Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Men i og med at det er mindre mengde kan det vel lønne seg? Må Google litt ;)

Gleder meg, men ser også for meg skrekkscenario med at det ikke er noe liv. Håper vi kan puste lettet ut på mandag kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt sikkert kjempebra :) Men jeg var ganske nervøs før tidlig ul jeg også.

En gang måtte de bruke spedbarnsnål på søstera mi for å få ut blod. Da var hun vel 26 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kommer til å få en helt fantastisk opplevelse på ultralyden :rodmer: Kjenner jeg gjerne skulle hatt den første opplevelsen på nytt igjen, for jeg gråt og gubben fikk tyngre pust og greier :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både svanherskapskontroll og ul går nok kjempefint, men forstår godt bekymringen din. Det tror jeg alle gjør.. :) vi har skaffet oss en livslang bekymring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskontroll unnagjort! Gikk veldig fint, blodtrykk og urin var bra, og klarte å tappe blod på 3. forsøk av person nr 2 :P Fikk masse brosjyrer og søkt om fødeplass på ahus. Fastlegen min er gull altså! :hjerte: Neste kontroll skal jeg bestille i uke 24, etter ultralyd. Lenge til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sø kjedelig at det skal være så vanskelig å få blodprøver! Håper det kommer seg:) jeg er ikke så enkel jeg heller, men har en blodgiveråre som er gull verdt xD men så bra at alt såg fint ut! Det er lenge til ja! Skal du gå til jordmor også? Eller kun lege?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg skal teste ut jordmor en gang også, så det blir kanskje jordmor i uke 24 :) Får ta med vordende far også, tror det er greit for han å bli med en gang.

Er det blodprøvetaking hver gang? Pleier jordmor å gjøre det i så fall?

Nå er det endelig helg! Skal treffe familien, så jeg håper jeg klarer å skjule muffinmagen :P På søndag er planen å dra på hundetreff. Håper det blir oppholdsvær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg vert på litt flere kontroller en normalt pga kvalmen, men det er kun blodprøver hos legen hos meg i hvert fall. Etter første kontroll er det i utgangspunktet bare behov for å overvåke blodprosenten, og det gjør de med et stikk i fingeren:) hvis de trenger noe annet så blir det jo vanlig blodprøve da... :)

Her blir det nok bare å ta med mannen på jordmortimen hvor det skal snakkes om fødsel:) han har vanskelig for å få fri fra jobb, og de to jordmortimene jeg har hatt til nå hadde nok vet uinteressante for han.. Men vi har jo forskjellige Menn også. Første timen var såpass tidlig at det ble bare snakking og urinprøve. Den andre jeg hadde nå i uke 17 ble de SF mål og hjertelyd i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også med mannen til jordmor første gangen, tror det er greit for de å vite ca hva som skjer på de timene. Han var med på første legetimen også. Litt bortkasta egentlig, men det kunne jo ikke vi vite :) Tok bare stikk i fingeren for å måle blodprosenten en gang rundt uke 28 (tror jeg. Husker ikke, det er så lenge siden :fnise: ). Men du må jo få svar på de blodprøvene, kanskje du kan be om en time hos legen før den jordmortimen sånn at du har alle de papirene klare til da. Eventuelt be om at legekontoret sender over alt til jordmor slik at dere kan gå gjennom det der. De fleste får jo OK på alle prøvene, men jeg var ikke godt nok beskyttet mot røde hunder så måtte få skrevet inn i papirene mine at jeg skulle få vaksine etter fødselen. Mannen syntes forresten det var litt rart at jeg syntes den sprøyta var vond, det kan jo ikke akkurat sammenliknes med en fødsel :ler: (hvis du etter hvert trenger å lese positive fødselshistorier er det bare å lese min, jeg gjør jo heller det igjen enn å dra til tannlegen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var førstegangs så hadde jeg første time hos jordmor da jeg var 16 uker. Det er ordinært her.

