Gå til innhold

Holder dere bruder tale?


Lisemor

Holder dere bruder tale?  

  1. 1. Holder dere bruder tale?

    • JA
      17
    • NEI
      21
    • VET IKKE
      9


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Helenius

Å holde tale til mannen min er noe av det jeg gleder meg mest til på hele bryllupsdagen! Jeg har ikke begynt å skrive den ennå, da, men det har vært klart fra første øyeblikk at tale, det må jeg holde. Jeg synes ikke noe om at bruden skal sitte og få en masse fine ord uten å si noe selv. Det er ikke sikkert at brudgommene synes det er noe mer moro å tale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt også tale til mannen min. Brukte augustbrud02 sin tale som utgangspunkt for min. Det gikk uventet bra å holde tale, trodde jeg kom til å gråte så mye at ingen kom til å skjønne noenting, men det gjorde jeg faktisk ikke!!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru Meta

Jeg holdt en svært kort, men følelsesladet tale til min mann. Han sa at han satte pris på at jeg gjorde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke holde tale for da kommer jeg til å grue meg veldig..

og det vil jeg ikke på bryllupsdagen min :wink:

Jeg har laget en sang til min kjære jeg, og håper det blir bra :D

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet rett og slett ikke ennå, trodde liksom bruder ikke holdt tale. Men så har flere jeg har snakket med blitt overrasket over at jeg ikke hadde planer om å holde tale. Har heller ikke spurt kjæresten om han tror jeg skal holde tale. Vi drøyer det med andre ord litt lenger, ingen hast ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så revet med at jeg holdt en kort tale.

Uten å ha planlagt det. :D

Fikk mye skryt fordi den var så ærlig og rett fra hjertet.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg kommer nok mest sannsynlig til å gjøre det. Men om den blir kort eller lang vet jeg ikke enda. Vi har ikke satt noe dato så jeg har god tid til å tenke gjennom hva jeg vil si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sang "The Rose" til min mann i kirken, og jeg holdt også tale under mottagelsen. Jeg hadde skrevet en tale i form av et dikt som jeg leste opp. Synes dette var en fin måte å få sagt det jeg ville til ham. Det er selvfølgelig ikke et must, og tror de fleste ikke har noen forventninger rundt bruden og tale, men personlig synes jeg det er noe flere burde gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet faktisk ikke om jeg skal holde tale... Den er skrevet, men jeg er usikker. Min kjære er også usikker på om han vil holde tale, da han lett får problemer med magen når han blir fryktelig nervøs... Og det vil ødelegge dagen hans... Men jeg har sagt til han at jeg ikke vil at han skal få ødelagt dagen hvis dette med å holde tale gjør det. or meg så holder det å få noen ord alene. Han er utrolig flink til å skrive dikt, så det spørs om det ikke blir et dikt på sengen den første dagen i vårt liv som mann og kone... Men holder han tale... da holder jeg også tale... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pratsom som jeg er til vanlig, tror jeg det er for mye forlangt at jeg skal holde offentlig kjeft i mitt eget bryllup... kommer nok en tale fra denne kanten, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt enda,men jeg har planer om å skrive en tale til mannen min på rim. Det ramler stadig ned noen setninger i hodet mitt om dagen, men da har jeg som regel ikke penn og papir i nærheten! Men tale skal han få, jeg syns han har fortjent det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tabby

Jeg har lyst til å holde en tale til min kjære, kommer vel til å skrive ned noen ord og så se om jeg tør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg holdt ikke tale, men skrev sang til min kjære! Tror alle fikk mer ut av det enn av at jeg skulle stått å slitt meg gjennom en tale til min mann!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mange som spør, vil jeg få dele min tale med dere. Det i liten skrift er mine kommentarer for at dere skal skjønne poengene.

Siden det er så mange som spør, vil jeg få dele min tale med dere. Det i liten skrift er mine kommentarer for at dere skal skjønne poengene.

Tale fra bruden til brudgommen

14.06.2003

Introduksjon

Fredrik på 6 år mener at ingen alder er passende å gifte seg i, fordi man må være idiot for å gifte seg.

Av barn og fulle folk skal man visst høre det, sannheten altså, men her håper jeg Fredrik kommer med usannheter!

Takk til Brudgom

Jeg begynner min tale ved å takke Brudgom som Elbert Hubbard har sagt det: ”En venn er den som vet alt om deg og allikevel liker deg”.

