Gå til innhold

Det å sitte aktmodell


99699

Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som har noen råd og tips hvis jeg skulle finne på å sitte aktmodell. Er det vanelig å holde en positur hele kvelden, eller bytte litt stillinger? Veit jeg blir sliten i ryggen av å stå rett opp og ned i flere timer. Under pausen, hva er vanelig da? Kle på seg og prate med de som maler meg? Eller sprade rundt naken?

Hva annet er lurt å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen her på forumet som har noen råd og tips hvis jeg skulle finne på å sitte aktmodell. Er det vanelig å holde en positur hele kvelden, eller bytte litt stillinger? Veit jeg blir sliten i ryggen av å stå rett opp og ned i flere timer. Under pausen, hva er vanelig da? Kle på seg og prate med de som maler meg? Eller sprade rundt naken?

Hva annet er lurt å tenke på?

Har ikke sittet, men gjort skisser av aktmodell.

Startet med ti minutters posisjoner, en posisjon i ti minutter. Så 20 minutters sessioner. Med pauser underveis! Da fikk modellen på seg morgenkåpe, kaffe, gå litt.

Altså ca slik: 4x10 minutter, pause, 2x20minutter, pause. Eller noe i den duren. Vi skisses med kull, da skal det gå fort. Men om det er modell for oljemaling så vet jeg ikke.

Modellen tok på seg morgenkåpe straks det var pause. Gikk også sin vei, hvorfor vet jeg ikke. Kanskje ikke ville se våre tafatte forsøk på å tegne henne???

Hun var dog sliten i kroppen underveis,spesielt ńår det skal være arm over hode etc.

Men, vi glemte veldig fort at dama var naken! Ble med en gang fokusert på linjer, tegne av henne.

Test deg selv hjemme, forsøk på ti minutter, så 20 minutter, ulike posisjoner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...