Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Tror ikke svigermor har noen oppskrift på eplemos annet enn å koke eplene og ha nedi bittelitt sukker. Mine epler er gabske sure, så jeg må sikkert ha i en del mer enn hun må. Men kanel hørtes ut som en kjempeide! Som å ha eplekake på brødskive! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen!!! Så koselig gave da! Nå begynte jeg å tenke på hvor min giftering er, og er jammen ikke sikker... Søte gutten din - han får lage en krone til deg da, vet du! ;)

Tusen takk for det, Mayami :) Ja, det er ikke lett å holde kontroll på de ringene, får håpe at din dukker opp snart. Det er den 2. verdifulle ringen som jeg har klart å vimse bort (mista en alliansering for 9 år siden som jeg fikk fra mormor når jeg var yngre), så jeg håper virkelig at jeg klarer å passe på denne nå.

Tror ikke svigermor har noen oppskrift på eplemos annet enn å koke eplene og ha nedi bittelitt sukker. Mine epler er gabske sure, så jeg må sikkert ha i en del mer enn hun må. Men kanel hørtes ut som en kjempeide! Som å ha eplekake på brødskive! :)

Det blir litt eplekake-feeling når det er kanel i ja, det høres veldig godt ut. Det skulle være ei kanelstang i sammen med eplene når de kokes på den oppskrifta jeg fant, og jeg har handla inn kanelstenger, så jeg får teste det ;)
Hadde tenkt å bake eplekake og ha med på jobb i dag også, men plutselig var klokka 21:30 når jeg fikk tid i går kveld, så da droppa jeg det. En kollega har vært og handla kake for meg, så da får vi feire litt snart ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! : :blomst: Kjempepåfunn av mannen! :hjerte:

Gunda Djupvik høres ut som ei som har gode oppskrifter! :ler: Jeg lagde eplemos med kanel (dvs det var med eplepai-krydder) forrige kvelden. Elsker eple og kanel sammen! :sikle: Beholdte noe av det røde skallet sånn at mosen ble rosa og dèt slo an hos snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen! :strix: Og så utrolig fin presang fra mannen! :rodmer:

Tusen takk for det :nigo: Ja, kjempeflott presang!! Jeg har hinta om det, men det er lenge siden, og jeg hadde ikke forventa det. Regna egentlig med at jeg måtte ut og handle meg en ring selv :fnise:

Gratulerer med dagen! : :blomst: Kjempepåfunn av mannen! :hjerte:

Gunda Djupvik høres ut som ei som har gode oppskrifter! :ler: Jeg lagde eplemos med kanel (dvs det var med eplepai-krydder) forrige kvelden. Elsker eple og kanel sammen! :sikle: Beholdte noe av det røde skallet sånn at mosen ble rosa og dèt slo an hos snuppa!

Tusen takk! I går kveld lagde jeg den eplemosen, og den ble fantastisk god! :sikle: Jeg gjorde som deg og beholdt noe av det røde skallet ;)

Gratulerer med overstått, fin måned for bursdag ;)

For en fin gave.

Tusen takk, pusilus! Veldig fin måned for bursdag ja ;) Gaven kunne absolutt ikke ha vært bedre :nigo:

Da var det fredag!! Var på trening kl 6:10 i dag, på jobb kl 7:15, og fredager er møtedag på jobb, så jeg får gjort veldig lite fornuftig innimellom møtene. Ungene har planleggingsdag i dag og er hjemme med mannen, og fra mandag av blir det muligens barnehagestreik. Krysser fingrene for at vi slipper det, men det finner vi ut i 12-tida i kveld.

I kveld kommer søstera mi og yngste tantungen min (på mi side) på besøk. Gleder meg masse! Jeg har allerede sendt henne melding om at jeg har hjemmelaga eplesaft og eplemos, men at huset er rotete og skittent :ler: Må ta en kjapp rydderunde før de kommer, så blir det nok ikke så helt ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med eplemos, det skal jeg lage i dag! Og jeg tror nok jeg prøver å få den rosa jeg også! ;) Så koselig med besøk da - alltid trivelig med tanteunger! Kos dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med eplemos, det skal jeg lage i dag! Og jeg tror nok jeg prøver å få den rosa jeg også! ;) Så koselig med besøk da - alltid trivelig med tanteunger! Kos dere! :)

Ble det eplemos-laging på deg? Det ble en fin rosafarge på min :) Vi kosa oss masse med besøk, bare så synd at ei helg går så fort. Tantungen var på skolen først, det var lang reisevei for de + ulykke som førte til omkjøring og kaos, så de var ikke her før kl 22 på fredagskvelden, og så dro de igjen søndag formiddag. Men vi kosa oss masse så lenge de var her ;)

