Gå til innhold

Dere som har klart å gå ned 25-30 kg


sweety pie

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det?

Endret dere kosthold?

Hva slags trening?

Gikk dere opp igjen i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er lenge siden, men jeg har gjort det ved to anledninger.

Første gang var kosthold og trening (aerobic og løping). Tok omtrent 6 mnd på 30 kilo.

Andre gang var det kun veldig mye aktivitet. Jeg hadde flyttet utenlands. Jeg drakk øl, spiste McD og var i det hele tatt ikke spesielt sunn. Men jeg gikk, danset og pulte konstant. I løpet av et års tid hadde jeg gått ned 25 kilo.

Jeg har vært på vei en tredje gang også. Da var det Sats, altså bare styrke og saltrening. 20 kilo på et halvt års tid. Ikke endret kosthold. Så datt jeg av da treningspartneren min dumpet meg.

Nå er jeg bare feit.

Endret av Silfen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det?

Endret dere kosthold?

Hva slags trening?

Gikk dere opp igjen i vekt?

25 kg på et halvt år.

Ja, jeg gikk på GR-kurs.

Mye spinning.

Ja. Først gikk jeg opp 3 kg til det jeg nå er sikker på er min trivselsvekt og så holdt jeg vekten i 4 år før livssituasjonen min endret seg, jeg sluttet å trene og gikk opp igjen alt jeg hadde tatt av. Det er nå 10 år siden jeg gikk ned i vekt og 6 siden jeg gikk opp igjen. Jeg har lært at jeg holder vekten når jeg har det bra med meg selv sosialt og har folk jeg er glad i rundt meg. Jeg trives rett og slett ikke særlig godt alene. Tror det er viktig å finne ut hva som er grunnen til at man har gått opp i vekt for å være i stand til å holde den etterpå!

Anonym poster: 93de066311ba351634977a00e99de0bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er lenge siden, men jeg har gjort det ved to anledninger.

Første gang var kosthold og trening (aerobic og løping). Tok omtrent 6 mnd på 30 kilo.

Andre gang var det kun veldig mye aktivitet. Jeg hadde flyttet utenlands. Jeg drakk øl, spiste McD og var i det hele tatt ikke spesielt sunn. Men jeg gikk, danset og pulte konstant. I løpet av et års tid hadde jeg gått ned 25 kilo.

Jeg har vært på vei en tredje gang også. Da var det Sats, altså bare styrke og saltrening. 20 kilo på et halvt års tid. Ikke endret kosthold. Så datt jeg av da treningspartneren min dumpet meg.

Nå er jeg bare feit.

:fnise:

Høres egentlig litt ut som min livshistorie!

Anonym poster: 93de066311ba351634977a00e99de0bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det?

9 måneder

Endret dere kosthold?

Ja, til LCHF.

Hva slags trening?

Samme som før. Karate en gang i blant når det passer med jobben. Jobber turnus og har mye overtid. Tar meg en labbetur av og til da.

Gikk dere opp igjen i vekt?

Nei. Jeg har mer å gå ned, men har vært på platå i to år nå. Men tar det ikke så tungt, jeg føler meg så utrolig mye bedre at vektnedgang er egentlig bare bonus for meg på dette kostholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 45 kg på 10 mnd. La om kostholdet. Kalorirestriksjon med veldig sunn mat. Mye grønnsaker, frukt, litt fisk og egg. Trente faktisk minimalt. Fikk megaproblemer i ei skulder så var fast hos kiropraktor i månedsvis, men gikk ned uansett. Har ikke gått opp igjen.

Anonym poster: 7137a27ed0ef0a94d57e7bf1c4c659f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk ned 30kg. trening hver dag, primært mølle og styrke. Var veldig streng m mat. brukte mye oppskrifter fra GR, men aldri gått kurs. Gikk opp igjen 20kg pga livet ble heftig.

Nå har jeg gåty ned 42.7kg på et halvt år. Har igjen 9,2kg enda. Trener ca 10 ganger i uka. Mest styrke i sal og løping av intrrval på mølle. Maten er jeg litt nøye med, men ikke fanatisk som sist. Det er dog null snop, kaker, kjeks, is, lyst brød,pasta og så er jeg forsiktig m. potet.

Spiser mye egg og skyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 30kg. trening hver dag, primært mølle og styrke. Var veldig streng m mat. brukte mye oppskrifter fra GR, men aldri gått kurs. Gikk opp igjen 20kg pga livet ble heftig.

Nå har jeg gåty ned 42.7kg på et halvt år. Har igjen 9,2kg enda. Trener ca 10 ganger i uka. Mest styrke i sal og løping av intrrval på mølle. Maten er jeg litt nøye med, men ikke fanatisk som sist. Det er dog null snop, kaker, kjeks, is, lyst brød,pasta og så er jeg forsiktig m. potet.

Spiser mye egg og skyr

Når du sier du trener 10 ganger i uken, hvor lenge trener du hver økt da? Hvor mange kalorier ligger du på ca? og hvor høy er du og hvor mye veier du? :)

Skal ned 20 kg selv, og har veldig mye tid til trening. Syns det er kjempe bra at du har klart så mye på så kort tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du trener 10 ganger i uken, hvor lenge trener du hver økt da? Hvor mange kalorier ligger du på ca? og hvor høy er du og hvor mye veier du? :)

Skal ned 20 kg selv, og har veldig mye tid til trening. Syns det er kjempe bra at du har klart så mye på så kort tid! :)

Hei

Nå er jeg ikke helt klar for å ut med hva jeg veier fordi jeg da kommer ut med hva jeg veide på det verste. Jeg teller ikke kalorier, men spiser bare fornuftig. De 10 øktene jeg har i uken ligger på rundt 1 time eller mer. Dersom jeg trener vanngym er det timer på enten 45 - 60 min. Trener gjerne tre 45 min økter med vann i uka. Styrke med oppvarming blir ca 1,5 -2 time. Er jeg bare ute etter å løpe. Løper jeg gjerne rundt 1t.

