Gå til innhold

Opptaket er i gang, hvor og hva blir dere på dere? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oj! Grattis :D!! Hvor gammel er du? Har tenkt på dette selv, men poenggrensen er relativt høy så må ta opp litt fag først tror jeg.

Anonym poster: 0f166d3c41fe84506ed7a42e2119edba

Tusen takk! Jeg er 19 år. Har kommet inn i Bergen, her er systemet sånn at du først går årsstudium med grunnfag. På årsstudiet er det ikke så høyt snitt, så de fleste kommer inn her. Men så er det det å komme videre på det 5-årige profesjonsstudiet som er vanskelig, tidigere måtte man ha A på alle psykologieksamenene for å komme inn. I år har derimot snittet vært noe lavere, så jeg kom inn med to A og en B. Dette er første gang jeg prøver (mange går årsstudiet igjen og igjen for å forbedre karakterene) og jeg kom inn med en gang slik at jeg slipper at studietiden min blir unødvendig lang.

Om du vil studere psykologi så råder jeg deg til å bare hoppe i det og prøve. Ja, det er hardt å komme inn, men folk lager jo de reneste skrekkscenarioer der det nærmest er umulig å komme inn :P Det ER mulig, jobber man hardt nok og har stor nok interesse for faget er det langt fra umulig å få det til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykepleie, HINT. Var førstevalget mitt, så jeg er fornøyd :) Men veldig nervøs for å starte da..

Det skal jeg også, kanskje vi havner i samme klasse :)

Levanger eller Namsos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har problemer med å finne bolig i Trondheim?

I følge nyhetene på TV så har 2000 andre problemer med å finne bolig i Trondheim.

Anonym poster: da3ea98fb904c15f0bbc0d237b8eee06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

I følge nyhetene på TV så har 2000 andre problemer med å finne bolig i Trondheim.

Anonym poster: da3ea98fb904c15f0bbc0d237b8eee06

Jeg mente her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har problemer med å finne bolig i Trondheim?

Kommer litt ann på. Jeg har fått bolig i Trheim, før jeg fikk studieplass. Fikk bolig 2 uker før opptaket var i gang. Jeg søkte på studentbyer, da. er veldig mange som ikke begynner boligjakten før studieplassen er i boks. Det er jo forståelig, men gjør det mye vanskeligere. Jeg var 100% sikker på at jeg kom inn på hvert fall ett av studiene i byen, så søkte bolig allerede i august. I fjor, altså! Litt ivrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! Jeg er 19 år. Har kommet inn i Bergen, her er systemet sånn at du først går årsstudium med grunnfag. På årsstudiet er det ikke så høyt snitt, så de fleste kommer inn her. Men så er det det å komme videre på det 5-årige profesjonsstudiet som er vanskelig, tidigere måtte man ha A på alle psykologieksamenene for å komme inn. I år har derimot snittet vært noe lavere, så jeg kom inn med to A og en B. Dette er første gang jeg prøver (mange går årsstudiet igjen og igjen for å forbedre karakterene) og jeg kom inn med en gang slik at jeg slipper at studietiden min blir unødvendig lang.

Om du vil studere psykologi så råder jeg deg til å bare hoppe i det og prøve. Ja, det er hardt å komme inn, men folk lager jo de reneste skrekkscenarioer der det nærmest er umulig å komme inn :P Det ER mulig, jobber man hardt nok og har stor nok interesse for faget er det langt fra umulig å få det til :)

Ok, dette har jeg faktisk ikke tenkt på :) Har vært litt sneversynt og bare sett til UIO da jeg bor på øst-landet. Men det går jo selvfølgelig an å ta det et annet sted! Masse lykke til med videre studier :D!

Anonym poster: 0f166d3c41fe84506ed7a42e2119edba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg er 19 år. Har kommet inn i Bergen, her er systemet sånn at du først går årsstudium med grunnfag. På årsstudiet er det ikke så høyt snitt, så de fleste kommer inn her. Men så er det det å komme videre på det 5-årige profesjonsstudiet som er vanskelig, tidigere måtte man ha A på alle psykologieksamenene for å komme inn. I år har derimot snittet vært noe lavere, så jeg kom inn med to A og en B. Dette er første gang jeg prøver (mange går årsstudiet igjen og igjen for å forbedre karakterene) og jeg kom inn med en gang slik at jeg slipper at studietiden min blir unødvendig lang.

