Gå til innhold

eh.. dobble huggtenner i overkjeven ?


minienthe

Anbefalte innlegg

tok tilfeldigvis en titt på gebisset til kattekreket mitt i sta og han har DOBBLE huggtenner ( de lange spisse) i overkjeven ?

har aldri sett dette på katt før, han ser ikke ut til å plages av det men det var bare snodig.

noen som har opplevd det samme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sativa

Antakelig er det meketennene som ikke har falt ut. Du kan prøve å rukke forsiktig på den og sjekke om en av dem er løs, Hvis han ikke har noen plager, så faller de nok uasett snart ut. Hvor gammel er pusen? Under ett år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

vet ikke om det samme gjelder på katter som med bikkjer, men vi måtte ihvertfall operere bort den tanna på bikkja vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah... ok... han er rundt 6 måneder men de andre melketennene har han fellt for lengst så det var derfor jeg synes det var litt pussig.

får se an om de faller selv ellers får jeg høre med vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkehjørnetennene hos mennesker er ofte de som faller ut sist, kanskje det er slik med kattene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Slik var det hos den ene pusen vår også. Jeg ble helt satt ut da jeg så hva som var inne i munnen hans. To sett like lange hjørnetenner. Han så skikkelig rar ut. Katten plagdes ikke noe bemerkelsesverdig av dette, melketennene falt ut etterhvert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt vil de falle ut av seg selv. Men, du må følge med, for hvis det er slik at de ikke begynner å løsne etter noen uker og du ser at de presser på nytennene så må de fjernes av dyrelegen, ellers kan katten få feil tannstilling og plages med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ene har allerede fallt ut og den andre er rimelig løs så jeg regner med at den forsvinner i løpet av et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...