Det er ikke tvil om hvem av oss som prater, diskuterer og til og med krangler mest.

Jeg kan krangle med meg selv i timesvis, spesielt om min kjære holder kjeft. Han forsøker å få slutt på kranglingen med å holde kjeft, men jeg bare fortsetter...

Heldigvis kommer det noe godt ut av det – Brudgom (se på gjester) lærer meg godt å kjenne. Uansett hvor oppgitt og lei jeg kan være, så er du (se på Brudgom) der og støtter meg. Det trengs ikke mange ordene for å spre glede og oppmuntring! Iblant trengs det ikke ord i det hele tatt.

Min kjære støttet meg da jeg skulle dykke i havet første gangen. Han fikk ikke sagt noe 6 meter nede, men blikket hans var nok. Dessuten sa vi ikke mye på sykehuset under spontanaborten, men har var der hele tiden!

Sånt er mye viktigere i hverdagen enn blomster, oppvask og gressklipping!

Takk for de spesielle frieriene!

- Det ene definerer du (se på Brudgom) som frieri, det andre jeg som frieri – selv om ”din dato” står i ringene – sammen med vår dato for i dag.

Frieri er for meg å gå ned på kne og si "vil du gifte deg med meg" - ikke noe annet. Først fridde han med sine ord, og et halvår senere på "min måte". Like overraskende begge gangene :-)

Tusen takk for dine forståelser, meninger og ønsker!

- Vi er ikke alltid enige, men visst kan vi (se på Brudgom) være enige om å være uenige?

Takk for dine ja i kirken i dag (se på Brudgom)!

- Tusen takk for alt vi skal få oppleve sammen. Noe vondt og masse godt. Av de siste ukenes prøvelser, kan vi klare alt (se på Brudgom); sammen.

En liten skål for min elskede!

Takk til Svigermor – og Svigerfar

Jeg vil også benytte sjansen til å gi dine (se på Brudgom) foreldre mange store takk – ikke fordi jeg bør eller må, men fordi jeg vil!

Takk for å gjøre Brudgom til Brudgom – uansett etternavn!

Min kjære byttet etternavn fra et -sennavn til et vi er alene om å ha i Norge. Han har tenkt på det lenge, men da jeg sa at jeg nektet å ta -sennavnet ble han veldig rask i svingene med papirarbeidet...

Takk for enestående hjelp!

Takk for å holde ut med meg!

Til Svigermor: Jeg er klar over at du (se på Svigermor) synes jeg er alt for rask i svingene. Du er klar over at jeg synes du stammer fra sneglene og oppfører deg som et ekorn. Men jaggu må jeg få si at Brudgom og jeg har funnet mye både interessant og uhyre morsomt i ryddingen på loft og i kjeller i Augestadveien!

Takk!

En liten skål for svigermor!

Til gjestene

Til slutt noen ord til gjestene.

Winston Churchill skal ha sagt at en spontan tale tar tre uker å forberede. Dette bryllupet har vært planlagt i to og et halvt år og denne talen i 3 måneder. Verken bryllupet eller talen er i så måte spontan.

I planleggingen har det vært mye morsomt, mye lærerikt, mye styr og stell og noen utfordringer og tunge avgjørelser, men vi har kommet i mål.

Ingen nevnt, ingen glemt. Våre viktigste støttespillere har fått noen ord på siste side av middagsprogrammet. Les og pugg, for de personene betyr mye for oss.

Jeg håper alle har hatt, og vil fortsette å ha, en vidunderlig dag – akkurat slik Brudgom og jeg har ønsket for oss alle!

Skål for Brudgoms opphav, Brudgom og fremtiden vår!

PS: Noe anonymisert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tale må det bli, hvis min stakkars brudgom skal i ilden, skal jeg også! Men jeg digger å holde tale, er bare redd for at jeg skal grine.

Til dere som ikke er flinke til å holde taler - gjør det likevel! Var i et bryllup hvor brudgommen tydelig ikke likte å holde taler og sa bare:

Dette er en flott dag og en super fest. Jeg elsker deg Line!!!

Stor applaus og tårene kom. Spesielt når vi skjønte at dette hadde hann grudd seg for - det betydde jo masse. Bruden var veeeldig rørt.

Ja til likestilling, ja til tale for sin tilkommende. Det fortjener han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...