Gå til innhold

Pebbles bryllupsdagbok


Pebbles

Anbefalte innlegg

Gjest MaxineM

Vi har lokaler/mat, vigsler og forlovere :) Invitasjoner er neste punkt på programmet, og så kjole... Når sender dere ut invitasjoner?

Nydelige sko Pebbles, kanskje en god ide å se på nett? Lykke til med husjakt og videre planlegging :) Håper det er ok at jeg titter innom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig med flere som har valgt samme dag som oss :) Yvonne dere har virkelig kommet langt i planleggingen, har vært inne på bryllupsdagboken din og lest litt, og det virker som du/dere har det meste på plass :)

Er veldig fornøyd med skoene.. ikke var de så vonde å gå med heller, må bare få gått de inn litt :)

Nå gleder jeg med til torsdag, da er det å prøve bryllupsklærne igjen. Håper oppsyingen står til forventningene. Så er det bare å håpe på at jeg ikke går så alt for mye ned i vekt (tviler på jeg legger på meg, i en hektisk barnehagehverdag og bryllupplanlegging på fritiden skal det vel litt til...) slik at kjolen blir for stor, kan heldigvis sy den inn om nødvendig. Kjolen kommer jeg sikkert til å ta med meg til mamma og pappa til helgen. Er litt større plass å ha den hengende der enn i lille leiligheten vi har nå.. (håper vi finner drømme huset snart)

Slør og diadem kommer jeg mest sansynlig til å låne av svigerinnen min, så dette er også klart.

Invitasjonene har jeg laget et utkast av på dataen, så vet hvordan jeg vil ha de. Rekner med vi sender de ut i mars/april neste år, med svar frist innen slutten av mai. Jeg har en formening om hvordan bordkortene skal være, må bare lage meg noen maler for å se om de er like fine i virkeligheten som inne i hjernen min. Har forresten en nødløsning til bordkortene om de ikke står til forventningene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen har kommet i hus igjen :) Er veldig fornøyd med hvodan slepet ble når det ble hengt opp. Kjolen er blitt så kort at jeg ikke trakker på den lengre når jeg går, så nå er jeg "klar" for bryllup

Neste punkt på programmet vårt er å finne en meny, er veldig usikker på om vi skal gå for vanlige bryllupsretter (suppe, en eller annen steik og is) eller om vi skal prøve oss på noe litt andre ting. Vi skal ha bryllupet ute i "havgapet" (vest for Bergen) så jeg tenker at en fiskerett ikke hadde vært feil. Vi får prate om det, kanskje høre med mamma og pappa også da de har mer peiling på mat og menyer enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjedelig å være sykemeldt.. har klart å få senebetennelse i skulderen, så denne uken sitter jeg hjemme inntullet i pledd, leser bok og surfer på nettet..

Har laget meg en liten huskelise om hva jeg/vi må huske til bryllupet av en tråd som ligger på bryllupssiden.

Vi har kjøpt inn en musserende vin til prøvesmaking.. jeg er sær så det holder når det gjelder viner at jeg tror det kan være lurt at jeg vet jeg liker velkomst drikken. Den vi har kjøpt nå er Blue Nun golden edition eller noe sånt, ser jo veldig fin ut med gullflak i, så håper den smaker godt også.. vi får vente til neste helg med å smake siden jeg går på betennelsedempende denne helgen.

Tror også vi har menyen sånn halvveis klar. Slik ser den iallfall ut nå

Forrett: smørdampede asparges med spekeskinke.

Hovedrett: oksestek med grønsaker, poteter og god saus

Dessert: varme bær med vaniljeis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Toastmaster er i boks :) Mannen spurte en onkel av seg om han ville ta utfordringen og det ville han!! En ting til vi kan krysse av for på listen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På lørdag skal vi på bryllupsmesse. Håper vi får litt ideer til forskjellige ting.. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var bryllupsmessen over, fikk noen tips til pynting av bordet. Jeg og mamma har diskutert litt og tror hun forstår hva jeg mener :) greit med noen å snakke med når sambo egentlig ikke er så veldig engasjert i hvordan vi skal pynte bordet.

Kjøpte ark til invitasjonene på lørdag også, så nå er det bare til å få satt seg ned å skrevet ut noen ark.

Lurer på om jeg skal bestille brudebukett fra blomsterbutikken som var på bryllupsmessen, eneste var at han som var der var litt skeptisk til om lyngen var kommet. Jeg vil tro det er lyng på vestlandet rundt den tiden, og kommer den tidligere plukker vi den bare tidligere. Mamma plukket noe i august i fjor, og de står like fin enda (tørket)

Ellers så er brudebilen på plass :) det blir en limosine som har tilhørt slottet!! så vi vil komme til kirken og lokalet i skuddsikker limosine :) Har bare tenkt å gifte oss en gang, så da kan man gjøre litt eksta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det også flytting på oss før bryllupet også.. var på visning i går og i dag er huset vårt :) Gleder meg til å få større plass enn i denne lille leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus :hoppe:

Det blir mye ekstra på dere før bryllupet med tanke på at dere skal flytte også, men det går nok helt sikkert fint :)

Hvordan invitasjoner skal dere ha? :)

Jeg sitter å lurer på mapper fra cards and pockets og at vi skriver ut invitasjonsteskten på vanlig papir og limer inni. Bare håper at kvaliteten på mappene er slik jeg ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjonene våre kommer til å være ganske enkle. Får 3 invitasjoner på et A4 ark. Skriver de ut på skriveren vår (evt mamma og pappa sin siden de har laserskriver og vi har blekk) Skal ha et gjennomsiktig ark med monogram oppå selve invitasjonen. Dette skal knytes fast med silkebånd i en av fargene vi skal ha.

