Gå til innhold

Utrolig frekk oppførsel


Gjest HaraldT

Anbefalte innlegg

Så hvordan vet de alt dette hvis de ikke følger med i lokalavisen hva som har skjedd?

Ja, jeg skjønner at det kan se sånn ut når dere har opplevd dette. Synd at enkeltpersoners misforståtte oppførsel kan sverte en hel gruppe slik.

Men det er nok IKKE godkjent praksis, og vi har ikke opplevd det. Kanskje har noen likevel gjort det? uff...

En veninne av meg hadde derimot en kjedelig opplevelse da søsteren hennes ramlet ned fra 5 etg og døde.

Hun var barn den gangen, og hun fikk vite at den døde søsteren var så god og skjønn at Gud trengte henne som engel i himmelen, og derfor skjedde altså det at hun ramlet ned..... :overrasket:

Men det var en presk i KIRKEN!! Så får vi prøve å ikke dømme hele kirken pga denne ene tankeløse presten...

Ha en riktig god dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jv er kristne og de tror at Jesus har vært på jorden. De tror og at han hersker nå som konge i himmelen.

En annen ting er at det skjer mye tragisk i verden , også med JV, men de har et håp for fremtiden. Står masse om dette i Bibelen. Ikke bare for JV men for alle rettferdige.

Og si at dere er frafalne er bare teit. Si at dere ikke ønsker besøk i fremtiden så noterer de det og kommer ikke til dere.

Til HT: beklager ditt tragiske tap! Det er ingen ting som rettferdigjør at slike ting skjer! Håper du kommer deg videre i livet og at du igjen kan glede deg over andre ting. Uten å glemme din kjære familie selvfølgelig! :klem:

Hahahaha, dagens!!!

Nei, de folka der tar jeg ikke i med ildtang en gang, altså. De reker rundt og nekter å ta et nei for et nei, og ja, jeg har sagt at jeg ikke tror og at jeg ikke ønsker besøk - dagen etter var de der igjen. Og igjen. Og igjen.

Faren til en kompis er teolog, og meget interessert i religion. Han elsker å få de på døren, og stille de alle mulige intrikate spørsmål, for så å rette de når de svarer i hytt og pine. :ler:

Etter at jeg flyttet til et nytt sted, kom de nok en gang på døra. Da inviterte jeg de inn på kaffe og kaker, og pludret rundt om hvor hyggelig det var med besøk, og spesielt at de ko og var interessert i å snakke med meg - en frafallen. Kjapt ute av døra? Å, ja! Frekt av meg? Tja. Eneste måten å bli kvitt pakket på.

Til ts: Jeg føler med deg i din sorg og de overgrep som er gjort deg av såkalte gode kristne. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, dagens!!!

Nei, de folka der tar jeg ikke i med ildtang en gang, altså. De reker rundt og nekter å ta et nei for et nei, og ja, jeg har sagt at jeg ikke tror og at jeg ikke ønsker besøk - dagen etter var de der igjen. Og igjen. Og igjen.

HAHAHAHA

Dette tror jeg ikke noe på! :ler:

Dessuten har Harald ikke fått bekreftet at det faktisk var de som ringte på

Det er nemlig etpar religionssamfunn til som gjør som esus sa vi skulle, å forkynne fra hus til hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på en studentby i Trondheim, jeg. Og der var det faktisk helt forferdelig. De gikk der på dagtid, for da er jo mange studenter "hjemme". Og jo, de kom igjen og igjen og igjen. Vi hadde internvarsel på irc, da, til slutt, så ingen åpnet dørene eller gikk ut dersom JV-meldingen kom opp på skjermen.

Btw: Jeg har jo vært borti de noen ganger, og de har alltid presentert seg og fra hvilken sekt de kommer. Vi likte vineyard-folka bedre, for de vasket kjøkkenet vårt mens de snakket om guden sin. Og dette var unge studenter, så de gikk det faktisk an å diskutere litt med. Også fikk de naturligvis litt mat og kaffe etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en drøy oppførsel ja, og utrolig unødvendig. Utrolig trist å høre om familien din!

Jeg følte bare at jeg måtte oppklare en del ting i forhold til jehovas vitner og kristne:

Jehovas vitner er IKKE kristne. De anser seg selv som en del av kristendommen, men de tror ikke at Jesus var Guds sønn, og dermed regnes de ikke som kristne av hele resten av den kristne verden. De tror også på andre ting enn resten av den kristne verden (som feks at man ikke skal ta i mot blod, feire fødselsdager etc.) De er en egen "religion". Jeg kjenner absolutt ingen kristne som går og forkynner på dørene, det er hvertfall ingen menigheter som har dette som policy. Det er kun jehovas vitner som gjør dette pga at de tror at det bare er de 144 000 som har frelst flest personer som kommer til himmelen. De kristne jeg kjenner (inkl. meg selv ;) ) mener feks ikke at en slik tragedie ikke hadde hendt med personer som er kristne... Det kan skje med alle. Tror nok at dersom noen hadde reist seg og sagt det der i en kristne menighet, hadde nok de fleste der fått bakoversveis...

