Gå til innhold

Hunden har noe rart bak øret


sweetdana

Anbefalte innlegg

Merket nettopp noe rart baket øret på hunden. Ser ut som en 1 cm lang tynn stav som stikker ut, som en liten utvekst på en måte. Noen som har vært borti dette før? Hunden er en 11 år gammel tispe.

Er på ferie og langt unnå dyrelege så det må nesten vente ei uke til, skulle bare høre om noen andre har forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at det ikke er flott?

Når den har sugd seg full av blod, ser den omtrent ut som ei vorte (når jeg fannt en på min hund, trodde jeg det var vorte, men når jeg pirket på den, såg jeg de svarte bena som rørte på seg).

Dersom det er flott, må du fjerne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Flått er jo ikke så tynn at det gjør noe da :)

Kan jo være et tørt gress-strå eller en tynn pinne eller noe som har satt seg fast? Tror jeg ville prøvd å dra den ut hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være microchipen som har vandret litt? :)

På vår hund så har denne vandret fra nakken og ligger nå trygt i en hudfold på halsen. Den er som du sier; en tynn stav på ca 1 cm.

Hvis dere ikke har merket hunden med microchip så ville jeg tatt en tur til dyrlegen for å finne ut hva der er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket nettopp noe rart baket øret på hunden. Ser ut som en 1 cm lang tynn stav som stikker ut, som en liten utvekst på en måte.

Sikker på at det ikke er flott?

Når den har sugd seg full av blod, ser den omtrent ut som ei vorte (når jeg fannt en på min hund, trodde jeg det var vorte, men når jeg pirket på den, såg jeg de svarte bena som rørte på seg).

Dersom det er flott, må du fjerne den.

Jeg synes det høres ut som en flått som har fått suge masse blod, da ser de gjerne slik ut.

Enig.

Når du skriver "som en liten utvekst" tenker jeg også flått.

Har du funnet ut av det, Sveetdana?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke funnet ut av det nei. Den er uforandret og har ikke vokst noe på 3-4 dager. Hmm, men er som sagt langt unna dyrlege så inntil videre vet jeg ingenting. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp kan prøve etterhvert. Har ikke noe kamera akkurat nå, men skal ta når jeg kommer ut i sivilisasjonen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett flått før? Synes du bør prøve å ta den bort jeg da, så hunden ikke blir dårlig...

http://www.nordtromsfuglehundklubb.no/getf...5tt_120x113.jpg

Men den vi hadde på hunden vår var mer lang og tynn, nesten dråpeformet. Så ikke noe til hode/ben heller, den var som en utvekst på hunden ja, jeg trodde først det var en bitteliten svulst eller noe.

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet ut av det nei. Den er uforandret og har ikke vokst noe på 3-4 dager. Hmm, men er som sagt langt unna dyrlege så inntil videre vet jeg ingenting. :tristbla:

Har du latt noen andre se på det? OM det er flått, så er det jo mange som har sett det, og event. kjenner det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du latt noen andre se på det? OM det er flått, så er det jo mange som har sett det, og event. kjenner det igjen...

Bruk en pinsett - dra i den mens du vrir - se om du ser bena under. Da er det en flått. Lykke til-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve det, men hun har hatt flått før og den så ikke slik ut. Men alltids verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...