Gå til innhold

"Rare" regler du har..


Christiania_Oslo

Anbefalte innlegg

Noen her som har litt rare regler som de følger? Kan være i alle kategorier. For noen er disse tingene helt normalt, mens for andre så er det "rart".

Jeg kan komme med noen eksempler:

Vennine 1: ekstremt redd for bakterier, hun må alltid vaske hendene om hun feks har håndhilst på noen. Går alltid med antibac som hun da gjerne smører på hendene rett etter å ha håndhilst...kunne ALDRI tenkt seg å dra til land der man må bo på hostel og alt ikke er like rent, derfor, ifølge hennes logikk, oppholder hun seg kun i vestlige land..

Hun klarer ikke å spise/drikke noe som har vært åpnet "for lenge"feks en pk med skinke må spises opp i løpet av 3dager,hvis ikke er det gammel. Melk også, hun åpner den også er den tom i løpet av dagen...

Vennine 2: tråkker ikke på kumlokk,går heller ikke under stiger eller stillaser, og hun MÅ tråkke på de hvite stripene på gangoverfeltet.

Meg selv: vil alltid sitte enten helt foran eller bak i bussen, må jeg sitte andre steder går det, men noe jeg prøver å unngå.

Vil ikke bruke for mye vann, derfor så skrur jeg av vannet når jeg "smører"inn ting med oppvaskmiddel mens jeg vasker opp og skrur av vannet når tennene pusses, bruker bare vann til å gjøre tannbørsten våt og når jeg skyller ettter å ha spyttet ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ha på vannet i springen når jeg går på do. 

Hjemme som ute, spiller ingen rolle, blir veldig stresset av offentlige toaletter uten vask inne i avlukket. 

 

 

Går jeg sammen med noen på gaten og vi må gå under et stilas eller overbygg MÅ vi gå samme vei, jeg takler ikke at en går under og en går på utsiden. 

 

 



Anonymous poster hash: fd9f9...476
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M&M sorteres etter farger før de spises. Tar jeg en neve spiser jeg de som er flest først, deretter de som er nest flest, osv. Men blå må alltid spises sist!

Anonymous poster hash: 41c99...b06

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke stille volumknapper og den slags på tall som f.eks. 4, 9, 14, 19 osv. Med andre ord tall som er nesten halvrunde eller runde tall. Da må jeg bare justere til 5, 10, 15, og 20. Det som også er rart er at mens 19 er uaktuelt, så er 21 helt greit - selv om begge er like nære 20.

 

Selv er jeg 79-modell....dere kan jo bare tenke dere hvor mye det gnager!

Endret av Nevian
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må åpne nøtter før jeg spiser dem etter at jeg tilfeldigvis fant en død bille inni en nøtt en gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

På sånne golv som er delt inn i firkanter, må eg trakke inni firkantene.

Det samme gjelder overgangsfelt.

Eg "må" barbere meg "overalt" når eg skal kose meg seinare. Må også dusje.

"Må" ta bilde med augene av runde klokkeslett(F.eks 00:00,17:00) eller "rare" klokkeslett(F.eks 16:16, 18:19, 19:18)

Må ete på noke når eg ser på film/serier.

Må knipse tærne mine, for eg føler at storetærne mine klør.

Må høyre på Alf Prøysen før eg sovner(😂)

Eg greier ikkje oddetall, så alt eg gjer må være partall. F.eks koke mat i 5 minutter går ikkje, eg koker da i 6 minutter.

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På sånne golv som er delt inn i firkanter, må eg trakke inni firkantene.

Det samme gjelder overgangsfelt.

"Må" ta bilde med augene av runde klokkeslett(F.eks 00:00,17:00) eller "rare" klokkeslett(F.eks 16:16, 18:19, 19:18)

Eg greier ikke oddetall, så alt eg gjer må være partall. F.eks koke mat i 5 minutter går ikkje, eg koker da i 6 minutter.

 

Det der hørtes nesten smått slitsomt ut!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Vet ikke om det kan kalles rar regel. Men det skal aldri være lys på i rom som ingen er i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må åpne nøtter før jeg spiser dem etter at jeg tilfeldigvis fant en død bille inni en nøtt en gang.

