Gå til innhold

Suttekatt...


Loevinna

Anbefalte innlegg

Mine to små kattunger ble tatt litt for tidlig ifra moren. De var bare 8 uker gamle da vi fikk de. Istarten suttet den ene katten veldig på alt mulig, alt fra et koseteppe de har, til fingrene mine, og på potene til søstra... Dette har etterhvert avtatt mye, og det er sjelden jeg ser hun sutter lenger. De er forresten blitt 16 uker nå. Men hun liker fortsatt å slikke og sutte på fingrene mine når hun koser seg i fanget mitt. Men hun gjør det bare i 15-20 sekunder, og så legger hun seg rolig til og sovner. Det jeg lurer på er om jeg bare skal la henne få kose med fingeren min eller om jeg skal nekte henne det.. Siden hun har sluttet å sutte på absolutt alt hun ser, så kan det vel hende hun slutter helt med den suttingen på fingeren min også etterhvert.. tenker jeg... Og det er jo ikkje slik at hun sutter i flere minutter, slik hun gjorde med koseteppet deres i starten.. Det er bare snakk om toppen 20 sekunder.

Noen synspunkter?

En gang suttekatt, alltid suttekatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sutting er en måte for katten å føle seg trygg på. Det kommer mest trolig av at den ble tatt litt for tidlig fra mora. Enkelte katter fortsetter å sutte resten av livet. Kommer helt an på katten egentlig. Enn så lenge synes jeg du skal la katten sutte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...