Gå til innhold

Ormekur hos dyrlegen - kjempedyrt!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg ble rett og slett kjempeoverrasket hos dyrlegen idag. Jeg var der med katten for å få ormekur etter utenlandstur og måtte betale 327 kroner!! :overrasket: Er det seriøst normal pris? Jeg betalte ca 125 kroner i utlandet for nøyaktig samme tjeneste, og selv om jeg vet at dyrlege er dyrt her, så ble jeg satt ut likevel. :sjenert:

Ok, da var det ute av systemet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper ormekur på apoteket for rett i overkant av hundrelappen, tror jeg!

Var det en sånn engangsgreie, kanskje? For tablettene jeg kjøper må tas tre dager på rad...

Hvis ikke så var det en smule dyrt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var en sånn hestekur siden du har vært utenlands? Altså at du måtte ha noe som beskytter mot mer enn det det vi får kjøpt på apoteket gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vanligvis kjøper jeg jo ormekuren på apoteket, men fordi pusen har vært utenlands MÅ ormekuren gis hos dyrlegen. Tok mindre en 5 minutter og kostet altså over 300 kroner........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Kanskje det var en sånn hestekur siden du har vært utenlands? Altså at du måtte ha noe som beskytter mot mer enn det det vi får kjøpt på apoteket gjør...

Niks, vanlig ormekur som tar bendelorm. Hun brukte ormekur på sprøyte denne gangen, mulig den er veldig mye dyrere enn vanlig drontal, men da synes jeg hun burde sagt fra først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde time til konsultasjon for å gi ormekur synes jeg ikke det var så dyrt. Å vaksinere katten koster jo det samme, selv om det "bare er ett stikk". Arbeidskraft er mye dyrere i Norge, dessuten betaler du 25% moms til staten når du bruker dyrlege her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare konsultasjonen kostet sikkert ca 280 kr ( det er i allefall prisen hos vår dyrlege). Fikk du ikke spesifisert regning hvor det står hva du betalte for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...