Gå til innhold

Faens bikkje!


Gjest Plaget

Anbefalte innlegg

Gjest Plaget

Nabohunden i rekkehuset ved siden av er aggressiv, bjeffer, og eieren er en drittsekk som ikke skjønner at andre kan være redde for den jævla bikkja hans. Jeg har en liten 5-åring og er redd for at denne nyinnflyttede nabobikkja kan bite datteren min. Hva risikerer jeg i straff dersom jeg forer hunden med rottegift? Jeg nekter å tro at det ikke er noe jeg kan gjøre. At bikkja er farlig er det ingen tvil om, det er til og med noe jeg kan bli enig med pappan til jenta mi om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimselot

Ta saken opp med borettslaget og be de innføre båndtvang året rundt...

Rottegift, er du på styr? Hunder kan virke truende, og forstår din bekymring overfor barn. Dessuten er det båndtvang akkurat nå, om jeg ikke tra feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabohunden i rekkehuset ved siden av er aggressiv, bjeffer, og eieren er en drittsekk som ikke skjønner at andre kan være redde for den jævla bikkja hans. Jeg har en liten 5-åring og er redd for at denne nyinnflyttede nabobikkja kan bite datteren min. Hva risikerer jeg i straff dersom jeg forer hunden med rottegift? Jeg nekter å tro at det ikke er noe jeg kan gjøre. At bikkja er farlig er det ingen tvil om, det er til og med noe jeg kan bli enig med pappan til jenta mi om...

Skulle nesten tro at det var jeg selv som hadde skrevet innlegget. Bare at nabohunden min i tillegg til å skremme livskiten av sønnen min på 5 år, driter plenen full av hundebæsj! Vi kan ikke gå på plenen uten å tråkke i dritt, og jeg holder på å bli gal!! Åhhh....som jeg hater nabokjerringa for at hun lar hunden gå løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva risikerer jeg i straff dersom jeg forer hunden med rottegift?

Hvorfor vil du plage det stakkars dyret? Erdu ikke voksen nok til å ta en prat med eieren?

Først snakker du med eieren so sier at du opplever hunden som agressiv og at din datter er redd og påpeker båndtvangen. Hvis dette ikke fører til noen bedring klager du til styret i borettslaget. Får han for mange klager (som er berettigede) vil han til slutt få pålegg om å selge leiligheten (evt kvitte seg med bikkja)

Men rottegift? Finnes det virkelig mennesker som vil en hund så vondt? Skam deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Syns du virker like aggressiv som hunden jeg da ;)

Det er ikke hunden sin feil at den ikke har fått riktig oppdragelse, så jeg syns det er litt feil å ville straffe den da kanskje?!

Snakk voksent med eieren om at datteren din er redd hunden og at du ikke vil ha den inne på ditt område. Dessuten er det båndtvang nå, så det skulle ikke være noe problem. Du kan også si at bjeffingen plager dere og at naboen må finne en løsning på dette snarest. For slik kan man ikke ha det når man bor så tett oppi hverandre.

Men å skade hunden? Ærlig talt: Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Selv om hunden bjeffer betyr ikke det at den er aggressiv. Kanskje den kan få hilse på dere? Hvis den blir kjent med dere er det mulig den bjeffer mindre. Prat med eieren og prøv å finn en løsning. Og legg det frem på en høfligere måte enn du gjorde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier, ta det opp med eieren på en ordentlig måte. Fører ikke det frem får du ta det opp med borettslaget.

Å forgifte en hund er direkte patetisk. For ikke å snakke om dyremisshandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabohunden i rekkehuset ved siden av er aggressiv, bjeffer, og eieren er en drittsekk som ikke skjønner at andre kan være redde for den jævla bikkja hans. Jeg har en liten 5-åring og er redd for at denne nyinnflyttede nabobikkja kan bite datteren min. Hva risikerer jeg i straff dersom jeg forer hunden med rottegift? Jeg nekter å tro at det ikke er noe jeg kan gjøre. At bikkja er farlig er det ingen tvil om, det er til og med noe jeg kan bli enig med pappan til jenta mi om...

At du engang tør å si sånt!

Gjør du det er du en morder og blir straffet for det.

Det er en uskyldig hund du snakker om her.

Det er du som er en trussel så aggresiv og ute av balanse som du virker. :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok regne med en anmeldelse hvis du forgifter hunden. Om den anmeldelsen vil få noen følger for deg, vet jeg ikke. Det kommer an på han som eier hunden, hvor innbitt han ønsker å ødelegge for deg. Hadde nok tenkt meg godt om før jeg prøvde på noe slikt. Du kan også risikere en kraftig bot, spesielt hvis dette er en rasehund. En rasehund i dag koster rundt 15000 som valp, og med tort og svie ++. Tenk deg godt om!!!

Hvis hunden står i bånd, er det ikke så mye du kan gjøre. Du kan jo snakke med politiet, høre hva de har å si.

Løper hunden løs, ville jeg gått til politiet og fortalt at naboens løshund plager dere og dere er redde for at datteren deres skal bli skadet. Politiet har plikt til å avlive løshunder.

