Gå til innhold

67% sjangse for at Gud finnes!


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix

:Nikke: Hvis de ikke tror, hvorfor skal de påpeke det hele tiden? Og hvorfor snakker folk negativt om en gud de ikke tror eksisterer? Det verste er med de som skal slenge ut dritt om kristne i hytt og pine og samtidig påstå at kristne har så mange fordommer. :roll:

Jeg tror Gud elsker alle, men de som ikke tror det tror det ikke. Det betyr ikke at han ikke bryr seg om de som ikke tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rimfrost
Oppdatere bibelen nei. I huleste heller Ikke noen kan forandre på Guds ord. I det gamle testamentet ble brev fra Paulus skrevet i år 48.

Guds ord ? Hvis du tror at det som står i bibelen er Guds ord vil jeg si du er naiv. Skikkelig og! Bibelen er skrevet av en gjeng menn, ikke av gud. Som sikkert hadde sine egne tolkninger og tanker som ting og tang . Så jeg tror med fordel biblelen kunne vært oppdatert ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Guds ord ? Hvis du tror at det som står i bibelen er Guds ord vil jeg si du er naiv. Skikkelig og! Bibelen er skrevet av en gjeng menn, ikke av gud. Som sikkert hadde sine egne tolkninger og tanker som ting og tang . Så jeg tror med fordel biblelen kunne vært oppdatert ja.

:hoho: Hvem av oss er naiv? :ler: Og hvor mye greie på det har du som påstår at bibelen ikke kommer fra Gud.

Du sier at bibelen er en gjeng menn som sikkert hadde sine tolkninger. Hør på deg selv når du sier SIKKERT. Du er selvfølgelig ikke sikker, forde du vet ikke sannheten. Bibelen ER dokumentert, så får det bli opptil hver enkelt om de velger å tro på sannheten. Du har ikke mye greie på det du snakker om kjønner jeg.

Jeg er kristen, frelst og har fått åndsdåpen og vet sannheten om Gud fordi jeg tror. Du som ikke tror vet i hvertfall ikke sannheten for den får du gjennom tro. Men skjønte du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vel - temaet kunne nok hatt sin eigen tråd, men det er ganske mange som er svært ivrige og nyttar alle sjansar dei har til å fortelja at Gud ikkje finst, at Gud berre er ein eventyrfigur. (Generelt sett alle religionar, men særleg er det dei kristne som er målet.) Og dei misjonerer for sitt syn med mange ulike argument. Nokre vil jo sikre seg at det dei seier ikkje kan misforståast, og seier rett ut at kristne tek feil. (Rart nok blir mange av desse svært provosert over at kristne meinar dei har rett, og følgeleg at andre må ha feil...)

Kunne nok ha sagt mykje meir, men konklusjonen min er at det er mange som ikkje trur - men som tydlegvis ikkje gir "litt blaffen." Sånn eigentleg.

Du har så rett i det du sier. Har fått inntrykk av at folk her inne oppfatter kristen dommen som noe trussel. Da har jeg bare en ting å si. Stakkars.

Å drikke seg sanseløs full er greit, å ha gruppesex er greit. Å håne, være egosistisk, dømme, baksnakke er greit, MEN å tro på en god Gud, det er "farilg" det. Nei jeg sier bare som man høster som man sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Kunne nok ha sagt mykje meir, men konklusjonen min er at det er mange som ikkje trur - men som tydlegvis ikkje gir "litt blaffen." Sånn eigentleg.

Då forstår eg! Eg håpar ikkje folk har denne tolkninga på meg. Eg respekterar dei som er kristne/muslimar/jødar eller kva dei måtte vere, og heilt greitt for meg at dei har den trua dei har.

Men når det gjelder religion, så kan eg diskutere og mykje meir enn det eg gjer her inne og syntest det er kjempespennade, men eg går ikkje rundt og kallar folk "naive", "lettlurte" osv av den grunn.

Prøver heller å forstå.....

Skal vi starte ein ny tråd: "Skal dei ta religion og livssyn faget ut av grunnskulen?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost
Hvem av oss er naiv?  Og hvor mye greie på det har du som påstår at bibelen ikke kommer fra Gud.  

Du sier at bibelen er en gjeng menn som sikkert hadde sine tolkninger. Hør på deg selv når du sier SIKKERT. Du er selvfølgelig ikke sikker, forde du vet ikke sannheten. Bibelen ER dokumentert, så får det bli opptil hver enkelt om de velger å tro på sannheten. Du har ikke mye greie på det du snakker om kjønner jeg.  

Jeg er kristen, frelst og har fått åndsdåpen og vet sannheten om Gud fordi jeg tror. Du som ikke tror vet i hvertfall ikke sannheten for den får du gjennom tro. Men skjønte du den?

Du er naiv. Du tror vel ikke gud selv har sotte og skrevet bibelen ? :o

"Jeg vet sannheten"... kjære deg, jeg TROR ! Men ikke på¨den kristne guden. Jeg er vel en såkaldt hedning? :sjarmor: Jeg tror på Moder Jord, og på universitetets kraft. Og jeg vil absolutt ikke anse meg som mindre troende eller mindre religiøs av den grunn. Men kristen er jeg ikke.

