Gå til innhold

Utrolig frekk oppførsel


Gjest HaraldT

Anbefalte innlegg

Gjest HaraldT

For 4 år siden mistet jeg kona og 3 barn i en ulykke

For et par dager siden kom en "dør-frelser" og ringte på. Han ville frelse meg og min familie, husker ikke helt hva trosamfunn har hørte til, men trolig jehovas vitner. Jeg sa da som saken er at han kom 4år forsent og fortalte kort hva som hadde skjedd, og høflig avviste min interesse for det han holdt på med. Han takket for den lille oppmerksomheten og han forsvant. I går kom det besøk igjen, 2 stk denne gang, det første de ville var å få en bekreftelse på at historien jeg hadde fortalt den andre karen noen dager i forveien var sann. Så lenge jeg er en høflig person så sa jeg ja, historien er sann. Deretter klarte de å så stille meg spørsmål om jeg trodde på gud, og ting rundt dette. Så lenge jeg har opplevd det jeg har gjennom livet, så har jeg meget vanskelig for å tro at det finnes en gud, å dette sa jeg. De kom da med konklusjonen at: dersom jeg eller vi(kone og barn) hadde vært med i deres menighet med samme tro, så ville ulykken vi var ute for aldri ha hendt, og viss jeg ble en del av de så ville jeg se mine kjære igjen.Dette provoserte meg så utrolig at jeg hisset meg kraftig opp, og jaget dem ut av min eiendom, ved bruk av fysiske metoder. Jeg slo faktisk til han ene.... noe jeg innser at var å gå litt over streken. Men på en annen måte akseptere jeg at jeg gjorde det også. Pga av dette så har jeg ikke sovet noe i natt heller....... all for mange tanker å tenke......

Trist at noen skal være så aggresive i å "selge" sin religion.

R.I.P.

Mona, Marianne,Hilde og Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maddy

Huff det er virkelig trist at du skal oppleve noe sånt i sorgen din. Er helt enig i at det er uakseptabelt å treng seg innpå ditt område og i tillegg være uhøflig og lite følsom for din situasjon.

Min bestemor opplevde omtrent det samme som deg etter at hun mistet mannen sin.

Helt utrolig at noen kan få seg til å si noe grusomt som det disse lirte av seg. Tror jammen jeg hadde gitt ham en på tygga selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

:overrasket:

Herregud så frekt!

Jeg ville kontaktet menigheten deres og fortalt hvor frekke de var. Om de som kom til deg får refs eller ikke, er kanskje ikke det viktigste, men da kan de i det minste snakke om dette og unngå at flere gjør det samme.

Kondolerer så mye for ditt tap. :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vær utrolig leit å miste noen så nær, selv ikke opplevd å miste noen så nær, men det har vært venner av venner, jeg kan si jeg kjente dem jeg også, som døde. Og det er trist. Man kan spørre seg ofte hvorfor, men vil aldri finne svaret på det. Vi er skapt følsomme og en eller annen dag beskylder man Gud for det onde som skjer, troende eller ikke. Håper tiden vil lege dine sår til å gå videre med livet.

Og det med jehovas vitner, har selv hatt dem på besøk, og det de hadde å si, var å kritisere mammas bilder av Jesus og Maria, siden hun er katolikk, liker hun sånt.

Det de gjorde hos deg, støtter jeg i at det var utrolig frekt, og kommer de en gang til har de ikke forstått det. Men hør hva de har å komme med om de kommer en gang til, sinne og anger løser ingenting. Men selvfølgelig, det er opp til deg hva du gjør neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H.T.L

Oppe i alt dette triste måtte jeg dra litt på smilebåndet av denne kommentaren

Tror jammen jeg hadde gitt ham en på tygga selv jeg.

Men for all del, hadde jeg vært i trådstarter situasjon hadde jeg gjordt det samme!

Stå på H.T, fikk tårer i øynene jeg.......var så trist å lese din historie.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_KR-øst_*

Jeg har selv hatt disse på besøk ved flere anledninger, og det har vært interessant å vise dem at de ikke kan eller forstår alt som står i Bibelen.

De blir mer eller mindre indoktrinert i deler av den.

Jeg har ikke noe i mot at de går på dørene, men når du HaraldT fortalte den første din historie, burde han begrenset seg til å tilby deg noen å snakke med om du følte behov for det. Det som skjedde kaller jeg et overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å miste kone og tre barn... Tror ingen som ikke har opplevd det kan sette seg inn i hvor vondt det må være. Ikke rart at du slo. Enkelte ting er bare for hardt å svelge. Håper de tenker seg om neste gang. Tenkt å påstå at ulykken ikke ville skjedd. Skjønner ikke hvordan de kan tro at de kan vite det heller. Skjer det aldri noen ulykker med folk som er med i Jehovas Vitner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

Dette var utrolig frekt, og du har god grunn til å reagere.

Dette var hårreisende å lese.

Forøvrig er jeg enig med det Vampyra skriver - kontakt menigheten det dreide seg om.

En lei historie :klem:

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
:overrasket:

Herregud så frekt!

