Gå til innhold

Rar knurring fra katt


Gjest Lindab

Anbefalte innlegg

Gjest Lindab

Jeg har fått min første katt, men vet veldig lite om disse dyra. Stort sett så går det bra, men om kveldene så knurrer han på meg. Han går lydløst bort til meg og prøver å plassere seg på fanget mitt. Men det tør jeg ikke, for katten KNURRER. En lav og jevn motordur som får meg til å tenke på Darth Vader. Hvorfor knurrer katten min? Jeg blir så nervøs av det. Vil han bite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Vil han bite?
Ja, den forbereder seg på å bite, men vet ikke helt hvor den skal gjøre det. At knurringen er jevn er et skummelt tegn - det betyr nemlig at den helt sikkert har bestemt seg for å bite en eller annen gang, men jobber som et uvær for å finne ut hvor det gjør vondest.

Vær på vakt - du kan aldri vite når den knurrende katten din kommer til å gå til angrep.

Pass godt på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en katt knurrer så merker du det, og tro meg, den kommer da ikke til å gå bort til deg, men i tilleg legge ørene flatt og muligens prøve og slå etter deg med labben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere møtt en katt som tilsynelatende knurrer istedenfor å male. Det var litt skummelt å kose med den til å begynne med, men gikk fort over. Om ikke katten din maler ellers, kan det være at den har det på samme måte.

Jeg vil ikke tro at katten kommer til å bite deg med mindre den også viser andre aggressive tegn, som de AnnChristin86 nevnte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten din vil bare kose. Den eldste katten min knurrer av og til men da kommer hun ikke bort og vil sitte på fanget. Katten din maler helt sikkert. Det hender og hun starter og maler før hun setter seg på fanget. Du vil nok merke når katten din er sur. som en annen sa her katten vil legge ørene flatt og muligens hvese også. Tar litt tid og blir kjent med kattens signaler. Lykke til :sexy:

Lenke til kommentar