Gå til innhold

Beste opplevelse med Gud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke for å ødelegge illusjonen, men har du hørt om vind?

Jeg svarte ikke i denne tråden for å ta "troende vs. ateist debatten". Det er nok av andre tråder om det..

Anonymous poster hash: 5548b...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er jo ikke noen Gud, det kalles selvtillit i en trygg og god hverdag.

Vil gjerne høre mer om de underene du snakker om

Hvordan kan man respektere noe som ikke finnes?

Jeg svarte ikke i denne tråden for å ta "troende vs. ateist debatten". Det er nok av andre tråder om det..

Anonymous poster hash: 5548b...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiezeKatze

Jeg har ikke hatt en opplevelse eller møte med gud. Det er nok fordi jeg ikke er kristen. Noen gangeer skulle jeg ønske at jeg var kristen, det virker så fint å ha noe å tro på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt en opplevelse eller møte med gud. Det er nok fordi jeg ikke er kristen. Noen gangeer skulle jeg ønske at jeg var kristen, det virker så fint å ha noe å tro på :)

Det å være kristen handler ikke om å følge et sett med regler, eller å være på den eller den måten. Gud er for alle mennesker og elsker alle mennesker! Også deg, enten du tror eller ikke!

Men Gud har skapt oss med en fri vilje, d.v.s han trenger seg ikke på oss. Det er ikke sånn at vi bare plutselig våkner en morgen og tror alt som står i Bibelen. Han har overlatt til oss å søke Han, og han sier at "den som leter den finner".

Det er kun en vei til Gud og den går gjennom hans sønn, Jesus Kristus. Vi kan ikke komme til Gud uten gjennom Jesus. Men om du ber til Gud (for han hører absolutt alle bønner), så vil han gi deg troen på Jesus. Troen er en gave. En gave må ville ha. Vi må ønske det, og det er nok for Gud. Da vil han gi deg den gaven. :)

Så til alle som ønsker de kunne tro: Det er bare å be til Gud. Snakk med han. Si det som det er, at du ikke riktig greier å tro, men at du skulle ønske det. Det er helt i orden for Gud at du sier alt du tenker på til han. :)

Anonymous poster hash: ef7d7...f23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være alle de gangene jeg stopper opp, trekker pusten og kjenner at han passer på meg. Det brer seg liksom en helt spesiell trygghet i meg..

For meg er hverdagens små og store undere de beste :)

(Synes forresten det er respektløst å komme med det tullet i kommentarene over her. )

Anonymous poster hash: 5548b...a6f

jammen jeg mente det da heller ikke respektløst det med orgasmene til hu dama i dusjen med Gud, hun har faktisk fortalt meg dette.. (ja hun hadde levd et slitsomt liv) , men hun trodde på dette, hun trodde det var Gud og at dette var virkelig. skal hun ikke få ha denne gode opplevelsen med Gud fordi dere mener at den virker respektløs? eller at Gud ikke gjør sånt? Han kommer bare og støtter deg i ryggen? Dette føltes like virkelig og godt ut for henne som det det gjør for dere andre.

Anonymous poster hash: c2ca6...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...