Merk!!! Det er båndtvang i hele Norge, så det er ikke lov å ha hunden løs annet enn på egen eiendom. Kommer han over på deres eiendom, eller ut i gaten, er det politiets oppgave å ordne opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har plikt til å avlive løshunder.

Tøys. Det politiet nok vil gjøre er å ta en prat med hundeeier. Kanskje får han en bot men mest sannsynlig en advarsel. Men en ting er sikkert, politiet flyr ikke rundt og avliver hunder i de tilfellene båndtvang ikke blir overholdt såfremt ikke hunden regnes som veldig farlig.

OT: rasevalper koster i dag alt fra 5-20 000. Er det en voksen og høyt permiert hund kan prisen være mellom 50 og 200 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nimbus
Hva risikerer jeg i straff dersom jeg forer hunden med rottegift?

:overrasket: Du virker ikke helt god selv. Ring politiet og krev å få den avlivet hvis den virkelig er farlig (og går løs). Men ikke gjør det selv, og definitivt ikke med rottegift. Vet du hvordan man dør av rottegift? Jeg ville ikke gitt det til rottene engang...

Du får lære datteren din til ikke å gå bort til hunder som står i bånd...

Endret av nimbus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingen sted at hunden går løs. Hvis den hadde gjort det hadde den vel ikke bjeffet? Min erfaring er at løshunder sjelden bjeffer.

Kanskje TS er redd for at datteren skal gå bort til hunden (som sannsynligvis står i bånd eller innenfor gjerde) når hun er ute og leker? Eller at hun er redd for at hunden skal slite seg eller hoppe over gjerdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å ha en ting klinkende klart: politiet driver ikke og avliver hunder på enkeltpersoners oppfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Du virker ikke helt god selv. Ring politiet og krev å få den avlivet. Men ikke gjør det selv, og definitivt ikke med rottegift. Vet du hvordan man dør av rottegift? Jeg ville ikke gitt det til rottene engang...

Hva slags gal verden er dette??

Du har da ingen rett til å avlive den!

:tristbla:

Det er helt utrolig at vi i det hele tatt har denne diskusjonen.

Liker du ikke hunden så flytt da for f...

Hadde jeg visst hvem du var skulle jeg anmeldt deg.

ÆSJ!

Endret av gerotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nabohunden i rekkehuset ved siden av er aggressiv, bjeffer, og eieren er en drittsekk som ikke skjønner at andre kan være redde for den jævla bikkja hans. Jeg har en liten 5-åring og er redd for at denne nyinnflyttede nabobikkja kan bite datteren min. Hva risikerer jeg i straff dersom jeg forer hunden med rottegift? Jeg nekter å tro at det ikke er noe jeg kan gjøre. At bikkja er farlig er det ingen tvil om, det er til og med noe jeg kan bli enig med pappan til jenta mi om...

[/quot

Hva begrunnelse har du for at den er farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har ikke gjort annet enn å bjeffe, og du kan umulig vite at den er farlig. At du er redd for hunder er ikke naboen sin feil, for så lenge hunden er på hans eiendom er det fint lite du kan gjøre.

Pass på at barnet ditt holder seg på rett eiendom, for da vil nok fint lite hende. Men håper virkelig ikke du overfører din egen skremsel til barnet ditt, for selv om du er redd hunden er det ikke dermed sagt at den er farlig.

Hadde du forgiftet min hund med rottegift, skulle jeg sørget for at du fikk en skikkelig straff. Uansett hva hunden måtte ha gjort deg og dine, for man gjør ikke slikt. Og siden hunden ikke har gjort annet enn å bjeffe, er det meget skremmende at du tenker som du gjør.

Står hunden i bånd på sin egen tomt, er det ikke noe du kan gjøre. Går den løs på sin egen tomt, men er nok sikret til at den ikke kommer ut, er det fint lite du kan gjøre. Er den ikke i bånd og kan komme over til deres tomt, da kan du kontakte politiet om det er umulig å snakke med eieren.

Men det er aldri ok å bruke rottegift på en hund, og jeg håper virkelig du slår fra deg den tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabohunden i rekkehuset ved siden av er aggressiv, bjeffer, og eieren er en drittsekk som ikke skjønner at andre kan være redde for den jævla bikkja hans. Jeg har en liten 5-åring og er redd for at denne nyinnflyttede nabobikkja kan bite datteren min. Hva risikerer jeg i straff dersom jeg forer hunden med rottegift? Jeg nekter å tro at det ikke er noe jeg kan gjøre. At bikkja er farlig er det ingen tvil om, det er til og med noe jeg kan bli enig med pappan til jenta mi om...

Har den bitt noen før? Hva bygger du på at den er farlig? Er det du som er redd hunden?(ike datter)

Hva med om du gikk bort og spurte eier om datter fikk hilse på hunden? Lærte henne hvordan man gjør når man treffer fremmede hunder osv

At du frykter hunden så mye at du nevner rottegift er helt forkastelig. Overfører du det til barnet også?

Enkelte har det med at hunder er farlig\aggresiv om de fjeffer. Kansje den kjeder seg?

Før man kontakter poitiet, så bør man snakke med naboen. Om hunden er løs. Om det ikke hjelper, så kan man kontakte politi. du får ike avlivet en hund på denne måten.

Får for meg at du ike liker hunder eller redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...