Gå til innhold

Twelve skal gifte seg


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Det der var jo alldeles nydelig, jeg må innrømme at jeg så for meg noe lant mindre stilfullt - men det der funker jo helt topp :):)

Jeg har stor sans for å gjøre litt utradisjonelle ting, men har sikkert sett for mye tacky amerikansk tv *ler* så jeg fryktet at du skulle ha sånn motorsykkelcampingvognstyggetatoveringølrapendeskjeggmedmatresteri - stil -- beklager så veldig at jeg var dum og forutinntatt *smile pent og håpe på tilgivelse* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Det der var jo alldeles nydelig, jeg må innrømme at jeg så for meg noe lant mindre stilfullt - men det der funker jo helt topp :) :)

Jeg har stor sans for å gjøre litt utradisjonelle ting, men har sikkert sett for mye tacky amerikansk tv *ler* så jeg fryktet at du skulle ha sånn motorsykkelcampingvognstyggetatoveringølrapendeskjeggmedmatresteri - stil -- beklager så veldig at jeg var dum og forutinntatt *smile pent og håpe på tilgivelse* :D

HEHEHE nå lo jeg godt :fnise:

neida her blir det rent og stilfult. =)

det jeg tenker på når jeg sier jeg vil ha en amerikans stil omver det så tenker jeg litt som følgende:

- kort og kjapp vielse ute under en blomstrette arch

- langbord til brudefølge, men rundtbord til gjester (under middagen)

- Stort brudefølge. En forlover hver (så klart), og to av brudgommens venner som groomsmen og to av mine venner som brudepiker. Også blomsterpike og en ringbærer (dette er jo helt gratis mener jeg :) )

- og så vil jeg kaste buketten :rodmer: hihi

søsteren min er gift med en amerikaner.. og kastet buketten i fjord når hun giftet seg og det vil jeg absolutt gjøre også. Om det er en norsk tradisjon eller ikke =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, kaste buketten min er det siste jeg kunne tenke meg å gjøre!! forrige gang ønsket jeg å legge den på lillesøsters grav, men det fikk jeg ikke lov til (les:protester fra alle kanter) så jeg tok den med hjem og kastet den da den var inntørket og råttten.

denne gangen skal jeg ha den med på bryllupsreise, vi skal reise avgårde utpå ettermiddagen bare noen timer etter vielsen, og da skal jeg ha den med på flyet og på tur videre :)

høres jo ut som du har stil og klasse likevel *puh* er altfor mange som bare kaster seg på ugjennomtenkte amerikanske løsninger bare for å virke kule og innovative. syns faktisk de sorte kjolene på forloverkjolebildet ditt er utrolig fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

åh, kaste buketten min er det siste jeg kunne tenke meg å gjøre!! forrige gang ønsket jeg å legge den på lillesøsters grav, men det fikk jeg ikke lov til (les:protester fra alle kanter) så jeg tok den med hjem og kastet den da den var inntørket og råttten.

denne gangen skal jeg ha den med på bryllupsreise, vi skal reise avgårde utpå ettermiddagen bare noen timer etter vielsen, og da skal jeg ha den med på flyet og på tur videre :)

høres jo ut som du har stil og klasse likevel *puh* er altfor mange som bare kaster seg på ugjennomtenkte amerikanske løsninger bare for å virke kule og innovative. syns faktisk de sorte kjolene på forloverkjolebildet ditt er utrolig fine :)

Takk for det =)

Syns det var merkelig at du fikk protester for det? Syns det var en fin tanke jeg.

ja jeg kommer ikke til å legge så mye penger i blomster. Er ikke så glad i blomster så brudebuketten vil jeg bare ha enkel og billig som mulig. så da har jeg ingen dårlig samvittighet for at en av mine single venninner/familiemedlemmer får den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke peiling på hvordan min blir å se ut i det hele tatt denne gangen, for kjæresten sier han skal følge tradisjonen til detalj der. det skal jo være en gave fra brudgom til brud på bryllupsdagen, så jeg får ikke se den før jeg er ferdig pyntet :)

problemet var visst at rådyra kom til å spise den opp på gravstedet .... og så da, tenkte jeg ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

jeg har ikke peiling på hvordan min blir å se ut i det hele tatt denne gangen, for kjæresten sier han skal følge tradisjonen til detalj der. det skal jo være en gave fra brudgom til brud på bryllupsdagen, så jeg får ikke se den før jeg er ferdig pyntet :)

problemet var visst at rådyra kom til å spise den opp på gravstedet .... og så da, tenkte jeg ....

