Gå til innhold

Hunden min bjeffer og bjeffer!


exita

Anbefalte innlegg

Hunden min som ellers er såååå snill, er en ren plage når han står ute i band, han bjeffer og piper HELE tiden. Har prøvd alle mulige måter for å lære han at han ikke skal gjøre det, men ingenting hjelper. Han er 1 1/2 år nå.

Grunnen til at han klager så mye er at han vil være sammen med oss absolutt hele tiden. Han piper og bjeffer til og med når jeg sitter 2 meter unna, blir ikke fornøyd før han får sitte rett ved siden av meg.Hjelp!!!!!

Endret av exita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mariQua

Hei! :)

Du sier dere har prøvd "alt", men hva er det dere har prøvd?

Sånn ved første øyekast ser det ut som om løsningen kan ligge i nest siste setning, nemlig at han ikke blir fornøyd før du sitter sammen med ham. Hvis han har lært at så lenge han bjeffer nok, så kommer du til slutt, blir det en positiv opplevelse for ham, som han lærer at fungerer for å få det som han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang kan du jo forsøke å gi ham oppmerksomhet når han ikke bjeffer. D.v.s. at du går ut og tar kontakt når han holder opp å bjeffe noen sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å ikke gi han oppmerksomhet når han bjeffer, og gått ut til han når han er stille, det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffehalsbånd har jeg , men liker ikke å bruke det så mye.

Han står i bånd om morgenen når han har stått opp og litt på ettermiddagen.

Turer blir det som regel på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags bjeffehalsbånd har du? Det med sitronvann er jo harmløst da. Det hjalp mamma og pappa veldig da de slet med at hunden bjeffet da de ikke var hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker et som har sitronlukt, men han har så mye pels at han får det ikke i ansiktet, blir bare gul på halsen og lukter veldig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvorfor skal han nødvendigvis stå i bånd ute. Hunden bjeffer fordi den ikke liker seg vil jeg tro - han ønsker å være sammen med dere. Da skjønner jeg ikke hvorfor du må sette den ut. La heller hunden selv få gi signal om at den ønsker ut - og da kan du jo slippe den ut i bånd - men med åpen dør. Da kan den komme inn igjen uten at den trenger å bjeffe for å slippe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags rase er det? Noen raser er mer "bjeffete" enn andre. Hvis det er en rase som nrmalt krever mye mosjon og oppmerksomhet kan det rett og slett hende at den kjeder seg. Kanskje hjelper det å gå en liten tur med han om morgenen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente_81

Hvordan er hunden når du lar den være alene hjemme?

Bjeffer den da?

Jeg ville begynt i det små.... sette den vekk på et rom til den sluttet å bjeffe der. Gå inn til den å rose og godbit. Gå fra den igjen og gjør dette mange ganger til den forstår at den får ros når den er stille. Da når hunden kan dette gjør du det samme ute, eller kansje først en annen plass inne.........

Gi den noe å gjøre ute? hiv ut godbiter, lag til hjernetrim.......... kjerne i do ruller er fint å brette sammen å ha godbit inni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hunden bjeffer febrilsk når den blir satt ut i bånd, og vil være sammen med dere, så skjønner ikke jeg hvorfor den absolutt må ut i bånd.

Slike hunder er ganske vanskelige å trene opp til å takle å stå alene en stund, og dum som jeg er skjønner jeg som sagt ikke hvorfor den må lære å holde ut å stå i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...