Gå til innhold

Når begynner katter å mjaue?


Gjest Tweek

Anbefalte innlegg

(litt off topic,men; Kattene våre mjauer fordi vi prater, villkatter mjauer visstnok ikke (ifølge et program på national geographic en gang). Morsomt.)

Jeg har hørt en liknende forklaring, men at det bare er (vill?)kattunger som mjauer (i hvert fall for hund gjelder denne forklaringen: bare ulvevalper bjeffer), og at katter aldri blir helt voksne , om det er pga avhengighetsforholdet til oss eller den genetiske delen av domestiseringa skal jeg ikke si sikkert.

Katten vår svarer i hvert fall ofte når vi prater med ham :hjerte: Og han har en egen lyd når han vet han får kattemelk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det finnes katter som ikke mjauer i det hele tatt også... dvs de mjauer lydløst :)

Skulle ønske at min gjorde det. Han vekket hele familien fordi han ville inn kl 05:50, så slapp jeg ham inn hvorpå det går fem minutter og han vil ut igjen. :sur: Han mjauer skikkelig hardt så han er ikke lett å overse heller, så jeg slipper ham like godt ut. En halvtime senere vekker han hele huset fordi han vil inn igjen...

:frustrert: :frustrert: :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske at min gjorde det. Han vekket hele familien fordi han ville inn kl 05:50, så slapp jeg ham inn hvorpå det går fem minutter og han vil ut igjen. :sur: Han mjauer skikkelig hardt så han er ikke lett å overse heller, så jeg slipper ham like godt ut. En halvtime senere vekker han hele huset fordi han vil inn igjen...

:frustrert: :frustrert: :frustrert:

det er viktig at du ikke slipper han inn på soverommet når han skriker. hvis han bare er en liten kattepus er det fordi han er redd, men hvis du bare lar vær å ta han inn så vil han stoppe med det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en av kattungene vår katt fikk, mjauet kjempehøyt og lenge umiddelbart etter at han kom til verden. Vi hørte han gjennom to rom og våknet av det.

Han fortsatte også å være "verbal".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kattene jeg har nå er 10 uker og de mjauer :)

Har du enda fler kattunger altså? Hvor mange har du der egentlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du enda fler kattunger altså? Hvor mange har du der egentlig? :)

Jeg har 2 :) Er forvert så passer på katter for dyrebeskyttelsen til dem får et hjem. Hun første har fått et så vi måtte gi henne fram oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine har verdens særeste måte og lage lyder på når de jager f.eks fluer. Har en liten video her, den er tatt med kamera på mobilen så er litt dårlig lyd og bilde, men har man på lyden så hører man disse merkverdige lydene kattene mine lager. Har aldri opplevd det før faktisk hehe..

http://s17.photobucket.com/albums/b70/AnnC...nt=da78d072.flv

Mine lager akkurat samme lyden når de fanger fluer! Gjør det begge to :)

Ellers lager de utrolig mange merkelige lyder. Den ene klager veldig når man ikke gir henne oppmerksomhet, og hun avslutter sine laaaaaange klager med et sukk. Hver gang. Miaooooooooooohh... Den andre lager en festlig brrr-lyd hver gang hun mjauer. Brrrrrræo sier hun.

Katter er morsomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 UKER!? 10 UKER!?

EN KATTUNGE SKAL IKKE TAS FRA MOREN FØR DEN ER MINIMIM 112-14 UKER!

Leser du ikke hvorfor de er så unge?

Jeg vet jo også at de skal være hos moren til da, men når de ikke har en mor er det litt vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling jeg.. Det lager også noen merkelige lyder når de er i kattedoen, så rullende undulatlyd på en måte. Utroløig merkelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest22
Jeg har 2 :) Er forvert så passer på katter for dyrebeskyttelsen til dem får et hjem. Hun første har fått et så vi måtte gi henne fram oss..

Kan du gi en link eller noe til det "programmet"? Jeg har selv fjernadoptert en katt (altså jeg betaler en viss sum i året, så dyrebeskyttelsen kan kjøpe mat og medisiner til denne katten), men jeg kunne godt tenke meg å passe på katter slik du gjør en gang i fremtiden. Veldig fint, synes jeg. :)

OT: Katten min lager desverre ingen morsomme lyder... Hun bare mjauer veldig "squeeke". Hun høres ut nå som hun gjorde når hun var 14 uker gammel (hun er nå 5 år).

Mammas katt er omtrent like gammel, og mjauer så og si aldri. Untatt når hun vil ut i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen link, men gikk gikk opp til DB og snakket med dem der. Jeg betaler ingenting, og får alt jeg trenger (har bare kjøpt mer ormekur ettersom ejg gikk tom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...