Jeg ville kontaktet menigheten deres og fortalt hvor frekke de var. Om de som kom til deg får refs eller ikke, er kanskje ikke det viktigste, men da kan de i det minste snakke om dette og unngå at flere gjør det samme.

Kondolerer så mye for ditt tap. :dagens-rose:

Enig. Det de gjorde var et overgrep og burde anmeldes. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Herregud så frekt!

Jeg ville kontaktet menigheten deres og fortalt hvor frekke de var. Om de som kom til deg får refs eller ikke, er kanskje ikke det viktigste, men da kan de i det minste snakke om dette og unngå at flere gjør det samme.

Kondolerer så mye for ditt tap. :dagens-rose:

Så utrolig frekkt. Der ser man hvor respekten til kristenfolket ligger.

I normale tilfeller så ville det vært en naturlig ting å kontakte de ansvarlige, men når det gjelder enkelte menigheter og trossamfunn så tror jeg ikke det kan ha noe for seg, desverre. De er så fanatiske at de ikke vil innse at de har gjort noe galt, de er jo bare ute å ber for folk :overrasket:

Synes du reagerte på en slik måte som kan forventes etter den behandlingen du fikk.

Føler med deg i ditt store tap :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et triks for å få Jehovas vitne til å forsvinne er å si at du vil be om at den hellige ånd fyller dere med dens kunskap eller noe sånt, de tror nemlig ikke på den hellige ånd etter det jeg har forstått.

Noen forstår aldri hvor grensen går, jeg trøster meg med at de ikke vet bedre siden de er hjerne vasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha jehovaer til å dra til helvete kan du bare gjøre som meg; jeg sier jeg er frafallen, og da drar de uten å si så mye som et eneste ord. Så mye kjærlighet i budskapet deres ja...lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har all forståelse for din reaksjon, dette er et overgrep som ikke bør forsvares på noe måte. Tenk å prøve å utnytte din sorg på denne måten :overrasket:

Mange tanker til deg :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist for deg, men for å klargjøre litt om Jehovas Vitner, så er de altså ikke kristne. De tror ikke Jesus har kommet til jorden enda, en meges essensiell del av kristendommen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist for deg, men for å klargjøre litt om Jehovas Vitner, så er de altså ikke kristne. De tror ikke Jesus har kommet til jorden enda, en meges essensiell del av kristendommen.....

Jv er kristne og de tror at Jesus har vært på jorden. De tror og at han hersker nå som konge i himmelen.

En annen ting er at det skjer mye tragisk i verden , også med JV, men de har et håp for fremtiden. Står masse om dette i Bibelen. Ikke bare for JV men for alle rettferdige.

Og si at dere er frafalne er bare teit. Si at dere ikke ønsker besøk i fremtiden så noterer de det og kommer ikke til dere.

Til HT: beklager ditt tragiske tap! Det er ingen ting som rettferdigjør at slike ting skjer! Håper du kommer deg videre i livet og at du igjen kan glede deg over andre ting. Uten å glemme din kjære familie selvfølgelig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest TOMTOM
For 4 år siden mistet jeg kona og 3  barn i en ulykke

For et par dager siden kom en "dør-frelser" og ringte på. Han ville frelse meg og min familie, husker ikke helt hva trosamfunn har hørte til, men trolig jehovas vitner. Jeg sa da som saken er at han kom 4år forsent og fortalte kort hva som hadde skjedd, og høflig avviste min interesse for det han holdt på med. Han takket for den lille oppmerksomheten og han forsvant. I går kom det besøk igjen, 2 stk denne gang, det første de ville var å få en bekreftelse på at historien jeg hadde fortalt den andre karen noen dager i forveien var sann. Så lenge jeg er en høflig person så sa jeg ja, historien er sann. Deretter klarte de å så stille meg spørsmål om jeg trodde på gud, og ting rundt dette. Så lenge jeg har opplevd det jeg har gjennom livet, så har jeg meget vanskelig for å tro at det finnes en gud, å dette sa jeg. De kom da med konklusjonen at: dersom jeg eller vi(kone og barn) hadde vært med i deres menighet med samme tro, så ville ulykken vi var ute for aldri ha hendt, og viss jeg ble en del av de så ville jeg se mine kjære igjen.Dette provoserte meg så utrolig at jeg hisset meg kraftig opp, og jaget dem ut av min eiendom, ved bruk av fysiske metoder. Jeg slo faktisk til han ene.... noe jeg innser at var å gå litt over streken. Men på en annen måte akseptere jeg at jeg gjorde det også. Pga av dette så har jeg ikke sovet noe i natt heller....... all for mange tanker å tenke......

Trist at noen skal være så aggresive i å "selge" sin religion.

R.I.P.

Mona, Marianne,Hilde og Rune

Å herregud kan jeg bare si.... Dette er det mest sjokkernde jeg noen gang har lest her på KG. Er det virkelig mulig? Hadde jeg vært i HaraltT sin situasjon tror jeg at jeg hadde klikka totalt og grisebankt disse to JV karene.

Kondolerer så mye for ditt enorme ufattelige tap!!

En tragedie.... Stå på! Lykke til i fremtiden!!

Hilsen TomTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er enig med deg, TS: Det der var faktisk uanstendig og uhøflig oppførsel. Slikt bør en ikke godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...