Da var vi ferdig med årets barnebursdag :nigo: Deilig å være ferdig med kjenner jeg, og storebror storkosa seg i bursdagen sin i går og var veldig fornøyd med dagen. I morgen blir han 4 allerede, og da er vi ferdig med alle bursdagsfeiringer, men han får feire litt i barnehagen og får en gave av oss.
Jeg var så sliten i går kveld etter fullt kjør med barnebursdag og ungene var i seng halv 9, så jeg fikk endelig smakt på kaka jeg hadde bakt med beina på bordet, tok en telefon og skravla med mor og far, og så gikk jeg og la meg og var i seng halv ti :)
Starta dagen med trening i dag (det var tungt i dag), og så blir det bading med storebror i ettermiddag og rydding av hus i kveld. Håper det er fort gjort å rydde huset i kveld, jeg har lyst til å ha beina på bordet litt også i kveld ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke eplemos nei, vi reiste på hytta før jeg rakk å tenke meg om. Også må jeg kjøpe frysebeger i butikken, kom jeg på! Greit å ha noe å ha det i! ;)

Rart hvor avhebgighetsskapende det er å ha beina på bordet...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg og ingen planer hele helga. Deilig! Storebror ble 4 på onsdag, og nå er vi ferdig med alle feiringer for i år. I går kveld slappa vi av foran tven med litt vin og chips&dipp, vært på en ny og fin lekeplass i dag, og resten av dagen har egentlig mannen bare vært sur og gretten og ødelagt mitt humør også. Hjelper vel at han får sove lenge i morgen, og jeg får se om jeg tar med ungene på tur på formiddagen for å komme oss ut av huset.

På kvelden i morgen drar jeg til Oslo pga kurs mandag og tirsdag. Ser fram til et par netter på hotell med ei god bok + at jeg vurderer å oppsøke en bra undertøysbutikk og handle meg et par fine sett med undertøy. Må bare sjekke bankkontoen før jeg drar ;) Ellers blir det nok jobbing og lese bok på senga på mandagskvelden tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh fint undertøy.... jeg dauer litt hver gang jeg ser meg i speilet i de slitte ammebhene mine... kanskje jeg skal kjøpe meg iallfall EN ny som er litt finere? Ikke det at mannen ikke syns jeg er hot nok, men for min egen del altså...

leit med en sur gubbe og også surt humør hos deg. blir nok bedre i morgen ja! God tur til Oslo i morgen, høres herlig ut med litt husmorferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Pasjonsblomst :)

Ammebher er ikke det mest sexy nei :ler: Men det er heldigvis ikke bhene som er viktigst for de mannfolka ;) Jeg har fått litt hint innimellom at jeg fint kunne kjøpt noe sexy undertøy, hehe. Får se hvor sexy undertøy jeg kjøper, men et par fine sett kunne jeg ha kjøpt hvertfall. Nå har jeg kun enkle ensfarga t-skjorte-bher, og det er det mest praktiske :)

Her er heldigvis humøret bedre hos oss begge to nå. Håper at det blir en bedre dag i morgen ;)

I dag planta jeg forresten løker for første gang, så nå er jeg spent på om det blir tulipaner og påskeliljer til våren :nigo: Har blitt skikkelig husmor i det siste: planter løker, lager eplesaft og eplemos :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare EN ting som hjelper mot sure mannfolk, og det er pannekaker med blåbærsyltetøy! I følge Teskjekjerringa i alle fall! :fnise:

Jeg laget eplejuice i går, av epler fra hagen, og den ble mye bedre enn noen juice fra noen butikk! Uten et eneste e-stoff eller søtningsmiddel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker med blåbærsyltetøy skal jeg huske på til neste gang :fnise:

Hjemmelaga eplejuice, bedre enn det blir det ikke :nigo: Her er ny batch med eplesaft under produksjon, og enda har jeg flere epler igjen. Men nå er det ikke så mange igjen, kanskje nok til en eplepai eller litt mer eplemos. Hadde vært godt å fryse ned litt eplemos også, angrer på at jeg ikke gjorde det sist :)

Sol og fint vær i dag, og storebror vil på lekeplassen. Jeg vil få rydda ferdig litt ute før høsten og vinteren slår til for fullt. Rydde utemøbler og diverse rot som står utfor garasjen akkurat nå, og gjerne også rydde sammen trampolina så det blir gjort før det plutselig har gått mange uker til.