Åh det er koselig da =) Den blir sikker kjempe fin. Mannfolk er flinke med sånna ting, det er bare ikke alltid de vil innrømme det =p

Meeenn viste ikke at rådyra hadde god smak. Det er vel ikke større sjangse for at de spiser en brudebukett enn at de spiser alle andre type blomster som man legger på gravsteder til folk? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hi hi er sikkert bare sånne luksusrådyr der vøtt *ler*

buketten blir helt superbra, det er jeg sikker på - det blir en gjennomtenkt gave fra en mann som elsker meg - kan ikke bli feil uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Twelve12

Jeg hadde en bryllupsdagbok her en gang, men jeg vet ikke hvor den har blitt av :klo: Så får like godt starte en ny da.

12.07.14 er datoen (sjokk at det var den 12. :P)

Har gjort følgende hittill da vi har vært forlovet i snart 2 år, og planlagt dette mentalt ganske lenge:

- Sendt ut save-the-date kort. Det gjorde jeg i vår.

- Booket lokale. Det blir et flott sted på en øy som heter Vikerøya Skattekammer i nærheten av Tjølling. En gammel låve som er gjort om. Vi skal også ha vielsen der da vi ikke vil gifte oss i kirken (religion FYSJ).De har en flott gressplen hvor det ska foregå.

- Laget gjesteliste. Hvis alle kommer blir vi 108 til middag. Men tviler på at det skjer for jeg tror det blir en del fravall.

- Ordnet kokk. Kompissen til brudgommen er gourmetkokk og vil gjøre dette for oss for en billig penge. Har ikke bestemt meny enda da.

- Sett på brudekjole. Bestemt hva slags type jeg vil ha, men venter til neste vår med å kjøpe, ettersom jeg er gravid med tvillinger as we speek. Vet jo ikke hvordan kroppen blir etterpå :fnise:

- Valgt fargetema: Svart og hvitt.

Skal i samtale med ei jeg kjenner som er fotograf snart om eventuelt fotografering den dagen :):nigo:

Selvom det kommer mange gjester, så blir det forsåvidt et "billig" bryllup i forhold da vi bruker de resursene vi har i form at kjentfolk osv. Bare maten har han sagt kommer til å ligge på mellom 10 - 13 000. Beregnet til 100 personer. Da snakker vi også tre retters gourmetmiddag. Ikke dårlig det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=692425

Så gøy med bryllup!

Forumet skjuler visst bryllupsdagbøker det ikke har vært aktivitet i på 30 dager, men hvis du trykker på "tilpasset" og viser alle, så finner du den. :)

Jeg er på mobil i ferien, men om du vil, så er det bare å lage en tråd på Ris&ros og spørre om noen kan slå den sammen med denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=692425

Så gøy med bryllup!

Forumet skjuler visst bryllupsdagbøker det ikke har vært aktivitet i på 30 dager, men hvis du trykker på "tilpasset" og viser alle, så finner du den. :)

Jeg er på mobil i ferien, men om du vil, så er det bare å lage en tråd på Ris&ros og spørre om noen kan slå den sammen med denne :)

:sjenert: Smart jeg er :P

Takk for tipset da skal jeg gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg fant ikke ut av det der før for en måned siden, så det må du ikke tenke på! :ler:

Skulle tro jeg var ferdig med bryllup etter å ha giftet meg i fjor, men det er fortsatt like stas! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg fant ikke ut av det der før for en måned siden, så det må du ikke tenke på! :ler:

Skulle tro jeg var ferdig med bryllup etter å ha giftet meg i fjor, men det er fortsatt like stas! :nigo:

Det er veldig stas :)

Jeg syns det er veldig morro å planlegge jeg da. Elsker å leke med ideer og farger osv.

