Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Så bra at det gikk bra hos legen, Androide :)

Jeg er veldig usikker på hvordan vi skal fortelle nyheten...Jeg er faktisk fristet til å vente til jul og gi et bilde fra ultralyden i gave :P det er ingen barnebarn på begge sine sider fra før, og det kommer totalt uventet for dem. Jeg er faktisk litt redd for at de skal bli litt skuffa over at jeg er gravid nå, i og med at jeg heller burde starte karrieren fremfor å være hjemme i permisjon. Men, det er nok bare en tanke jeg har, tror egentlig ikke at noen av de kommende besteforeldrene blir skuffa :) ellers synes jeg kanskje det blir litt flaut og, føler det blir som å si "datteren deres har hatt sex" :fnise: :fnise: hehe...mange rare tanker rundt dette :P

Vi lurer faktisk på om vi skal sende julekort med ultralydbilde ;) Halve slekta bor nordpå, og vi har ikke planer om å dra dit på en stund. Julekort kan man jo sende litt før jul også ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal si det i kveld og jeg er veldig nervøs. Planen var i utgangspunktet å fortelle det til mannens foreldre i går og mine på torsdag, men på grunn av at vi plutselig skal til mamma og pappa på middag i dag alle sammen er det best å ta det felles.

Planen er at jeg skal be foreldreparene stille seg opp sammen for et bilde, siden vi så sjelden er sammen. Så skal jeg si - så teller jeg til tre og så sier dere: Vi skal bli besteforeldre!

Veeeeldig spent på reaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal si det i kveld og jeg er veldig nervøs. Planen var i utgangspunktet å fortelle det til mannens foreldre i går og mine på torsdag, men på grunn av at vi plutselig skal til mamma og pappa på middag i dag alle sammen er det best å ta det felles.

Planen er at jeg skal be foreldreparene stille seg opp sammen for et bilde, siden vi så sjelden er sammen. Så skal jeg si - så teller jeg til tre og så sier dere: Vi skal bli besteforeldre!

Veeeeldig spent på reaksjonen.

Høres fantastisk ut! Du må jo stå og filme når du sier det! Haha, blir sikkert noen forvirrede ansikt når de innser hva de holder på å si ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut! Du må jo stå og filme når du sier det! Haha, blir sikkert noen forvirrede ansikt når de innser hva de holder på å si ;)

Planen er å ha kameraet på video ikke bilde ja. Gleder meg også til å se ansiktene deres. Går nok et sekund eller to før det går opp for dem hva som skjer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg filmet reaksjonen på mine over Skype siden vi bor langt unna. De fikk gave i posten som avslørte nyheten. Den måtte de selvsagt åpne først når jeg så på. Helt fantastisk å ha reaksjonen på video! Kjempemorro. De ble veldig glade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å bestille en storebror-genser til poden og bare ta den på en dag. Litt avhengig av hvor tidlig magen kommer denne gangen vil vi helst vente til etter tidlig UL i begynnelsen av desember.

Ellers... nå høres jeg sikkert helt koko ut, men jeg digger gravidpuppene mine. De ble litt slappe etter forrige gang, men har nå fått litt mer fyll. Hadde de nå enda forblitt sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal si det i kveld og jeg er veldig nervøs. Planen var i utgangspunktet å fortelle det til mannens foreldre i går og mine på torsdag, men på grunn av at vi plutselig skal til mamma og pappa på middag i dag alle sammen er det best å ta det felles.

Planen er at jeg skal be foreldreparene stille seg opp sammen for et bilde, siden vi så sjelden er sammen. Så skal jeg si - så teller jeg til tre og så sier dere: Vi skal bli besteforeldre!

Veeeeldig spent på reaksjonen.

Så kreativt!! :D er det første barnebarn på begge sider eller? lykke til i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kreativt!! :D er det første barnebarn på begge sider eller? lykke til i kveld ;)

Det er første for farmor og farfar, mens mine foreldre har tre fra før.

Nyheten er delt og det gikk veldig bra! Måten vi fortalte på fungerte fint, men jeg tok dessverre ned kameraet litt for tidlig. De kommende besteforeldrene ble tatt fullstendig på senga, og den kommende farfaren felte til og med noen tårer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er jeg 6 uker, og nå har kvalmen kommet! Foreløpig ikke så ille, men det blir den vel ;)

Jeg har vært "sjøsyk" siden 5+0. Nesten konstant. Blir verre av bevegelse og lukter, men hittil ikke verre enn at det går. Jeg spyr ikke, det gjorde jeg ikke sist heller. Men sånn begynnende sjøsyke er irriterende nok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers... nå høres jeg sikkert helt koko ut, men jeg digger gravidpuppene mine. De ble litt slappe etter forrige gang, men har nå fått litt mer fyll. Hadde de nå enda forblitt sånn...