Om du vil studere psykologi så råder jeg deg til å bare hoppe i det og prøve. Ja, det er hardt å komme inn, men folk lager jo de reneste skrekkscenarioer der det nærmest er umulig å komme inn :P Det ER mulig, jobber man hardt nok og har stor nok interesse for faget er det langt fra umulig å få det til :)

Gratulerer! :) Hvilket fag hadde du B på?

Anonym poster: a407f46549c0d5bfa3dde05b3f2860d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette har jeg faktisk ikke tenkt på :) Har vært litt sneversynt og bare sett til UIO da jeg bor på øst-landet. Men det går jo selvfølgelig an å ta det et annet sted! Masse lykke til med videre studier :D!

Anonym poster: 0f166d3c41fe84506ed7a42e2119edba

Takk for det! :)På UiO er det ekstremt vanskelig å komme inn tror jeg. Der avgjøres jo opptaket av karakterene fra VGS. Slik sett er jeg mer fornøyd med systemet i Bergen. Det finnes jo mange mulige grunner til at karakterene fra VGS ikke altid er på topp. Ved å heller la årsenheten avgjøre får man jo snevret inn litt, og man får vist hva man faktisk er god for innenfor fag som faktisk er relevante.

Bergen er forøvrig en flott studieby, jeg anbefaler deg å vurdere det :) Lykke til du også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :) Hvilket fag hadde du B på?

Anonym poster: a407f46549c0d5bfa3dde05b3f2860d0

Takk til deg også :) Jeg fikk B på faget som heter psyk 101, eller generell psykologi 1. Litt overrasket over at jeg kom inn med B på akkurat dette faget, siden det er et 15 poengs fag, i motsetning til psyk 100 som er 10 poeng. Men jeg klager ikke jeg, altså :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg også :) Jeg fikk B på faget som heter psyk 101, eller generell psykologi 1. Litt overrasket over at jeg kom inn med B på akkurat dette faget, siden det er et 15 poengs fag, i motsetning til psyk 100 som er 10 poeng. Men jeg klager ikke jeg, altså :tunge1:

Det var derfor jeg lurte, for å høre om det var på PSYK100 eller ett av de andre. Kanskje man til og med kunne klart seg med C på PSYK100 og A på de to andre da (men tviler). Grensene blir kanskje litt lavere siden de har ett opptak i året og ikke to. :) Men det er jo strålende å ha to A-er og en B uansett! Gratulerer igjen! :)

Anonym poster: a407f46549c0d5bfa3dde05b3f2860d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som kom inn på psykologi profesjon, fikk dere svar i dag? Eller vet du når svarene pleier å komme?

Anonym poster: a407f46549c0d5bfa3dde05b3f2860d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var derfor jeg lurte, for å høre om det var på PSYK100 eller ett av de andre. Kanskje man til og med kunne klart seg med C på PSYK100 og A på de to andre da (men tviler). Grensene blir kanskje litt lavere siden de har ett opptak i året og ikke to. :) Men det er jo strålende å ha to A-er og en B uansett! Gratulerer igjen! :)

Tusen takk! :) Ja, man kan jo begynne å lure! Jeg er veldig overrasket selv over at det gikk med B i 101. Ja, jeg tipper det er derfor! Lurer på om snittet kommer til å fortsette å være litt lavere eller om det øker igjen ettter at den nye ordningen har vedvart en stund.

Anonym poster: a407f46549c0d5bfa3dde05b3f2860d0

Du som kom inn på psykologi profesjon, fikk dere svar i dag? Eller vet du når svarene pleier å komme?

Anonym poster: a407f46549c0d5bfa3dde05b3f2860d0

Svaret kom i går :) Men dette er kun hos UiB da, siden det er internt opptak og man ikke søker via samordna opptak. Vet ikke når de andre universitetene kunngjør svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest loren

Jeg fortsetter på dhs sosialt arbeid, men håper også å få tatt enkeltemne innføring ipsykologi på UiO :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du søkt 2 ganger og først kommet inn nå? Eller er det andre gang du går på studiet? :)

Anonym poster: 0f166d3c41fe84506ed7a42e2119edba

2.gang på studiet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også på sykepleie for 2 gang. Det er fordi jeg hadde personlige ting som kom i veien og jeg måtte ta pause fra studiet. Fikk brev i posten om at jeg har fått plass igjen på det nye kullet 1 året. Så da ble det å prøve på nytt. Spennende :) Er på UIA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...