Gå til innhold

Utrolig frekk oppførsel


Gjest HaraldT

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her hvor jeg bor så har Jehova alltid troppet opp på døren når noen har mistet noen. Jeg vet ikke hvorfor de gjør sånt. Kanskje de tror det er lettere å få deg med i menigheten sin. Jeg synes det var frekt og rett og slett jævlig gjort. Du reagerte helt menneskelig. Godt du fikk ut litt aggresjon. :klem:

Håper de holder seg unna heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønn Frosk

Det du opplevde var så langt over streken som det går ann å komme. Desverre er det ganske typisk for disse sektene rundt omkring å drive på denne måten. Alt dreier seg om å frelse, ingenting dreier som normal folkeskikk.

Jeg hadde eksplodert på tullingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er respektløs og uanstendig oppførsel. Dessverre har jeg set endel grelle eksempler som får meg til å mistenke at disse folka rett og slett leser dødsannonser og oppsøker sørgende med sitt "frelsende" budskap. Uetisk så det holder - og dårlig taktisk, for ifølge JVs lære vil du, dersom du blir JV, ikke ha noe håp om å møte igjen dine kjære ikke-JV-ere etter døden, for det er bare JV-ere som får leve evig på en paradisisk jord....

Endret av hera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjære kjære HaraldT..

Man kan knapt fatte omfanget av tapet ditt, og hvor tung hverdagen din må være, hvor stor sorgen din er.

Selv har jeg mistet et barn. ETT. Du har mistet tre. Og din elskede.

Når noen har sagt til meg at jeg er sterk som klarer å leve videre etter mitt tap, har jeg alltid tenkt at om jeg hadde mistet MIN elskede, ville jeg ikke overlevd lenge etterpå.

Skjønner godt at du slo til dem, og synes oppførselen deres var hårreisende! Man undrer seg over hvor hjernevaskede og kyniske de må være som synes at å bruke sorgen din på den måten er helt ok.

Ufattelig!!

Sender deg all verdens varme tanker!

Kari Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby-E

Kjenner jeg blir skikkelig sint når jeg leser her HaraldL. At de kan prøve på å utnytte det du har vært igjennom er hårreisende! Virkelig!

Forstår at du reagerte som du gjorde ja, hadde gjort det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir skikkelig sint når jeg leser her HaraldL. At de kan prøve på å utnytte det du har vært igjennom er hårreisende! Virkelig!

Forstår at du reagerte som du gjorde ja, hadde gjort det samme!

Enig. Dette var drøyt! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Kan ikke annet enn å slutte meg til de andre kommentarene. Det jeg lurer på, er om de ikke kjenner noen i sin menighet som har blitt alvorlig syke eller som har mistet slektninger. De er jo ikke skånet for slikt, men de har åpenbart en unik evne til selektiv hukommelse.

Får noen ganger inntrykk av folk som er med i sekter forklarer ting slik det passer dem. Hvis de ikke opplever noen nederlag, er det fordi Gud er så glad i dem at han vil skåne dem. Hvis de blir syke eller mister noen, så er det fordi Gud er så glad i dem at han vil at de skal få evnen til å styrkes og utvikle seg, evt. fordi han er så glad i dem at han vil de skal komme opp til ham i himmelen. Alt tolkes som "bevis" på at Gud eksisterer og elsker dem. Dette er en form for logikk som virker litt merkelig etter mitt syn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har vokst opp som jehovas vitne (er det absolutt ikke nå), og kan faktisk bekrefte at de leser dødsannonser for å oppsøke de etterlatte. Om dette er offesiell praksis vet jeg ikke, men de gjorde det i alle fall i min menighet. Selv som barn som trodde på alt det jehovas vitner fortalte meg følte jeg at dette ikke kunne være helt rett å gjøre.

De oppsøker også ofte folk som prøver å komme seg ut av rusmisbruk og asylmottak, kort sagt folk i kritiske livsituasjoner. De ser selvsagt ikke på det de gjør som sleipt, men som å hjelpe folk. Og i realiteten er det veldig mange av dem som har blitt omvendt når de har gått gjennom forskjellige personlige kriser, er jo selvsagt i slike situasjoner man er mest påvirkelig.

