Gå til innhold

Norske Masterchef


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Hehe. I dag la jeg merke til at Nadia titt og ofte smakte på det hun laget, for så å putte skjeen i maten igjen. Nesten rart at ikke dommerne reagerte på det samme :)

Det samme tenkte jeg på!

Hvorfor er ikke helstrøm med i hver episode? Er han så storkar at han må dra hjem igjen støtt og stadig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du virkelig hvem alle disse "kjendisene" er? Jeg aner ikke hvem ihvertfall halvparten av dem er. Eller hva de driver med. Eller hvorfor de er "kjendiser".

Anonymous poster hash: f2ee6...a6b

what?

vet hvem de aller fleste er ja, med noen unntak!

Anonymous poster hash: fd62d...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet også hvem de fleste er. Merker jeg er dårlig på radiofolk, men de fleste andre har jeg ihvertfall sett på tv eller i en nettavis eller noe. Det betyr ikke at jeg er 'enig i at de kvalifiserer til kjendiser' fordet.

De drar den kjendis greia litt langt for å finne noen syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du virkelig hvem alle disse "kjendisene" er? Jeg aner ikke hvem ihvertfall halvparten av dem er. Eller hva de driver med. Eller hvorfor de er "kjendiser".

Anonymous poster hash: f2ee6...a6b

Mange av de blir Å kjendis for meg. Flere jeg aldri har sett eller hørt om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er jo et lite land og med få ordentlige kjendiser og de som er veletablerte vil vel ikke være med på sånt fjolleri. Derfor blir det mange såkalte kjendiser fra langt ute i alfabetet som mange ikke aner hvem er.

De håper vel på en kjapp berømmelse :).

Anonymous poster hash: cae68...947

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ofte at en del skikkelige kjendiser er med i første runden, men så kjører de runde nr 2 og 3 og da tynnes det jo ut. Samme med alle andre sånne ting og egentlig. Bare se på Stjernekamp. Noen der er jo relativt kjente artister som har vært i gamet lenge (Anita Skorgan og Jørn Hoel for eksempel) mens noen av dem så vidt har vært innom Norske Talenter eller Xfaktor liksom....

Det tynnes jo ut når de skal kjøre så innmari mange sesonger av noe....

Og man ser jo hvem som liker å delta på sånt også (for å booste en kanskje fallende fame, eller eventuelt bli mer berømt om de ikke er så kjent) for de samme folkene er jo med på ALLE programmer.... 4stjerners middag, 71 grader nord kjendis, masterchef, skal vi danse, stjernekamp, the Hit osv osv.....

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det med Sophie Elise? Siden jeg bor i utladet faar jeg ikke sett det :)



Anonymous poster hash: bdc4e...fcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med Sophie Elise? Siden jeg bor i utladet faar jeg ikke sett det :)

Anonymous poster hash: bdc4e...fcb

Hun røk ut ganske tidlig.

Jeg liker programmet og synes det er kjekt å se på, selv om jeg ikke vet hvem halvparten av dem er. Men syntes den første sesongen med vanlige, matintereserte folk var mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie Elise røyk ut først den uken hun var med.

Hvor kjente de er bryr jeg meg egentlig ikke så mye om- men jeg skulle ønske de i det minste var interessert i matlaging. Vibeke som vant forrige sesong for eksempel hadde jeg så vidt hørt om. Men hun var jo veldig interessert i mat og matlaging og kjempe flink. Da gjør det ikke noe om hun ikke er A-kjendis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med Sophie Elise? Siden jeg bor i utladet faar jeg ikke sett det :)

Anonymous poster hash: bdc4e...fcb

hun var vel den første til å ryke :( hun laget en kald rekesalat mens alle andre varmet rekene og hun fikk skryt for det :) men stakkar hun så medtatt ut da på skjermen.. skulle ønske hu ble med videre jeg. da er i alle fall MC ikke regissert ;)

Anonymous poster hash: e719b...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan de ikke heller ha med matglade mennesker enn kjendiser som ikke kan lage mat eller har mat som lidenskap?!

Burde kalle programmet for kokke kaos eller kjendiser lager mat. Something like that

Anonymous poster hash: dfeb6...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan de ikke heller ha med matglade mennesker enn kjendiser som ikke kan lage mat eller har mat som lidenskap?!

Burde kalle programmet for kokke kaos eller kjendiser lager mat. Something like that

Anonymous poster hash: dfeb6...59c

Mener noen sa de søkte etter vanlige folk til en slik runde nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener noen sa de søkte etter vanlige folk til en slik runde nå :)

Takk gud :)

Anonymous poster hash: dfeb6...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener noen sa de søkte etter vanlige folk til en slik runde nå :)

Takk gud :)Anonymous poster hash: dfeb6...59c

Det har jeg også hørt, så vi får håpe det stemmer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Jeg ser på Masterchef Norge og synes det er OK festlig, men jeg foretrekker også versjonene hvor det er talentfulle hobbykokker som lager spennende og kreativ mat. For oss matglade så er jo dette mye mer inspirerende å se på enn å se hvilken "kjendis" som mislykkes minst med å kopiere en enkel rett.

