Gå til innhold

har du noen gang


Gjest Kardemomme

Anbefalte innlegg

Gjest Kardemomme

Jeg har alltid vært litt skeptisk til sånne "overnaturlige" ting. Har hørt om mirakler og healing osv, men har hatt mine tvil helt til jeg selv prøvde det.

Hadde skada kneet mitt og gikk å halta litt på jobben. Da var det en kollega som sa at jeg skulle sette meg ned og slappe helt av på en stol. Så plasserte hun hendene sine på kneet mitt. med det samme kjente jeg en enorm varme i hele kroppen, jeg fikk gåsehud og det kribla i hele meg (dette var ei seriøs dame som jeg aldri hadde trodd noe sånt om).

Det var så utrolig godt i hele meg og jeg kjente varmen fra hendene hennes så godt, og det enda jeg hadde både støttebandasje og bukse på. Hun sa hun ikke kalte det for healing, men varme hender som lindret.

Så etter denne episoden, så har jeg vært mer åpen for nye ting.

Andre som har blitt healet?

Ps: kneet er blitt bra nå (om det var hendene hennes eller andre årsaker, vet ikke jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av typen som ikke tror på ting før jeg ser det selv. En gang var det ei som drev med healing som ville prøve det på meg, fordi hun mente jeg kunne være mottakelig sa hun. Det var sjamanistisk healing, og helt ærlig så måtte jeg anstrenge meg for ikke å småle til å begynne med der jeg lå på benken... Hadde ikke særlig tro på det... Men, det var helt utrolig det hun gjorde, føltes nesten som jeg sov, men gjorde ikke det, og føttene begynte å røre på seg uten at jeg gjorde noe, og mens hun sto ved hodeenden kjentes det også ut som at hun sto ved føttene og trakk de opp... Det var helt rart, og hun på en måte sendte over "bilder" og hun la hendene over brystet (ikke puppene, men over) og det ble helt varmt der. Må legge til at jeg har hatt mye problemer med luftveiene og lungene, men hadde ikke nevnt noe til henne om det. Etter det føltes jeg meg helt annerledes, og jeg fikk ikke noen forkjølelse eller problemer med lungene på to år, mens jeg før det hadde vært konstant plaget av luftveisinfeksjoner, lungebetennelse osv. Så ja, jeg tror på at det virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lion Queen_*

Jeg har fått Reiki Healing,som forståes av at en

balanserer livsenergien i kroppen,ved å "gå

igjennom" kroppens chacraer.

Healing betyr ikke å helbrede,men å "gjøre hel".

Gjennom å balansere livsenergiene,vil kroppen

få en mulighet til å helbrede seg selv.

Dette er forståelsen jeg har fått av healing,

iallefall reiki. Det finnes flere typer healing,dette

er en av de.

Når healerutøveren la hendene over solar

plexus pungtet,kjente hun en kulde,og begynte og

synge (kun toner..,vakkert,kalles visst for å "shante")

jeg reagerte med at kroppen begynte å skjelve,og fikk

en sterk lyst til å gråte.

Etterpå kjente jeg meg ganske tom,burde tatt

flere healing timer,men har ikke gjordt det

siden.(1 1/2 år siden dette...)

Ubalanse i psyke/fysiske plager,kan ikke

balanseres på en to tre...tror jeg må ta en

serie "behandlinger" igjen.fordi jeg virkelig

kjente at det skjedde noe med meg. (Tror kanskje

jeg ble litt redd for reaksjonen jeg fikk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt "healet" 3 ganger. Jeg kommer aldri til å gjøre det igjen. At noe skjer er hevet over en hver tvil, men jeg blir så utmattet, og får så sterke smerter i flere dager etterpå, at jeg tør ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lion Queen_*

Forstår deg godt "gjest",reaksjonene en kan få

oppleves skremmende.

Nå er det en gang slik med alternativ terapi,

at en gjerne blir verre før en blir bedre.

Hadde en bare klart å ha litt "is i magen",

og latt kroppen reagere/helbrede seg med den

tiden den trenger,og selv klart å leve seg

gjennom denne prosessen på en måte....

Når vi blir syke generelt,og oppsøker lege,

får vi som regel medisin som virker ganske

kjapt. Men de virker som regel bare på

symptomene,og fjerner ikke på årsaken til

problemene.

Naturmedisin har en annen filosofi enn

skolemedisinen. Det er uvant for oss å velge

"the hard way.."

Dette gjelder selfølgelig ikke alvorlige

sykdommer da,men plager og lidelser

som oppstår grunnet bl.a.psykisk ubalans,fysiske

symptomer, og smerter i kroppen som en ikke finner

årsak til..

Selv har jeg prøvd både fotsoneterapi og akupunktur,

opplevd forverring som har gjordt meg oppgitt,

men klart å fortsette behandling etter oppfordring

fra behandler.

Virkningen har vært veldig helhetlig,og flere plager

har blitt borte,en etter en. TING TAR TID....

særlig hvis plagene har oppstått over lang tid...