Utrolig sleipt! Hjelper neppe å si fra til dem heller, de vil bare ta det som et tegn på at satan og demonene prøver å jobbe mot dem og hindre folk fra å bli frelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ei Jehovas Vitne-dame på jobben. Jobber med psykisk utviklingshemmede.

Ille var det at dersom vi så mye ymtet frempå om morgenen at vi var trøtte, ville det etter kort tid være et Vakttårnblad med korresponderende tematikk i hyllen vår.

Verre var det da hun begynte å misjonere blant klientene; hvilket er totalt ulovlig som offentlig ansatt å gjøre, og rivende uetisk.

Uansett....det endte med at hun ikke arbeidet hos oss mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er helt enig enig med deg i din reaksjon, håper du traff dem godt i ballene, med verne sko, helst to ganger. Hadde gjort det samme selv.

Har mistet to søsken, mor og eleve venner, skjønner meget, meget hva du mener og hvorfor du gjorde som gu gjorde..

mvh

lige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kommet til og smelt ned begge noe så voldsomt jeg, og etterpå det ville jeg ha fortalt de at de er så ufattelig teite og at det var unødvenig og si noe sånt. Derreter ville jeg ha :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

det sier litt om hvordan verden idag fungerer når det faktisk er sånne folk her!

jeg blir ordentlig sinna når jeg leser det du skriver HaraldT! heltutrolig!

ei venninne av meg fikk besøk av sånne folk. 2 stk, og hun ville ikke slippe de inn. de maste seg til hele tiden, så tilslutt lukket hun igjen døren og gikk inn igjen..

etter et par minutter kom de INN døren... uten å banke på igjen... så venninna mi ble kjempe sur, og kastet de ut...

etter ca 30 min, kom de på verandaen og nesten inn igen gjennom vinduet som stod litt oppe... da ringte hun politiet, men da de kom, var JV borte...

at det skal være sånn skjønner jeg ikke...

Det du skriver HaraldT gjør meg skikkelig vondt! jeg kjenner jeg ble ordentlig forbanna nå... jeg føler virkelig med deg, selv om jeg ikke kan forestille meg hvordan du har det!

mange klemmer deg, og lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påstandene dere kommer med om jv er ukorrekte.

mange som tydelig uttaler seg om noe dem ikke har kunnskap til.

jeg har hatt jv på dør mange ganger, dem har alltid oppført seg høflige og ydmyke. hvis jeg ber dem gå, så går dem med en gang.

hvis du ikke ønsker mer kontakt med jv er det bare og si at du ikke er interessert i dem sin tro, så blir deres navn skrevet ned i en bok dem har med seg.

Så slipper dere den "plagen" mer.

her er adressen til hjemmesiden dems hvor dem selv forteller om sin tro

http://www.watchtower.org/languages/norweg...ry/jt/index.htm

kondolerer dine tap

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose: :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er ubegripelig hvor frekk det går ann å bli!! :frustrert::overrasket:

Føler med deg, Haraldt

påstandene dere kommer med om jv er ukorrekte.

mange som tydelig uttaler seg om noe dem ikke har kunnskap til.

jeg har hatt jv på dør mange ganger, dem har alltid oppført seg høflige og ydmyke. hvis jeg ber dem gå, så går dem med en gang.

hvis du ikke ønsker mer kontakt med jv er det bare og si at du ikke er interessert i dem sin tro, så blir deres navn skrevet ned i en bok dem har med seg.

Så slipper dere den "plagen" mer.

her er adressen til hjemmesiden dems hvor dem selv forteller om sin tro

http://www.watchtower.org/languages/norweg...ry/jt/index.htm

kondolerer dine tap

:dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose: :dagens-rose:

Selv om du ikke har opplevd det samme med JV som andre i denne tråden har betyr ikke det at opplysningene de kommer med er feil!! Kanskje Jv-erene du har møtt på har vært hyggelige og høflige, men det betyr ikke at alle Jv-ere er det!