Når det ikke er ferietid som nå er tre av mine økter lagt til 06.00 om morgenen, før jobb. Det er en herlig start på dagen.

Vet ikke om dette gjorde deg smartere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, jeg har ikke gått ned så mye som du spør etter TS, men det er målet. ;) Jeg har kommet til nesten 18kg i minus nå, ved å være aktiv (mest sykling og fjellturer, og en del styrketrening) - og ved å være nøye med hva jeg spiser. Porsjonskontroll, magre alternativer. Man vet jo gjerne hva man skal spise og ikke skal spise, og så må man passe på hvor mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 5 mnd å gå fra 108,5 til 78,5. Etter det tok jeg det rolig, men kiloene raser fremdeles. Så de siste 10 kg har jeg brukt 3 mnd på(har trent, men ikke spist noe særlig sunt. Spiser det jeg vil). Så til sammen 8mnd for å gå ned 40 kg. Hadde klart det på en 6-7mnd hadde det ikke vært for at jeg tok det rolig :)

Ja, endret kosthold til de grader!

Trener kondisjon og styrke annen hver dag, pluss jeg går til og fra trening som er 1,3 mil til sammen hver eneste dag.

Har ikke gått opp, går fremdeles nedover. Veier rundt 68 kg nå.

Endret av HenLu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

108?? Babyvekt da?

Anonym poster: 69dd4effcaa34e0d9935f27419a5b4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

108?? Babyvekt da?

Anonym poster: 69dd4effcaa34e0d9935f27419a5b4a8

Nei :sjenert: Det er det som er det verste :fnise: Veide 108 før graviditeten og etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei :sjenert: Det er det som er det verste :fnise: Veide 108 før graviditeten og etter :)

Grunnen til spørsmålet mitt er at jeg kjenner deg igjen fra libresseforumet. Har jo sett bilder av deg der. :) Men det er jo en del år siden..

Anonym poster: 69dd4effcaa34e0d9935f27419a5b4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til spørsmålet mitt er at jeg kjenner deg igjen fra libresseforumet. Har jo sett bilder av deg der. :) Men det er jo en del år siden..

Anonym poster: 69dd4effcaa34e0d9935f27419a5b4a8

Ja, det er lenge siden det :fnise: Var nok ikke graviditetskiloene jeg tok vekk, men BigBite kg blant annet. La på meg 20 kg av å jobbe der og etter det ble det bare verre og verre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Vet at dette er et gammelt innlegg, men svarer i tilfelle det kan gi noen andre noe tips..

 

Gikk ned 30 kg, gikk opp igjen 8 og så ned 6 av dem. Har stanset der og er storfornøyd med det. Det hele skjedde fordi jeg hadde lagt på meg på en "kunstig" måte over kort tid (ca 3 år) pga diverse problemer med omgivelsene. Så bestemte jeg meg for å gjøre en endring. Jeg har stor tro på å gjøre endringer i hverdagen, ikke slanke seg. Det varer ikke og man går fort opp igjen. Jeg begynte å holde det siste måltidet om kvelden til ca 3 t før jeg la meg, og ikke like før som jeg gjorde en periode. Jeg byttet ut en glass melk med vann til ett måltid om dagen. Jeg kuttet ut en skive brød eller byttet den med ett knekkebrød fra tid til annen for å variere noe og minske inntak av måltider bittelitt. Jeg sluttet aldri å spise sjokolade og ting jeg ville. Det ville knekt motivasjonen og livsgleden min. Men alt i moderate mengder. Det vil si, har jeg lyst på sjokolade tar jeg 2-3 biter, ikke en hel sjokolade. Det er godt, hjelper på humøret og har ikke skapt noen hindringer underveis! Jeg gikk til eller fra jobben hver dag (ca 25 min). I tillegg går jeg en tur på ca 1 time en dag i uka. Dette har hjulpet sååå masse! Kutt ned på mengden mat til hvert måltid, spis deg mett, men ikke stappmett. Spis jevnt utover dagen så du ikke blir så sulten. 3-4 måltider om dagen passer supert for meg!



Anonymous poster hash: d3d26...62f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lang tid tok det?

Endret dere kosthold?

Hva slags trening?

Gikk dere opp igjen i vekt?

Jeg gikk ned 25 kg på ca 6-7 mnd.

Endret kostholdet ja, kuttet ut godteri i uke og begynte og spise frokost og faste måltider hver dag. Og selvfølgelig valgte jeg da sunnere alternativer (yoghurt uten for mye sukker, karbonadedeig og ikke kjøttdeig, brus uten sukker istedet for cola, selv om brus er fy generelt!)

Jeg trente styrke med cardio to ganger i uken.

Nå har det gått et halvt år, og hadde det ikke vært pga oppussing av hus, sykdom, utenlandsreiser og div som har skjedd de siste par måneden som har gjort at jeg ikke har fått trent og måltider har blitt hakket sjeldnere og usunnere pga at vi ikke har kjøkken, så vil jeg vel tenke at de få kiloene (tror det er snakk om 2-3 kg) er mest vann og går fort bort da jeg begynner på igjen med trening/suntkosthold.

Anonymous poster hash: e7eb6...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...