Skal visst til svigers og spise pizza også i ettermiddag. Jeg skulle egentlig ønske at mannen og ungene kunne ha gjort det uten meg i dag, så jeg kunne ha rydda i barneklær, men jeg får vel bli med. Vi fikk flere poser med arveklær for noen uker siden, og jeg har ikke hatt tid til å se gjennom det enda engang og aner ikke hva vi har fått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg i Oslo på "husmorferie". Ferie og ferie... Dro i går kveld og kom meg sent til hotellet og rett i seng. Bra kursdag i dag, og etter kurset stakk jeg på LaLina undertøysbutikk som jeg har sett er anbefalt av mange når jeg googla. Hadde bestemt meg for å kjøpe 1-2 sett, og de hadde utrolig masse fint!! Men svindyrt! Kjøpte ett sett likevel da + ei truse som det var 70% på. Har aldri brukt så masse penger på undertøy før, så nå bør jammen mannen bli fornøyd :ler: Det blir han helt sikkert, jeg håper bare at han ikke spør om prisen ;)

Kjøpte meg ei enkel t-skjorte på zara også, det trengte jeg (burde egentlig kjøpt mer enn ei), og så kjøpte jeg sushi som jeg tok med meg på hotellrommet og har sittet her og jobba hele kvelden. Jeg hadde tenkt å jobbe litt, og bruke resten av kvelden på å lese bok og slappe av, men hadde så mye å gjøre at det var jo godt å få unnagjort også. Nå er det hvertfall natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag igjen trodde jeg, men onsdag var det visst (måtte gå tilbake og korrigere megselv her). Ble litt forvirra av å ha vært et par dager i Oslo. Ukene bare fyker avsted, og jeg føler at jeg aldri er ajour verken på jobb eller privat. Men sånn er det vel å være småbarnsmor ;)
Kunne egentlig tenke meg en alene-hjemme-kveld med te og lese bok og bare slappe av, uten å tenke på klesvask og rydding. Jeg må nok bli flinkere til å kutte ut alt annet av og til, hvertfall i sånne stressa perioder som nå. Og nå er det også alt for lenge siden jeg hadde strikketøy som jeg holdt på med. Må nok bare få fingeren ut og komme i gang igjen snart :)
Men vi har det veldig fint sånn generelt da, selv om jeg alltid kan finne ting å klage over. Vesla har blitt utrolig flink til å snakke, jeg føler at hun sier alt nå, og jeg blir like imponert hver dag. I tillegg så merker jeg at hun har blitt så stor nå at ting begynner så smått å bli enklere. Men ikke alltid da.. I morres så var storebror bare grinete og ville ingenting, og jeg hadde to sutrete unger som bokstavelig talt sto og hang i beina mine og grein uten at jeg kom meg noen vei da vi skulle ut i bilen på vei til barnehage og jobb.
Har hatt en effektiv arbeidsdag i dag og gjort alt jeg hadde planer om å gjøre (nesten), men nå er jeg så tung i hodet at den siste timen kommer til å gå seint kjenner jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en rolig kveld og at du kom hjem for å oppdage at klesvaskfeen hadde vært der! H*n har nemlig ikke vært her, og ett sted må h*n da ha vært i dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesvaskefeen hadde ikke vært her heller! Jeg vaska en maskin med klær, og har en ladning klar til å brette, men det ligger på vaskerommet enda så jeg slapp å se på det :fnise:

Ble faktisk sengekos i stedet i kveld (beit i meg at jeg er litt tung i hodet), og ligger bare og sløver i senga nå og skal lese litt bok før jeg skal sove. Bra prioritering altså ;) Er egentlig sulten kjenner jeg nå, men nå er tannpussen gjort, og ikke orker jeg å stå opp igjen heller, så da får det bare være :)

Jeg laga ferdig 2.batch med eplesaft i kveldinga forresten. Frøys ned noe av det, og merka de plastflaskene som jeg frøys ned med at de skal åpnes til jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ei bra helg er så og si over. Har vært tung i hodet og tett hele uka, men føler at det letter litt i dag, så jeg håper at neste uke blir bedre. I går var jeg hos frisøren og farga håret og klippa meg. Veldig fornøyd til tross for at jeg er i en spare-fase ;) Etterpå tok jeg med ungene på en lekeplass, vi spiste polarbrød der og jeg drakk te mens de lekte. Men så begynte det å regne, og da dro vi hjem. Storebror (og delvis vesla) lekte med kompiser masse på ettermiddagen, og det ble et par episoder av en tv-serie på kvelden. I dag har vi vært hos fotograf og tatt bilder av ungene + hele familien samla. Fikk sett noen bilder på kameraet hennes, og tror det ble en del bra der ;)

Ettermiddagen tilbringte vi på lekeplassen (igjen) sammen med en annen familie, og jeg har rydda en god del hjemme. Og i kveld har jeg brukt et par timer på å sortere klær, stort sett å finne fram ting som er for smått og som vi må få ut av huset + ting som skal ut på finn.no. Kjedelig jobb, men godt å være eg stykke på vei hvertfall. Har tatt bilder så nå gjenstår det å legge alt ut. Phuuuh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...