Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Vi passet på å kjøpe hus før jeg ble gravid. 3 soverom og loftstue, klar for en familie. Litt i største laget nå som vi er to 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi faktisk gått ned fra fire soverom til tre, men har fått et mye større hus og med mulighet til å ordne flere soverom :) Herlig med masse plass og stor hage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 soverom. Dersom vi skal ha 2 barn, blir det nok å flytte. 4-roms leilighet eller kanskje rekkehus. Men ikke før om 2-3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som ikke er innom dagboka mi, vi har vært på ul :) . Og mest sannsynlig skal vi ha en liten jente til :hjerte: .

Og det viktigste av alt: alt så fint ut og babyen er tilsynelatende frisk!

Termindatoen ble heller ikke endret, eller det vil si at han bekreftet at jeg var 16+1 på fredag. Men glemte å spørre hva termindatoen da blir… Har sjekka flere steder, men synes alle terminkalkulatorene viser forskjellig, så er faktisk litt usikker. Noen som kan hjelpe? Altså, når er terminen hvis jeg er 16+3 i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå kos, Ripsy :laugh:

Var det OUL? :)

Er ikke helt sikker på hvordan du kan regne det, annet enn å telle uker fremover? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står det ikke en dato på noen av ul-bildene? Ene bilde vi fikk er hvor han målte hodet, og da står det termin 16.01. på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvis vi er like langt (jeg er også 16+3 i dag), så er termin ifølge legen min sin pappskive hvertfall 7/2 :) Da er jeg (vi) 40+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg skal legen føre opp termindato etter oul på helsekortet der det står korrigert termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oul i morgen, gleder meg :) denne uken har jeg kjent masse liv på kveldene, så rar og herlig følelse :) 18+2 idag. Noen andre som har begynt å kjenne liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke 40+3 som blir brukt som termin idag?

Husker sykehuset og jordmora mi brukte forskjellig sist, 40+2 og 40+3.

Vi har enebolig med tre soverom. Må ta gjestesoverommet til barnerom nå da. Men heldigvis har vi kjellerstue og bad i kjellern, så må få kjøpt en sovesofa. Mannen har mye familie som bor langt unna, så da trengs soveplasser.

Ellers så kjenner jeg tegn til liv nå. Sånne små dult.

Kjente ingenting før 19+1 sist gang, så venta egentlig ikke å kjenne noe enda.

Men da hadde jeg morkaka foran, så den dempa mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt forskjellig rundt omkring på forskjellige kalkulatorer :)
Noen kalkulatorer regner til 40+0, noen til 40+3, og legen sin kom til 40+2 :) Hun sa at den ikke tok hensyn til skuddår eller noenting den pappskiva da, men er vel ikke skuddår i år? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svangerskapslengde er vistnok en ganske omdiskutert ting.

De fleste steder i verden bruker 280 dager eller 40+0,

Mens i norge har vi 282 (40+2) eller 283 (40+3).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå tror jeg helt sikkert at jeg har kjent liv jeg også 😍 er noen små dytt i nedre delen av magen. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel det som er problemet, at det regnes med ulik svangerskapslengde. Nå telte jeg bare fremover og kom da frem til 8. februar dersom jeg regner med 40+3 som fullgått.

Jeg har kjent bittelitt liv en stund, men ikke tydelig spark enda, bare litt kiling. Beskrivelsen av sommerfuglvinger passer veldig bra :) Gleder meg til sikre, klare spark :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt sparker mye!!! En slurk kaffe og han er i gang. Sykt morsomt, plagsomt og herlig på samme tid. Er 21+1 :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i går kveld fikk mannen kjenne et spark!! DET VAR STAS!!! :D Første gang jeg har kunnet kjenne de utenpå, og heldigvis var han der da. Det var ganske sykt!

Tror jeg hadde en av verdens gladeste menn da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...