(Man tror derimot at man gjennom Gud får styrke til å komme seg gjennom tragedien, og ikke føler seg så alene).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Arielle og mange av dere andre her. Og til deg som prøver å forsvare en slik oppførsel :kjempesinna: Ja jeg blir kjempesinna.

Her forteller TS og flere her inne at de har opplevd JV på den måten. Kaller du dem løgnere?

Har selv opplevd de folka der. Har en mann som har lest bibelen fra perm til perm, og han synes det er artig å sette de fast. Og det gjør han gang på gang. :ler:

Men de kommer igjen og igjen og igjen, og jeg er drittlei de folka :frustrert: Opplevde dem i min barndom også og de nektet å gå da vi sa at vi hadde vår tro, og ikke var intresert i deres. Vi måtte tilslutt gå inn, og da vi kom ut lå det hauger med brosjyrer utenfor døra. Og en uke senere var de tilbake. :frustrert:

Har også hørt om flere som har opplevd det som TS opplevde, så du kan le så mye du vil, du kan kalle folk løgnere igjen og igjen. Men vi vet hvem som snakker sant, ikke sant?

Og til TS :klem::dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Synes det var en drøy oppførsel ja, og utrolig unødvendig. Utrolig trist å høre om familien din!

Jeg følte bare at jeg måtte oppklare en del ting i forhold til jehovas vitner og kristne:

Jehovas vitner er IKKE kristne. De anser seg selv som en del av kristendommen, men de tror ikke at Jesus var Guds sønn, og dermed regnes de ikke som kristne av hele resten av den kristne verden. De tror også på andre ting enn resten av den kristne verden (som feks at man ikke skal ta i mot blod, feire fødselsdager etc.) De er en egen "religion". Jeg kjenner absolutt ingen kristne som går og forkynner på dørene, det er hvertfall ingen menigheter som har dette som policy. Det er kun jehovas vitner som gjør dette pga at de tror at det bare er de 144 000 som har frelst flest personer som kommer til himmelen. De kristne jeg kjenner (inkl. meg selv ;) ) mener feks ikke at en slik tragedie ikke hadde hendt med personer som er kristne... Det kan skje med alle. Tror nok at dersom noen hadde reist seg og sagt det der i en kristne menighet, hadde nok de fleste der fått bakoversveis...

(Man tror derimot at man gjennom Gud får styrke til å komme seg gjennom tragedien, og ikke føler seg så alene).

:klem:

Du har bare ikke LITT peiling!!

Du er så langt bort i natta på viddene at jeg tror jeg blir kvalm.

Alt du skriver her er feil.

Jeg gidder ikke å gå inn på detaljene, det er bare for dumt...

Neste gang vi kommer på din dør, så be om å få den lbiteille traktaten som heter "Jehovas vitner, hva tror de på", den er på størrelse med et cdcover.

Så kan du få lov til å uttale deg, og arrestere vår tro på samtlige punkter hvis du kan....tar du utfordringen? Jeg skal følge med og se om du tør, Arielle... :ler:

Hilsen en som forkynner om blant annet Guds sønn Jesus Kristus... til de som har interesse for å høre, vel å merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en drøy oppførsel ja, og utrolig unødvendig. Utrolig trist å høre om familien din!

Jeg følte bare at jeg måtte oppklare en del ting i forhold til jehovas vitner og kristne:

Jehovas vitner er IKKE kristne. De anser seg selv som en del av kristendommen, men de tror ikke at Jesus var Guds sønn, og dermed regnes de ikke som kristne av hele resten av den kristne verden. De tror også på andre ting enn resten av den kristne verden (som feks at man ikke skal ta i mot blod, feire fødselsdager etc.) De er en egen "religion". Jeg kjenner absolutt ingen kristne som går og forkynner på dørene, det er hvertfall ingen menigheter som har dette som policy. Det er kun jehovas vitner som gjør dette pga at de tror at det bare er de 144 000 som har frelst flest personer som kommer til himmelen. De kristne jeg kjenner (inkl. meg selv ;) ) mener feks ikke at en slik tragedie ikke hadde hendt med personer som er kristne... Det kan skje med alle. Tror nok at dersom noen hadde reist seg og sagt det der i en kristne menighet, hadde nok de fleste der fått bakoversveis...