Det er så provoserende når noen kommer og påstår noen lyver, når man ikke har noen grunnlag for å påstå det! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

påstandene dere kommer med om jv er ukorrekte.

mange som tydelig uttaler seg om noe dem ikke har kunnskap til.

jeg har hatt jv på dør mange ganger, dem har alltid oppført seg høflige og ydmyke. hvis jeg ber dem gå, så går dem med en gang.

hvis du ikke ønsker mer kontakt med jv er det bare og si at du ikke er interessert i dem sin tro, så blir deres navn skrevet ned i en bok dem har med seg.

Så slipper dere den "plagen" mer.

her er adressen til hjemmesiden dems hvor dem selv forteller om sin tro

http://www.watchtower.org/languages/norweg...ry/jt/index.htm

kondolerer dine tap

:dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose: :dagens-rose:

Jaså? Da må det mangle noe vesentlig i kommunikasjonen mellom dere. Ikke har bare forskjellige JV, men også de samme har kommet på døra flere ganger tiltross for uttrykkelig beskjed om at besøk ikke er ønsket. Hvem har vel ikke opplevd det?

Dette her var helt forferdelig, Harald. Kjenner at sinnet koker.

:klem: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påstandene dere kommer med om jv er ukorrekte.

mange som tydelig uttaler seg om noe dem ikke har kunnskap til.

jeg har hatt jv på dør mange ganger, dem har alltid oppført seg høflige og ydmyke. hvis jeg ber dem gå, så går dem med en gang.

hvis du ikke ønsker mer kontakt med jv er det bare og si at du ikke er interessert i dem sin tro, så blir deres navn skrevet ned i en bok dem har med seg.

Så slipper dere den "plagen" mer.

her er adressen til hjemmesiden dems hvor dem selv forteller om sin tro

http://www.watchtower.org/languages/norweg...ry/jt/index.htm

kondolerer dine tap

:dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose: :dagens-rose:

da har du vært en av de heldige! eller så ser du bare veldig feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

påstandene dere kommer med om jv er ukorrekte.

mange som tydelig uttaler seg om noe dem ikke har kunnskap til.

jeg har hatt jv på dør mange ganger, dem har alltid oppført seg høflige og ydmyke. hvis jeg ber dem gå, så går dem med en gang.

hvis du ikke ønsker mer kontakt med jv er det bare og si at du ikke er interessert i dem sin tro, så blir deres navn skrevet ned i en bok dem har med seg.

Så slipper dere den "plagen" mer.

Du har helt rett i det du sier her

Det er ingen i deres trossamfunn som tjener penger på forkynnelsen, så de har ingen andre motiver enn det at de bryr seg om mennesker

De trenger seg ikke på, de går hvis du ber dem om det, og noterer at du ikke vil ha besøk igjen

De leser ikke dødsannonser for å gå dit, tvert imot!

Ikke leter de etter tragiske tilfeller heller

De jobber ut ifra gatekart fra dør til dør uavhengig av hvem som bor der

Det harmonerer ikke med deres overbevisning at *JV er beskyttet mot ulykker, så...er man sikker på at det var *JV som var på døren?

Dette har jeg førstehånds kjennskap til

Synd at Harald ble provosert, virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min ble rammet av mange tragedier på kort tid. I denne perioden var Jehovas vitner på døren støtt og stadig, til tross for at moren min alltid sa at hun ikke var interessert. Hvis ingen lukket opp la de igjen Vakttårnet foran utgangsdøren med en lapp med navnet hennes på, og hvordan de kunne kontaktes.

De sa også at de skjønte at vi kanskje ikke trodde på noe nå, etter alt som hadde skjedd med oss, men det kunne de selvsagt hjelpe oss med. Muligens det siste vi trengte på det tidspunktet, hvor mange kanskje trenger noen å støtte seg på.

Så hvordan vet de alt dette hvis de ikke følger med i lokalavisen hva som har skjedd?

Edit: Nå vet jeg ikke om dette er vanlig praksis da, men det skjedde i alle fall hjemme hos oss.

Endret av Sin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...