Det finnes ingen sannhet. Bare forskjellig tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:nisse:  

67% Sjanse for at Gud finnes?

Han finnes vel for de som tror på ham.  For de øvrige er det ganske uinteressant.

:roll:

Allright! Her kommer "Teskjea":

Han finnes vel som det fantasifosteret han er for de som er innstilt på å tro på denslags.

Klart nok nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du er naiv. Du tror vel ikke gud selv har sotte og skrevet bibelen ? :o

:hoho::hoho::hoho: I allverdens rike da, menneske....... :hoho::hoho: Det som står i bibelen er fra Gud og dermed Guds ord.

Men det er ingen som har sagt at Gud satt med en penn og skrevet bibelen. Herre gud, trodde bare ikke det gikk an å ta det sånn.

Gud sendte Jesus, som sin enebårne sønn som verdens frelser. Han forkynte Guds ord. Guds tjenere også. Og i kristen dommen så er det den eneste religionen med profetier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost
Det som står i bibelen er fra Gud og dermed Guds ord.

Men det er ingen som har sagt at Gud satt med en penn og skrevet bibelen. Herre gud, trodde bare ikke det gikk an å ta det sånn.

Gud sendte Jesus, som sin enebårne sønn som verdens frelser. Han forkynte Guds ord. Guds tjenere også. Og i kristen dommen så er det den eneste religionen med profetier.

Og du tror disse profetene eller disiplene eller hva de kalte seg satt og skrev det gud ba dem om ?

Som om ikke disse mennene hadde egne meninger de ville ha frem?

Jeg synes det er naivt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og du tror disse profetene eller disiplene eller hva de kalte seg satt og skrev det gud ba dem om ?

Som om ikke disse mennene hadde egne meninger de ville ha frem?

Jeg synes det er naivt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

Vel, ettersom jeg ikke tror på den kristne guden så er bibelen i mine øyne ikke noe annet enn en bok skrevet av en gjeng gubber. Jeg tror ikke på at noen gud bestemte hva de skulle skrive...

Overhode ikke noe sårt tema da det bryr meg midt i baken. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

:hoho:  :hoho:  :hoho: I allverdens rike da, menneske....... :hoho:  :hoho: Det som står i bibelen er fra Gud og dermed Guds ord.  

Det som forundrar meg over deg gjest, er at du heile tida skal leggje inn mange sånne ---> :hoho:

kvar gong du skal svare. Skulle nesten tru du var litt usikker..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

Det som forundrar meg over deg gjest, er at du heile tida skal leggje inn mange sånne ---> :hoho:

kvar gong du skal svare. Skulle nesten tru du var litt usikker..... :wink:

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten

Vel, Gjest, kva er forklaringa på at Bibelen har bøker som er redigert vekk i den utgaven som blir brukt no? Flere apostlar har skrive bøker, og desse har kome fram dei siste 50 åra. Dette er aksepterte sanningar, på same vis som sanninga om at Bibelen blei ferdig redigert på eit kyrkjemøte fleire århundre etter Jesu fødsel. Var Gud med på desse kyrkjemøta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest latsaben

67% sjanse for at gud finnes, uttaler en som har doktorgrad i teoretisk fysikk, åååå jøssenavn!! Er det 33% sjanse for ett helvete og eller Satan finnes? Den doktorgraden kan stappes der hvor personen er høyest når han/hun plukker tyttebær!!

Nå når "100% er brukt opp, så er o % sjanse for ett himmelrike", iq er en "fin bil"!! Stå på kjære forskere, også kommende forskere i alle kategorier, eller teoretikere i alle fag felt, men med ett slik syn på fagene er jeg glad det ikke ble noe til dere over statsbudsjettet i år.

mvh

latsabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
67% sjanse for at gud finnes, uttaler en som har doktorgrad i teoretisk fysikk, åååå jøssenavn!! Er det 33% sjanse for ett helvete og eller Satan finnes? Den doktorgraden kan stappes der hvor personen er høyest når han/hun plukker tyttebær!!

Nå når "100% er brukt opp, så er o % sjanse for ett himmelrike", iq er en "fin bil"!! Stå på kjære forskere, også kommende forskere i alle kategorier, eller teoretikere i alle fag felt, men med ett slik syn på fagene er jeg glad det ikke ble noe til dere over statsbudsjettet i år.

mvh

latsabben

Hvis det er 67% sjanse for at gud finnes, er det også 67% sjanse for at helvete og satan finnes. De er nemlig en del av samme kristendomen. Hvis gud ikke finnes så finnes heller ikke satan. Sånn er det. Da får 33% bli igjen til oss hedninger, ifølge den forskeren. Selv mener jeg at det er 100% sjanse for at gud ikke finnes.

Tidligere i tråden er det sagt mye om misjonering. At kristne på død og liv må prakke religionen sin på andre. Det er jo også en del av religionen. I bibelen står at de skal gå ut og gjøre alle folkeslag til guds disipler. Om det skjer ved trusler og overgrep har opp gjennom historien vært mindre interessant. Hvis man er overbevist om at man har rett spiller det vel mindre rolle at andre føler seg overkjørt. Sånn er det fortsatt i dag. Den arrogansen man opplever fra en del kristne, også i denne tråden, er helt forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...