden/"denne siden". "Sperren" kan åpnes igjen (hos alle) ved trening, og det er DET de klarsynte har gjort. Noen lukker seg aldri og de er mer "åpne" og klarsynte enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...