Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013


victorindia

Anbefalte innlegg

Noen andre som nettopp har fått positiv test?

Fikk positiv på lørdag og i følge terminkalkulator med første dag i siste mens er termin ca 26. januar.

Hadde vært gøy å følge hverandre litt:)

Er mest bekymret og har vel ikke helt skjønt det enda..

Vi er 22 og snart 26, vært gift i 2 år! Bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er visst i samme situasjon. Fikk også positiv på lørdag og har termin 27. Jan.

Er langt fra planlagt og frykter det kan bli tøft siden vi begge er bare 19.

Men gleder meg litt da. Bor i møre og romsadl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med ny skravletråd! Har tittet innom nå og da for å se om noen hadde startet en, men ville ikke starte en selv. :fnise:

Jeg har termin 18.januar og dette er vår nr. 2. Jenta vår kommer til å være 1 år og 7 måneder når den nye kommer, noe som vi egentlig er veldig stressa for. :ler: Allikevel er det så planlagt som det går an å bli, nemlig IVF. Rare oss som aldri trodde at det skulle gå på første søskenforsøk. :daane:

Jeg er forresten snart 28 (neste uke :sjenert: ), mannen snart 30 og vi bor i Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) morsomt at noen har startet en tråd! Jeg har foreløpig termin 30. januar. Jeg fikk tidlig mistanke om at jeg var gravid denne gangen og testet positivt 3 dager før jeg skulle hatt mensen. Vi hadde planlagt å starte prøvinga denne våren, og så klaffet det på første forsøk:) Er selvsagt veldig tidlig ennå, men håper inderlig at alt går bra! Er forøvrig utrolig trøtt og slapp for tiden, det er de sterkeste symptomene enn så lenge. Er 33 år, samboer og dette blir vårt andre barn. Fra før har vi ei jente på 2,5 år. Gleder meg til å følge dere i denne spennende tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig det var kommet flere her:)

Blir nok mer aktiv etterhvert - akkurat nå sliter jeg litt med hjemmePC'en, og blir ikke så mye KG på jobb;)

Tenker det blir spennende å følge hverandre videre. Jeg er fortsatt i overraskende god form, og glad for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 8+0 og har enda ikke forstått at jeg er gravid. :fnise: Tror ikke jeg kommer til å gjøre det før jeg begynner å kjenne babyen tror jeg. :sjenert:

Formen er helt upåklagelig. Litt trøtt, men ikke på langt nær så ille det var som med jenta vår. Dårlig matlyst og må tvinge meg til å spise, men ikke kvalm. De få kvalmebølgene som kommer min vei blir raskt drept av sea bandsene mine. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her jeg :)

Er i uke 6, og har foreløpig termin den 29 januar :) Er kjempe spent, dette er vår første :) Giftet oss i april - og et par uker etter var jeg gravid :rodmer: Hadde aldri trodd det skulle gå så fort :gjeiper:

Er heldigvis ikke så veldig kvalm, bare litt på kveldene..ellers merker jeg at jeg også er litt opp og ned i humøret og utroooooolig trøtt :natti:

Endret av bobbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn bobbi! :hoppe:

Det er så gøy å høre om folk som faktisk klarer det så fort. Blir glad om hjertet jeg da. :happy:

Og så fint at du er i grei form. Anbefaler sea bands som fåes kjøpt på apotek dersom kvalmen skulle bli verre. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Belle :)Ja det var veldig hyggelig at det gikk så fort, håper at alt går bra - har en veldig god magefølelse på det da :gravid: Sea Bands...det skal jeg huske neste gang jeg er på apoteket! Tar du de på deg når du blir kvalm, eller har du de på deg forebyggende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig koselig når noen klarer det med én gang synes jeg. Det er så lett å henge seg opp i alle som sliten, særlig siden vi er slitere selv og man gjerne henger på forum der alle er i samme båt. :gjeiper:

Jeg tar dem på når jeg blir kvalm. Det tar to minutter og så føler jeg meg fin igjen. :jepp: Er jo litt vanskelig å skjule dem nå i disse sommerlige dager, så jeg går ikke med dem hele tiden. Ikke at jeg er så innmari kvalm heller jeg da. Forrige gang brukte jeg dem hele tiden fordi jeg trengte dem hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo helt glemt å si her at vi så bankende hjerte på tidlig UL forrige uke. :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Så fantastisk det må ha vært .. bankende hjerte :hjerte:

Jeg er supertidlig enda, håper dette går bra... leser jo om så mange her inne som er uheldige...

Men er superhappy i dag som testen var positiv :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var helt fantastisk. Har hatt (og har fremdeles) vanskelig for å tro på det siden jeg nesten ikke har noen symptomer.

Velkommen inn her Amber! Så spennende da, og så tidlig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her :)

Trodde jeg var i uke 8 , men her om dagen bestemte jeg meg plutselig for å dra på volvat for en innvendig ultralyd! Der var det fingre, tær og et bankende hjerte <3 Den lille krabaten vinka og sprella som bare det :) ble målt 3,34 cm , 10uker og 2 dager 12. Juni :)

Jeg plages med mye kvalme og er alltid trøtt og sliten, men regner med at det snart tar ferie :) Nå strikker jeg et babyteppe :)

post-60607-0-36495100-1339690151_thumb.j

Endret av Lura Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, heldiggrisen! Tenk å ''hoppe over'' nesten 3 uker da! Det vil jeg også! :fnise:

Her i gården hadde jeg en blødning i går. Er virkelig drittlei av det nå, og gleder meg til jeg er ferdig på medisinene og at det forhåpentligvis går over. Uansett bare litt over to uker til UL igjen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen symptomer, bortsett fra at jeg er trøtt da. Men det har jeg vært en stund... Nesten for godt til å være sant.. :jepp:

Skal på tidlig UL sist i juli... det er jo så lenge til! Jeg er utålmodig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

Hyggelig å titte innom og lese om tidlige ultralyder og bankende hjerter :rodmer:

Her kom kvalmen plutselig den siste uken, men jeg har heldigvis klart å få byttet til kveldsvakter på jobb. Ellers vet jeg ikke helt hvordan det hadde gått..

Har lyst på absolutt ingenting, men tvinger i meg mat og i dag har jeg faktisk lyst på pizza så da skal jeg og gubben på date på peppes;)

Ellers hørtes det kanskje lurt ut med seaband.

Nå reiser vi forhåpentligvis snart på ferie, gleder meg til friii, men da blir første kontroll litt senere en først tenkt (satte først opp uke 10, men nå blir det uke 12). Jaja:)

Vi har funnet ny boplass og gleder oss til å flytte i løpet av sommeren og begynne å handle nips:P

Føler meg rimelig trygg på at dette her går veien, jeg! Gleder oss.. har nok gått litt mer opp for meg når symptomene kom for fullt.

Har kun fortalt til tre gode venninner enda, ingen familie. Og de var alle veldig glade. Venter med å fortelle familien til etter uke 12, om jeg ikke sprekker til mamma før den tid.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :biggrin:

Vi fortalte det til mine foreldre med en gang faktisk.. men ingen andre vet det ennå. Jeg har en datter på 9; er litt usikker på når jeg kan si det? Hun må nesten få vite det først synes jeg. Jeg har legetime når jeg er nesten 7 uker... og tidlig UL på 11 uker. Når tror dere er "riktig" tidspunkt? Vet ikke om jeg klarer å vente 3 mnd altså.... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...