(Man tror derimot at man gjennom Gud får styrke til å komme seg gjennom tragedien, og ikke føler seg så alene).

:klem:

Tror det er på tide å lese bibelen selv, for først da skal du få lov til å uttale deg om hva som står i den. Og mye av det du selv har skrevet som Jehovas vitner står for, står i de bibel din også. Bare det at de kristne har valgt å frigjøre seg fra det gamle testamentet, noe jehovs vitner ikke har. Så beklager, men i mine øyne har du ikke lov til å kalle deg kristen, for du er alt for dømmende til å være det.

Alle religioner vet at det bare er en som har lov til å dømme, og det er Gud. Dette burde du vite, om du var kristen. Det er utrolig lett å kritisere andre, men kanskje det er på tide å se på deg selv litt. For ut i fra tankegangen din kan du faktisk havne i helvete i følge den kristen tro. Og det er ikke noe tull heller.

Så kanskje du bør lære deg litt mer religion, før du sprer mer "møkk" rundt deg.

Bud 8. Du skal ikke vitne falskt mot din neste.

Dette betyr at vi ikke skal fortelle usannheter om andre, spre rykter eller lyve. Et rykte kan såre den vi forteller om. Rykter har en tendens til å vokse, og det er vanskelig å stoppe dem. Derfor - ikke fortell historier om andre. Hvis du lurer på noe så spør personen det gjelder direkte. Det er den beste måten å gjøre det på. Svar ærlig hvis noen spør deg om ulike forhold, men husk at du ikke skal såre noen. Hvis noen har en stygg nese behøver du ikke si det til dem, da blir de jo lei seg..

Ups, du har tydeligvis litt problemer med det budet, så kanskje du bør be Gud om tilgivelse for da kan det være du ikke havner i helvete. ( og skulle noen moderatorene eventuelt vurdere å fjerne dette, så vil jeg si at kristendommen har helvete og de kristne tror på dette)

Og til TS, enkelte mennesker er fanatiske, enten de tilhører den ene eller andre religionen. Helt utrolig å si noe slikt, og helt utrolig å oppføre seg slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest HaraldT

Takk for alle fine ord dere har skrevet på dette halve året som er gått siden jeg startet tråden.

Men nå vil jeg gjerne fortelle at livet er som havet, det er nedturer og oppturer, som i bølgene.

Jeg har etter lang tid alene nå funnet meg en ny dame, det skulle vise seg at hun er på dagen like gammel som meg, og hun er også enke. Pussig sammentreff.

Men det ser ut til at vårt forhold bare øker i intensitet, og vel og bra det.

Jeg har vært veldig åpen om mitt tap, og det samme har hun. Jeg vet også at min først kone, Mona, ville at jeg skulle komme meg videre lenge før det jeg har klart, det er snart 5år siden mine kjære ble revet bort fra meg.

Nå skinner alså romantikken til meg, og jeg klarer endelig å glede meg over det jeg har, og minnes med gode tanker om det jeg hadde. Mitt tap har forsatt en stor plass i hjerte mitt, og der blir nok savnet liggende, men jeg har fått livsgnisten tilbake, og mine svigerforeldre var en tid bekymret for meg, da det så ut for de at jeg ikke skulle klare å takle tapet, men nå skinner de som solen når jeg er hos dem, de gleder seg sammen med meg, og har også fått hilst på min nye dame.

Min kjæreste nå er jo for såvidt i samme situasjon, og vi var til hjelp for hverandre ved å snakke om sorgen vi begge satt med. Men vi lever videre samme og jeg tror dette er det som skulle til for at vi begge klarte å legge sorgen bak oss, og minnes de vi var så glad i på en positiv måte.

Nå ble det for et par dager siden bestemt at vi skal ferie jul sammen, noe jeg gleder meg til, hun har jo ett barn i fra før, og vi har det kjempehyggelig sammen alle 3. Det blir nok en spesiell jul uansett, for jul har vært det værste i disse årene alene, men dette året skal det nok bli litt bedre og kanskje bedre og bedre for hvert år som går.

Uansett, så følte jeg at jeg måtte komme med en oppdatering på min livssituasjon ettersom jeg fikk en enorm tilbakemedling på min tragiske historie i første innlegg, mye flotte ord fra dere her på KG.

Takk, Takk!

Kanskje litt tidlig men: God Jul og kjempegodt nyttår til Dere alle!

Hilsen HaraldT

"som sikkert snart titter innom igjen"

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...