Gå til innhold

Til dere med innekatt


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

I begynnelsen da vi hadde kjøpt katten og jeg ikke fant han så tenkte jeg alltid på herregud jeg har jo betalt masse for pusen. Tenk om han forsvinner også er de pengene borte!

Men nå i sommer har han sprunget ut 2 ganger. Og da var det ikke pengene jeg hadde i tankene. Man får hele andre følelser når man har hatt samme pusen en stund!

Men jeg tror grunnen til han sprang ut var pga vi har fått en ny pus i huset. Så det var kanskje hans måte si ifra at han ikke liker dette.

Han liker veldig godt å være ute ser det ut som. Men med det lange pelsen han har er jeg ikke så glad i at han er går ut. Det er skikkelig vondt for han når vi børster pelsen etter en tur ute.

Nå har vi kjøpt netting foran vinduene og vi holder dørene igjen. Kan ikke si at det er til å anbefale. For vi koker her inne. Men bedre det enn at jeg ska gå rundt og lete etter stakkas pusen min og tro all mulige tanker og bekymringer!

Endret av Azi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har laget ei grind som er litt høyere enn det kattene våre hopper, som vi setter i dørkarmen. Den er laget av en ramme i tre og med hønsenetting. Masse luft for mor og pus.

Dessteun så får de være på verandaen når vi er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt er inne katt, men er opplært til å gå i sele og løpestreng... siden det er både grevling, rev, ulv og gaupe her jeg bor (på landet, rett ved skogen), og pus ikke er redd noen dyr (hadde han truffet en rev, så hadde han mest sannsynlig ikke gjort noe annet enn å bli en lettservert lunsj)..så er det for hans eget beste...at han er bundet fast, mener jeg.

Jeg har døra alltid oppe mens han er ute, og jeg sjekker han hele tida.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mer en generalisering; men jeg har hørt at de fleste rasekatteiere foretrekker å ha rasekatter som innekatter fordi katten er kostbar og dyr i innkjøp, sammenlignet med blandingskatter.

Det tror jeg faktisk ikke stemmer. I såfall er det helt forferdelig. Er penger avgjørende for hva slags liv katten skal få bør man heller overta en av de gratis kattungene det finnes så mange av.

Er btw oppvokst med siameser som var sjefen i gata. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en somalikatt, den var 3 år når jeg fikk den. Årsaken til at tidligere eiere måtte kvitte seg med den er at den er livredd andre katter. Den har alltid vært innekatt, og jeg har fortsatt med dette. Men jeg bor i 2 etasje - med 2 store balkonger, så den sitter ofte der og speider utover og fanger fluer.

Pusen min stortrives iallefall med å være innekatt, den er fornøyd på alle måter, og det synes på den.

Og det beste er at man slipper våte poter inne :ler:

Hilsen en som hater møkkete gulv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk ikke stemmer. I såfall er det helt forferdelig. Er penger avgjørende for hva slags liv katten skal få bør man heller overta en av de gratis kattungene det finnes så mange av.

Er btw oppvokst med siameser som var sjefen i gata. ;)

Jeg har også hørt dette argumentet flere ganger, og er helt enig med deg i at jeg synes det er underlig og forkastelig. Alle katter er jo uvurdelige uansett pris.

Jeg har forøvrig blandingskatter som innekatter, og får underlige reaksjoner på det. Mange mener at blandingskatter har mer "villt" instinkt i seg. Men sannheten er jo at den rasekatten som kanskje oftest holdes som innekatt, nemlig bengalen, jo er avlet fram som en hybrid mellom villkatt og tamkatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min katt er inne katt, men er opplært til å gå i sele og løpestreng... siden det er både grevling, rev, ulv og gaupe her jeg bor (på landet, rett ved skogen), og pus ikke er redd noen dyr (hadde han truffet en rev, så hadde han mest sannsynlig ikke gjort noe annet enn å bli en lettservert lunsj)..så er det for hans eget beste...at han er bundet fast, mener jeg.

Jeg har døra alltid oppe mens han er ute, og jeg sjekker han hele tida..  :)

Pusen min som bor hos mor på landet har kranglet med både rev og grevling, men alltid kommet helskinnet fra det. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt katten sin inne fordi de bor landlig til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen min som bor hos mor på landet har kranglet med både rev og grevling, men alltid kommet helskinnet fra det. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt katten sin inne fordi de bor landlig til...
Endret av Runningwolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...