Jeg er også veldig fornøyd!! :D eneste minuset er når de forsvinner igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært "sjøsyk" siden 5+0. Nesten konstant. Blir verre av bevegelse og lukter, men hittil ikke verre enn at det går. Jeg spyr ikke, det gjorde jeg ikke sist heller. Men sånn begynnende sjøsyke er irriterende nok. ;)

Uff så slitsomt. Idag er det hakket verre. Har brekt meg endel, men kaster ikke opp. Sist gang begynte jeg å kaste opp i uke 8, så er bare å glede seg ;)

Men jeg er så klart kjempeglad for at jeg er gravid, og tar det som et godt tegn at jeg er dårlig. Jeg skal på UL på sykehuset på torsdag så det blir spennende!

Hvordan har dere andre det da? Noen mattips til en som ikke har matlyst og bare er kvalm? Husker ingenting fra forrige gang utenom salt kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å bestille en storebror-genser til poden og bare ta den på en dag. Litt avhengig av hvor tidlig magen kommer denne gangen vil vi helst vente til etter tidlig UL i begynnelsen av desember.

Ellers... nå høres jeg sikkert helt koko ut, men jeg digger gravidpuppene mine. De ble litt slappe etter forrige gang, men har nå fått litt mer fyll. Hadde de nå enda forblitt sånn...

Ja, det er så fint å ha litt fyldige pupper igjen! Jeg fikk enda større da jeg ammet, men desto mindre da jeg sluttet med amming :( Så nå får jeg nyte det. Jeg har jo a-cup, så er ikke vant til struttende pupper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er derimot ikke superfornøyd med å ha fått megapupper igjen. Er vanligvis en 75F, og nå synes jeg det har blitt for mye av det gode her. Er vel 80E eller noe nå :sjokkert: Har kløft fra navlen til haka omtrent :fnise:
I dag ryddet jeg ut alle de små klærne mine, og flyttet alle gravidklærne inn i skapet mitt. Greit med alt som er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene vokser og gror og både jeg og samboer er strålende fornøyd!!

Leser flere steder om folk som sliter med kvalme og manglende matlyst, men er det noen som har tips mot det motsatte? Noen dager er jeg bare helt enormt sulten og det er ganske så slitsomt. Blir sulten hver andre time..... Prøver å ta fornuftige valg i hverdagen mtp hva jeg spiser, men det blir jo mengder noen dager allikevel føler jeg, haha :D

Endret av Millemor84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også spise ofte, men blir fort mett også... Hvis jeg ikke spise når jeg blir sulten får jeg en "hul" følelse i magen og blir kvalmen.. Har du prøvd å ha med deg ferdig oppkuttet grønnsaker så du kan knaske på når sulten kommer?

Prøver å spise sunt, men er ikke like lett med lange dager.. Føler av og til at rådene som helsedirektoratet gir er rene slankekuren ifht. hva jeg putter i meg :P men har ikke gått opp, har tatt av litt over et kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff så slitsomt. Idag er det hakket verre. Har brekt meg endel, men kaster ikke opp. Sist gang begynte jeg å kaste opp i uke 8, så er bare å glede seg ;)

Men jeg er så klart kjempeglad for at jeg er gravid, og tar det som et godt tegn at jeg er dårlig. Jeg skal på UL på sykehuset på torsdag så det blir spennende!

Hvordan har dere andre det da? Noen mattips til en som ikke har matlyst og bare er kvalm? Husker ingenting fra forrige gang utenom salt kjeks.

Jeg og brekker meg veldig ofte, særlig når jeg pusser tennene. Har heldigvis avtatt litt siste uka :) Jeg synes det er godt med friske ting, som klementin, epler, druer og melon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene vokser og gror og både jeg og samboer er strålende fornøyd!!

Leser flere steder om folk som sliter med kvalme og manglende matlyst, men er det noen som har tips mot det motsatte? Noen dager er jeg bare helt enormt sulten og det er ganske så slitsomt. Blir sulten hver andre time..... Prøver å ta fornuftige valg i hverdagen mtp hva jeg spiser, men det blir jo mengder noen dager allikevel føler jeg, haha :D

Jeg var også sånn før kvalmen kom ;) Var sulten absolutt hele tiden. Jeg spiste mye frukt. Også spiste jeg egentlig det jeg hadde lyst på siden jeg regna med kvalmen ville komme ;) Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker og frukt prøver jeg så godt jeg kan, men får så mageknip av frukt. Knekkebrød har funket bra til nå egentlig, men noen dager er det bare ingen bunn.

Får kjøpe litt mer grønnsaker isteden :) man må bare lære seg å planlegge bedre!

I morgen er jeg 13+0 så da regner jeg egentlig med at det ikke vil komme så mye kvalme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...