Gå til innhold

Nå skal jeg få meg kattepus!


Trampe

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi skal vente... det er jo best å få de fra samme kullet.

Men jeg er litt utålmodig... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Anbefaler deg kattedo UTEN tak. Uansett luftfilter etc, blir det en innestengt småekkel lukt ;)

-Katter må vaksineres hvert år for kattepest og influensa, de trenger også regelmessig ormkur

-Katter skal helst ikke slippes ut før de er minst 6-8 mnd. Dette pga dårlig orienteringsans. Vi vil jo helst ha de trygt hjem igjen!

-Man trenger ikke kjøpe leker til kattene. Min erfaring er at ett hyssingsnøre med noe på er mye morsommere enn en innkjøp en ;)

Ang det med 2 katter, anbefales det sterkt!

De har alltid selskap, og det kreves "mindre" av deg!

Vi har 2 stk selv, og utelukkende god erfaring.

Lykke til med pusen din.

Av alle de kattene vi har hatt, fra jeg var liten og fram til nå, har kattene fått lov å gå ute omtrent fra de kunne gå selv. Tar vel litt hardt i, men med følge har de fått gå ute fra de kan gå selv. Ellers har de fått gå ute alene lenge før de var 6-8 mndr. Aldri en eneste katt som har forsvunnet. De våger seg som regel ikke så langt vekk fra huset på egenhånd allikevel. Men nå kommer det vel litt an på hvor man bor, trafikk osv ...

Har heller aldri vært noe stor fan av å kjøpe leker til kattene, men har erfart de senere år at kattene elsker sånne små lodne lekemus. De har seg ofte noen fæle økter der de flyr vegg imellom med disse. Ellers går det mye i snøre med noe i enden ja :P

Vi har selv 4 katter, 3 kastrerte hannkatter og en sterilisert hunnkatt. De går på do ute, men vi har en kasse med sand stående om det skulle være krise. Katter er artige dyr, skulle ønske noen kunne tyde hva de sa, den ene katten vår "prater" noe inni granskauen, han virker overbevist om at vi forstår ham :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...