Mange gir kanskje opp for fort,..slik jeg gjorde med

healingen...men jeg fikk jo hjelp ved andre natur-

medisinske metoder. Fikk kanskje litt mer informasjon,

og angrer ikke på at jeg fortsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_RPM_*

Har søkt å finne meningen med livet ved forskjellige prøvelser, fant en god Gud som har gjort meg hel, jeg er nå av de som mener at vi mennesker vandrer rundt med en enorm tomhet som vi forsøker å fylle, Gud jeg fant er så stor at tomheten er ikke i meg mer, for Gud flyttet inn der, og det har til og med gjort meg friskere, og mener selv at jeg har blitt et bedre medmenneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd healing, men jeg merket heller ikke noe forskjell. Men, jeg har healet mannen min. Da vi møttes hadde han plager med ryggen, men han ble helt fin i ryggen da jeg la hendene mine på stedet som gjorde vondt.

Har også healet et par-tre kollegaer.

Jeg har veldig tro på healing, men ble skuffet over at det ikke hjalp meg noe. (Ikke at jeg hadde masse plager, men jeg merket ikke noen som helst forskjell... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tror på Gud, og jeg tror at å be til Gud hjelper en. Jeg tror på kraft gjennom Gud, men jeg tror også at healing skjer gjennom Gud. Det spiller ingen rolle hva man kaller det, men jeg tror alt kommer via Gud.

Tror ikke religion og healing er motpoler...

*samme gjest som over her*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, healing virker uten tvil!

Første gangen jeg var hos en healer, var jeg så utslitt da jeg gikk derfra at jeg nesten ikke klarte å gå til bussen. All kraften var gått ut av meg.

Neste gang gikk det litt bedre.

Etter det begynte jeg å FÅ energi. Ble mye mer opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos healer flere ganger (både fysiske plager som hormonelle forstyrrelser, infeksjoner, skjelettproblemer og mer psykiske ting) og det har virket hver gang på meg.

Har og fått høre at jeg kan heale andre, men jeg er mindre sikker på det. Men litt pussig at jeg “ser” sykdommene andre har uten at jeg nødvendigvis har møtt mennesket via annet enn en pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var hos healer en gang da jeg var fattig student.

Var der fordi jeg har astma og kraftig allergi, hun klarte og åpne opp luftveiene helt, kan aldri huske og ha pusta så bra noensinne før. Det varte kanskje en 4 timer, og uka etter sov jeg veldig mye.

Jeg gikk ikke mer da jeg følte jeg ikke hadde råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en gammel mann vi pleier å ringe til for å få hjelp til å lindre plager. Vi kaller ham for blåser, ikke healer. Han ber til Gud om hjelp, av og til får man høre på, og andre ganger gjør han det etter man har lagt på. Han skal aldri ha penger, eller takk, han sier vi skal takke Gud om plagene blir borte.

Han blåste vekk astmaen min for ca ti år siden. Tro det eller ei. Mamma ringte til ham uten at jeg visste det, og jeg hadde et eneste stort astmaanfall nesten en hel uke etterpå. Da det letnet igjen var jeg så åpen i brystet som jeg aldri hadde vært før, og jeg har ikke tatt en eneste sup bricanyl siden da!!

Så ja, jeg har absolutt tro på at noen kan heale! Har ingen erfaring med de som har varme hender eller noe slikt, men at enkelte mennesker har fått evnen til å helbrede gjennom bønn eller andre måter har jeg ingen tvil om.

Det betyr ikke at jeg tar alt for god fisk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ja, healing virker uten tvil!

Første gangen jeg var hos en healer, var jeg så utslitt da jeg gikk derfra at jeg nesten ikke klarte å gå til bussen. All kraften var gått ut av meg.

Neste gang gikk det litt bedre.

Etter det begynte jeg å FÅ energi. Ble mye mer opplagt.

samme skjedde med meg. helt utrolig.. for de som ikke oppnår dette kan være fordi det bare er noen personer som er mottagelig for dette... det var det dama sa til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg har prøvd healing. Flere forskjellige faktisk. Ikke for noe konkret problem, men for å forsøke det. Hos noen healere har jeg ikke følt noe som helst. Hos andre healere har jeg følt overraskende sterke energier. Hvorfor det er forskjell? Det kan jeg ikke svare på. Men jeg har absolutt tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Ja, jeg har prøvd healing to ganger (ufrivillig, vel og merke.)

Kvakksalvere hele gjengen.

Ja, det skjedde rare ting, f eks hånda ute av kontroll, stikkesmerter, slapphet osv, men hva det skal være godt for? Jeg tror på at noen har spesielle krefter siden jeg har opplevd det selv, men at de hjelper folk? Særlig. Mange blir sikkert sjokkert over hva de kjenner, og da tror de godt på at de blir friske også. Jeg skal aldri dra til en healer igjen, og når noen snakker om "kraften" så himler jeg med øynene. Våkn opp, sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...