Tror jeg begynte å planlegge like etter han fridde for snart 2 år siden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Da fikk jeg flettet dagbøkene mine :)

Ettersom det er en del tråder om utdrikkningslag i forumet nå, så kom jeg til å tenke på mitt. Vet søsteren min som skal være min forlover, har planlagt det like lenge som jeg har planlagt bryllupet. Og jeg er så spent!! :skya:

Hun kjenner meg jo inn og ut og vet hva jeg liker.

En ting jeg vet, er at det ikke blir sånn utdritning. Det er det verste jeg vet, og jeg syns ikke det er noe morsomt i det hele tatt. Hverken å se på noen lide seg igjennom det, eller delta selv. Jeg vet hun respekterer meg såpass til å droppe det.

Men når jeg var forlover for henne så fikk jeg samme beskjeden, så sånn sett er vi ganske like. :fnise:

Gubben vil faktisk ikke ha utdrikkningslag. Han har vært gift en gang tidligere og det kan ha noe med det å gjøre. Men svogeren min som er hans forlover (gift med min søster) sier at han slipper ikke unna så lett. Men det blir nok en rolig guttefeiring eller tur av noe slag. De er ganske rolige hele den vennegjengen så jeg tenker det blir en tur til London for å se på Amerikansk fotball, eller noe i den duren :)

Syns han skal ha stripper jeg da. Hører liksom med :P:sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag, den 12.07.13, er det bare et år igjen til det er vår tur <3 :bryllup:

Det er jo ikke lenge!! :) Og tenk, du kommer til å ha to superfine brudepiker/brudesvenner med deg ! :hjerte: Gleder meg på deres vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Det er jo ikke lenge!! :) Og tenk, du kommer til å ha to superfine brudepiker/brudesvenner med deg ! :hjerte: Gleder meg på deres vegne :)

Åh så koselig :hug:

Gleder meg kjempe masse. Ringte gubben på jobb idag og gratulerte han med vår fremtidige bryllupsdag. :P Så corny da :nigo: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her må jeg jo følge med! :) Elsker bryllupsplanlegging og alt som hører til! Blir like glad hver gang jeg leser om noen som ikke skal ha tradisjonelt bryllup med kirke og det "tullet" der *kremt* :P Virker som om dere har en fin plan, og dagen vil nok bli helt perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Åh så koselig :)

Ja det tullet der. Helt enig :P hehe

Jeg kunne aldri falt meg inn å gifte meg i en kirke, eller med en prest. Det blir helt feil da jeg syns alt gudepreik er pisspreik. (Pardon my French)

Vi kommer nok til å ha en del elementer i bryllupet som er veldig utradisjonelt. Har en god del gamle tanter som sikkert kommer til å reagere. Men jeg og gubben har blitt enige om at det er vår dag, og da gjør vi som vi vil. Gidder ikke å gifte oss på andre sine prinsipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det å gifte seg ut fra andres prinsipper blir jo helt feil, det er deres dag. Vi planlegger å gifte oss om to år, og har slettes ikke lyst på noe kirkebryllup. Jeg tror mer på spøkelser enn jesus, og samboer er så langt fra troende som det går an å bli, så vi får se hva vi finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Nei det å gifte seg ut fra andres prinsipper blir jo helt feil, det er deres dag. Vi planlegger å gifte oss om to år, og har slettes ikke lyst på noe kirkebryllup. Jeg tror mer på spøkelser enn jesus, og samboer er så langt fra troende som det går an å bli, så vi får se hva vi finner på.

Ja da anbefaler jeg dere virkelig å gjøre noe annet.

Vet mange gleder seg spesielt til bryllupet vårt. Ikke nødvendigvis fordi det blir så mye bedre enn andres, men fordi mange ikke har opplevd et ikke-tradisjonelt bryllup før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...