Jeg synes vanlig MC er bedre om man ser bort fra maten også og bare tenker underholdning. Den amerikanske versjonen er jo bygget opp som en god historie, med sterke personligheter/karakterer som har mye passion for dette, og hvor det er gøy å følge med på konkurreringen dem i mellom og hvor man alltid får en favoritt man heier på. Men på Masterchef Norge kunne man ikke brydd seg mindre om hvem som vinner, de bryr seg jo ikke spesielt mye selv heller, de ble bare oppringt av TV3 og tilbudt noen kroner for å kødde rundt på et kjøkken.

Eneste jeg endte opp med å heie veldig på der, fordi de viste noen følelser og engasjement i det, er utrolig nok Petter Pilgaard. Jeg håper han vinner hele greia, men selv om nivået er utrolig lavt, så tror jeg nok dessverre ikke han når helt opp :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også hørt, så vi får håpe det stemmer..

Det stod på TV3 at man kan melde seg på :)

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff den uka Petter Pilgård var med var med var nivået utrolig lavt.

Jeg håper Halvor Bakke vinner. Han er kjempe flink. Han var jo veldig flink da han var med på 4. Stjerners også. Han er oppriktig opptatt av god mat. Han liker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt begeistret for "kjendis" versjonen av MasterChef. Som flere andre i tråden savner jeg varianten med vanlige folk som er lidenskapelige hobbykokker og virkelig KAN lage mat. Jeg synes underholdningsverdien i at halvkjente mennesker fomler på kjøkkenet er noe begrenset - og det er i alle fall ikke artig fire kvelder i uka i månedsvis.

Og som flere har påpekt er jo ikke disse "kjendisene" spesielt kjent heller. Må bare innrømme at jeg har klødd meg i hodet mer enn en gang og tenkt "Hvem i alle dager er det? Og hva er han/hun kjent for?" Skjønner at Norge er et lite land og at utvalget av "kjendiser" er noe begrenset, men det blir så krampaktig når de ber inn noen som deltok i et reality program for flere år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han franskmannen er helt jævlig. Han er så hånlig. Når hun ene dama ikke fikk opp vinflaska (som noen ganger kan være vanskelig om man er stresset) så måtte han hjelpe henne og sa noe ala ''så vanskelig var det'', mens han oppgitt sa *årh* og ristet på hodet i en skikkelig sur, nedlatende tone. Fy faen.



Anonymous poster hash: aadb3...6cb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han franskmannen er helt jævlig. Han er så hånlig. Når hun ene dama ikke fikk opp vinflaska (som noen ganger kan være vanskelig om man er stresset) så måtte han hjelpe henne og sa noe ala ''så vanskelig var det'', mens han oppgitt sa *årh* og ristet på hodet i en skikkelig sur, nedlatende tone. Fy faen.

Anonymous poster hash: aadb3...6cb

Som forhenværende kokk så bare rister jeg på hodet. Er det rart bransjen sliter? For de finnes dessverre nok av, og når man putter de på TV så fronter man jo også de som "Dette er kokkebransjen". Han andre er jo faktisk koselig og gir ett fint inntrykk av en streng, men morsom bransje (som det er, og tøff som bare faen, så man MÅ ha det morsomt!) Har ikke jobbet med mannen, men inntrykket er viktig når antallet som søker utdanningen bare går ned, også klager kokker på at folk ikke lager mat.

Ble av en eller annen grunn underlig glad når de skulle lage pizza denne uken (selvom de skulle måtte laget deigen sjøl). Har sagt i tidligere sesonger at det må bli fokus på VANLIG mat som Ola Nordmann liker. Lag konkurransen tøffere, men la de lage ting de fleste vet hvordan skal se ut og smake. La konkurransen ligge i smaken, kunsten og kreativitet, ikke i hvem som var mest heldig akkurat den gangen, som det ofte blir. La det inspirere litt også, til seere. Lage en skikkelig god steik med saus, beste pasta, beste kjøttkaker, ulike teknikker, filetering, partering... ting som nordmenn spiser til hverdags.

Blir til at man ser på grunnet folkene, og min favorittgruppe så langt var forrige uke (Siri Kristiansen, Magne Gundersen og den gjengen). Forutenom at Donna gikk både meg og Siri på nervene, så likte jeg liksom alle sammen.

Endret av Scherbatsky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...