Gå til innhold

Hvorfor ble ikke jeg helbredet?


Gjest Turboguri

Anbefalte innlegg

Gjest Turboguri
Jesus var litt for inkluderende og åpen, så Paulus kom inn med noen ekstra begrensinger. Jesu ord alene var jo ikke nok til å kontrollere mennesker (noe som heller ikke var intensjonen), så for å skape en religion trengte man flere regler.

Er ikke det d viktigste da ;)

Men jeg har fortsatt ikke fått svar på det jeg lurte på.. Hvorfor ble ikke jeg helbredet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det d viktigste da ;)

Men jeg har fortsatt ikke fått svar på det jeg lurte på.. Hvorfor ble ikke jeg helbredet?

Joda, du har fått mange svar på spørsmålet ditt. Svaret er fortsatt - og som mange andre har sagt - du er frisk. Friske mennesker blir ikke helbredet for noe som ikke feiler dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snikkelora
Men jeg har fortsatt ikke fått svar på det jeg lurte på.. Hvorfor ble ikke jeg helbredet?

Fordi det er umulig å bli helbredet for noe som ikke eksisterer ;)

Jeg ba og ba til Gud om at jeg ikke måtte føle det sånn som jeg gjør.. Vel, det har ikke skjedd noe :sjenert:bare synd jeg ikke turte innse dette FØR jeg ble gift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turboguri
Fordi det er umulig å bli helbredet for noe som ikke eksisterer  ;) 

Jeg ba og ba til Gud om at jeg ikke måtte føle det sånn som jeg gjør.. Vel, det har ikke skjedd noe  :sjenert:  bare synd jeg ikke turte innse dette FØR jeg ble gift

Sant nok :)

Håper du har funnet mere ut av ting! Er ikke noe godt å fornekte seg selv.. Blir ikke bedre med åra..

:klem: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snikkelora
Sant nok :)

Håper du har funnet mere ut av ting! Er ikke noe godt å fornekte seg selv.. Blir ikke bedre med åra..

:klem: til deg

Joda, har funnet ut av ting. Men det hjelper lite når man er gift med "feil" kjønn :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
Men jeg har fortsatt ikke fått svar på det jeg lurte på.. Hvorfor ble ikke jeg helbredet?

Helbredelse ved bønn er en del av den kristne tro. Ingen har vel noen gang blitt helbredet for sykdommer. Mulig at noen tror det, men tro kan flytte fjell, og kanskje noen kan bli frisk av troen. Det har imidlertid ingenting med bønnen å gjøre. Så ingen blir helbredet for noe som helst ved bønn. Hvis helbredelse ved bønn var mulig ville de som ble helbredet leve evig. Hvorfor skulle noen dø hvis helbredelse var mulig?

Homofili er ingen sykdom, men en del av den du er. Folk er forskjellig. Hud og hårfarge er forskjellig. Høyde og vekt er forskjellig. Noen er høyrehendt og noen er venstrehendt. Noen er homofil, noen er hetrofil, og noen liker begge kjønn. Vi er forskjellig som mennesker på mange måter, og ingenting er mer rett eller feil enn noe annet.

Så vær stolt av den du er og glem alle dem som prøver å overbevise deg om at det er noe galt ved deg. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Turboguri
Joda, har funnet ut av ting. Men det hjelper lite når man er gift med "feil" kjønn  :forvirret:

Skjønner! Ikke at jeg skal oppfordre til noe.. Men det er flere mennesker som har vært i din situasjon og gjort noe med det! Men du vet jo hva som er best for deg :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snikkelora
Skjønner! Ikke at jeg skal oppfordre til noe.. Men det er flere mennesker som har vært i din situasjon og gjort noe med det! Men du vet jo hva som er best for deg :)

:klem:

Jo, tenker tak selv. Sånn ca hver dag :forvirret: men er faktsik redd for å bo alene :sjenert: Har aldri gjordt det før... Kanskje frekk og fælt av meg?! vel, jeg veit ikke. Men så vet jeg ingen ting om dagen. Har ikke snakke med noen om dette.. Skammer meg så veldig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turboguri
Jo, tenker tak selv. Sånn ca hver dag  :forvirret:  men er faktsik redd for å bo alene  :sjenert:  Har aldri gjordt det før... Kanskje frekk og fælt av meg?! vel, jeg veit ikke. Men så vet jeg ingen ting om dagen. Har ikke snakke med noen om dette.. Skammer meg så veldig  :sjenert:

Har sent deg en pm jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Kjære du! Veit det har blitt repetert i eninga over her, men du blir ikke helbredet når du ikke er syk!

Jeg er kristen. Jeg er skilt.

I Bibelen står det at en kvinne som bryter ekteskapet skal du ikke la leve...

Selv om ingen har plukket opp den første sten, så har jeg blitt kalt en fallen kvinne, og en mann nektet å gå på kino med meg da han hørte jeg var "brukt"...

Poenget mitt? Jeg tror Jesus er den som peker på Gud, det som står i Bibelen er skrevet av ulike mennesker, i en helt annen kultur enn vår. Jesus peker på det som betyr noe, nemlig at Gud elsker mennesker, som de er. Derfor ble du ikke helbredet. Og jeg ble en fallen kvinne fordi jeg nok ikke hadde kunnet levd lenge der jeg var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble ikke helbredet fordi Gud ikke så noe poeng i å endre noe som var perfekt skapt i utgangspunktet. ;)

Om man tror på en Gud som er gudommelig og allmektig. Hvorfor tror man da at Gud skulle ha skapt noe han ikke ville ha her.

Man kødder ikke med skaperverket. Det som er her er, er her fordi det er en del av det hele og hører til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Det har vært mange diskusjoner om homofili her på KG.. Det er så mange argumenter imot og jeg skjønner mange av disse argumentene. Men det betyr ikke at jeg er enig.. ;) Vi er jo alle forskjellige! Heldigvis:)

Mange som sier det er en sykdom, en kan bli helbredet, trend, synd ifølge bibelen osv..

Tar meg selv som et eks.

Jeg var 4 år gammel da jeg første gang ble betatt av ei jente og jeg kan ikke si at dette var en trend akkurat, i hvert fall ikke i 1983.. Hadde et stabilt hjem med mamma og pappa tilstede! Mamma jobbet og pappa var hjemme med barna! Er mange som tror at bare misshandlede, skilsmisse barn, eller jenter som har mistet sin far som blir homofile, men det stemmer faktisk ikke! Og jeg tror heller ikke at en blir homofil..

Etter å ha fornektet legningen min fra jeg var 4 til 21, så orket jeg ikke å fornekte meg selv lengre.. Mange mennesker ba om at jeg skulle bli "helbredet" fra "sykdommen", spesielt når jeg gikk på bibelskole i noen år.. Jeg var villig til å bli "helbredet" og ba mye om dette selv, men hvorfor ble jeg ikke det da? Siden det er så stor synd i følge bibelen..

Hvorfor ble du ikke helbredet? Vel, det kan ha noe å gjøre med at gud ikke kan være i humør hele tiden. Han var vel ikke helt opplagt da! Han må også ha litt fri av og til forstår du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble du ikke helbredet? Vel, det kan ha noe å gjøre med at gud ikke kan være i humør hele tiden. Han var vel ikke helt opplagt da! Han må også ha litt fri av og til forstår du vel.

Noen besitter evnen til humor. Andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...