Det går vel ikke an å spise nøtter uten å ta av skallet først?

Anonymous poster hash: 8a052...374

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det går vel ikke an å spise nøtter uten å ta av skallet først?

Anonymous poster hash: 8a052...374

 

Nei, men mente mer og åpne de "skrelte" nøttene, da Einstein  :laugh:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men mente mer og åpne de "skrelte" nøttene, da Einstein  :laugh:

Einstein? Hva faen?

Anonymous poster hash: 8a052...374

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Einstein? Hva faen?

Anonymous poster hash: 8a052...374

 

You seem fun...  :filer:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke bruke for mye vann, derfor så skrur jeg av vannet når jeg "smører"inn ting med oppvaskmiddel mens jeg vasker opp og skrur av vannet når tennene pusses, bruker bare vann til å gjøre tannbørsten våt og når jeg skyller ettter å ha spyttet ut.

Haha, jeg skrur også av vannet når jeg pusser tennene. Skrur også av vannet i dusjen når jeg har i shampoo og balsam for å spare vann.  :laugh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det samme med mat, klarer ikke at noe er åpent i mer enn 3 dager. Da blir det kastet. 

 

Tråkker ikke på kumlokk, eller store rister på bakken, er livredd for at de er løs og jeg faller nedi. Selv om at jeg er for feit til å falle nedi, stortåen kan sette seg fast, men lengre ned kommer jeg ikke  :fnise:

 

Må sjekke dørene før jeg låser. Altså tester låsen med døren åpen. Om låsen er treg, eller for rask, eller lager rare lyder så klarer jeg ikke å låse den døren. Får full panikk, livredd for å låse meg inne. Om jeg går på do med ei venninne, eller i et rom, og hun låser døren "normalt", så MÅ jeg låse opp, åpne døren og sjekke låsen, OGSÅ lukke døren og låse. hvis ikke så får jeg panikk.

Jeg sjekker fortsatt låsen på doen hjemme hos mamma og pappa, og jeg bodde der i 20 år, å vi har kun hatt 3 baderomsdører på den tiden. Tok meg flere år før jeg turte å låse. Tisset i hagen om vi hadde besøk da jeg var yngre. 

Har ikke låst døren min en eneste gang hjemme hos meg selv. Har bodd der i 3 år. 



Anonymous poster hash: 2502c...d22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alltid spise noe når jeg ser på film.

 

Tester alltid låsen på offentlige toalett, sånn at jeg viter at jeg ikke kommer til å låse meg inne.

 

Når jeg spiser fra en matboks, tar jeg alltid en tygge, lukker matboksen med brødskiva i, åpner den igjen, tar en tygge, og gjør det samme om og om igjen. I frykt for at noen skal spytte på maten min.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke spise  vis tennene mine føles skitne. 

 



Anonymous poster hash: 72f0d...6c0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jeg skal se en episode av en "intens" tv serie må jeg lese hva den handler om først. Om jeg ikke liker det jeg leser, hopper jeg over den episoden og later som at den ikke finnes.

 

Må bruke sugerør i brusbokser.

 

Låser alle dører som kan låses. Er ikke nøye om jeg bare skal inn i et rom å hente noe, må uansett låse, hente, låse opp, gå ut.

 

Tar alltid screenshot på telefonen når klokka er 420.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OCD..... 



Anonymous poster hash: e9cbd...bff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Volum på musikk og tv må være 5, 10, 15 osv, aldri 16 eller 7 osv.

- Må ha alt ryddig på pcen (helst ingenting på skrivebordet utenom papirkurven og ei mappe med bilder)

- Filmer i DVD hylla er sortert alfabetisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg skrur også av vannet når jeg pusser tennene. Skrur også av vannet i dusjen når jeg har i shampoo og balsam for å spare vann.  :laugh:

Vi er miljøbevisste;)

Det bare føles galt å la vannet renne unødig når jeg har sett hvordan folk lever uten skikkelig tilgang til vann. Gjør det samme som deg i dusjen og, skrur av vannet og har i balsam og dusjsåpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...