Har også laget modeller til bordkortene - en brud og en brudgom. Tror damene skal få brudgom og mennene skal få brud :fnise:

Men både invitasjoner og bordkort får vente til vi kommer oss inn i huset, får nøklene allerede i begynnelsen av februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennede å komme i gang med det da vil jeg tro :)

Vi endte til lsutt opp med invitasjoner fra Foto Knudsen, så nå venter jeg på at de skal bli ferdig slik at de kan sendes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg altså drømt om bryllupet, eller hatt mareritt.. Syns igrunn at det kanskje var litt tidlig, men jeg har jo aldri giftet meg før og vet ikke hva som er tidlig når det gjelder slike ting.

Drømte at frisøren (som jeg ikke har helt på plass enda) ikke kunne fikse håret mitt alikevel, så der står jeg på bryllupsdagen min inne på et kjøpesenter og trygler frisører om å fikse håret mitt. Ender opp med at mamma og søsteren min fikser håret mitt, og tror det blir sånn OK, men oi.. vi har glemt maskaraen!! Ut å leite rundt om kring etter riktige maskara, klarer ikke å finne den noen steder. Må også få på meg brudekjolen inne i et lite prøverom i en klesbutikk, brudekjolen er selvfølgelig er det ikke kjolen som jeg har kjøpt. Det er en kjole som har en ganske fryktelig underkjole, med lange armer. Kjolen skal altså utpå denne underkjolen, men selve kjolen er stroppeløs, så den fryktelige underkjolen viser på armene og halsen.. Men jeg har ikke noe valg, må bruke den fordi klokken er så masse at brudgommen er kommet seg til fotografen, og lurer på hvor jeg er. Hjelp er fortsatt 30 minutt vekke fra fotografen, ber brudgommen si at fotografen kan starte å ta bilder av bare han..

..og der våkna jeg. phu :skratte: Alt man klarer å få til i drømmeland :fnise: kan kanskje bli litt slitsomt i lengden om jeg skal drømme slike ting de neste 6 månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse :danser: Ikke lenge igjen nå.

Maten såg veldig god ut, hvilken catering har der brukt?

Jeg vet hvilken limosine dere skal ha :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har vi kommet oss i hus :) fått pakket opp nesten alt så nå begynner det å ligne på et hus der noen bor. I dag fikk vi nett, så nå fant jeg ut jeg måtte inn her og skrive litt.

Cateringen hører til lokalet vi skal ha, men de vet ikke hvilken meny vi har valgt enda :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I går startet jeg på bordkortene av alle ting.. har jo ikke fått invitasjonene ut enda, men måtte ha noe å gjøre, så da vart det bordkortene jeg begynte med.

Mamma og pappa var og på besøk i går kveld, og jeg og mamma har nå laget til foreløbig kakeliste (og hvem vi skal spørre om å lage), kakene har jeg nå overlatt til mamma. Så kommer det ann på om svigermor vil lage flere kaker, har satt ho opp på to kaker, før høre med henne når det nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting til vi kan krysse av for at vi er ferdig med. Alle invitasjonene er ferdig og pakket i konvolutter :) Så nå er det bare til å få de i til postkontoret. Veldig godt å bli ferdig med de, og de vart akkurat slik som jeg hadde sett for meg, mannen var fornøyd han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Svarene fra gjestene våre har startet å komme :) 20 stykk har vi fått på KOMMER-listen vår og det er bare en uke siden vi sendte invitasjonene.

I morgen er det stor sansynlighet for at vi drar for å sette opp ønskeliste i butikker. Hva vi har skal ønske oss, har vi funnet ut, trenger bare å bli enige på servise og bestikk.

Mannen har laget nettside til gjestene med informasjon om overnatting, kirken, selskapslokalet osv. Vet ikke hvor mange som har vært innom den, for vi har fått spørsmål om ting som står der på telefon og, men det viktigste er at det er tilgjengelig for gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått frisør og bestillt (satt av dagen) brudebukett :) Veldig greit å få det ferdig også. Har vært litt nervøs ang. frisør, men nå har jeg fått frisøren jeg har fått anbefalt.

Forlklarte hvordan bukett jeg ønsket til blomsterbutikken, og de har vist laget den buketten noen ganger før, så satser på at det blir veldig bra det også :)

Ellers så begynner brikkene å falle mer og mer på plass, har fått bekreftet overnattingsplasser for tilreisende, ønskelister ligger klar både på nett og i butikken.

Noe av det neste vi må gjøre er å søke om ambulerende sjenkebevilgning (heter det det?) og sende inn skjemaer. Bestille bryllupsreise må vi også få gjort.

Bordkort er det bare til å fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ene plassen vi hadde fått til overnatting for tilreisende gjester får vi ikke alikevel :snurt: . Den er langtidsutleigd og er da også opptatt helgen vi ønsket å låne den. Så nå må vi bare se om vi finner noe annet. Har en bror som skulle høre med foreldrene til en kamerat av han som hadde noe som de leigde ut, så håper den går i orden.

Ellers så kan jeg konkludere med at det er kjedelig å lage middag til bare meg. Mannen er på jobbreise, men kommer heldigvis hjem i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...