Hos min lege er det stikk i fingeren hver gang, men vanlig blodprøve kun ved første kontroll rundt uke 11-12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får svar på blodprøvene i posten og har fått beskjed om at de skal legges ved helsekortet. ;) Hvis jeg ikke trenger å få henvisning til fysioterapeut eller sykemelding før uke 24 syns jeg egentlig det er greit å vente så lenge, det er jo "bare" i midten av februar, og det er jo bare halvannen måned etter juleferien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøpe meg sjokolademelk før jobb i dag.. :sjenert::ler: Ble bare sånn liten boks da :P

Så bra at det gikk fint hos legen! :) Da jeg var der sist var det og bare urinprøve og prating, men neste gang er det visst hele pakka :)

Jeg trodde egentlig at jordmortimer er innimellom de vanlige legetimene, men man kan kanskje bestemme det litt selv? :) Jeg har ikke peil :P Jeg tror jeg må skrive ned alle spørsmålene jeg har og ta med til legen på mandag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg skal teste ut jordmor en gang også, så det blir kanskje jordmor i uke 24 :) Får ta med vordende far også, tror det er greit for han å bli med en gang.

Er det blodprøvetaking hver gang? Pleier jordmor å gjøre det i så fall?

Nå er det endelig helg! Skal treffe familien, så jeg håper jeg klarer å skjule muffinmagen :P På søndag er planen å dra på hundetreff. Håper det blir oppholdsvær ;)

Jeg har bare tatt blodprøve én gang, og det var da jeg var hos legen rundt uke 12. Da ble jeg testet for toxo, røde hunder osv. Ikke noen stikk i fingeren de andre gangene.

Jeg får svar på blodprøvene i posten og har fått beskjed om at de skal legges ved helsekortet. ;) Hvis jeg ikke trenger å få henvisning til fysioterapeut eller sykemelding før uke 24 syns jeg egentlig det er greit å vente så lenge, det er jo "bare" i midten av februar, og det er jo bare halvannen måned etter juleferien :P

Det er meningen at du skal ha oppfølging ca én gang i mnd etter uke 12, enten i form av legebesøk eller tur til jordmor. Så i utgangspunktet skal du ikke vente tre mnd før neste kontroll. Tror OUL regnes som en av kontrollene, forsåvidt, men min lege ville gjerne se meg imellom der også. Måler jo symfysemålet og sjekker urinen jevnlig mtp f.eks. svangerskapsforgiftning.

Jeg måtte kjøpe meg sjokolademelk før jobb i dag.. :sjenert::ler: Ble bare sånn liten boks da :P

Så bra at det gikk fint hos legen! :) Da jeg var der sist var det og bare urinprøve og prating, men neste gang er det visst hele pakka :)

Jeg trodde egentlig at jordmortimer er innimellom de vanlige legetimene, men man kan kanskje bestemme det litt selv? :) Jeg har ikke peil :P Jeg tror jeg må skrive ned alle spørsmålene jeg har og ta med til legen på mandag :P

Her bestemmer jeg selv hvordan jeg vil gjøre det: bare lege, omtrent bare jordmor eller en blanding. For min del blir det en blanding. Liker legen min kjempegodt, så jeg vil gjerne se han jevnlig, samtidig er det bedre tid til å prate med jordmor. Der har jeg en halvtime eller time, mens det bare er 20 minutter hos legen (og der ligger man som regel etter tidsskjema allerede før man kommer inn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen jeg har sett frem til i lange tider er endelig her!

Jeg er 12 uker på vei og plommen i magen har det forhåpentligvis som plommen i egget. :gravid:

I ettermiddag er det duket for ultralyd, så arbeidsdagen kan ikke gå fort nok! Håper jeg kan senke skuldrene litt og faktisk begynne å glede meg etter ultralyden i dag. Jeg tror jeg skal feire med å kjøpe inn garn til babyteppe ;) Fikk ikke M med på å kjøpe første klesplagg før etter oul :P:snurt::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag! Vet noen jordmødre tar inn mellom 16 og 20, du kan jo ringe helsestasjonen og høre? :) Jeg likte meg hos jordmor som førstegangs.

Håper alt står bra til med firbente, tobente og lille i magen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har egentlig ikke noe behov for å snakke med jordmor enda, så jeg syns det er greit at neste kontroll er oul og så i uke 24. Google har svar på det meste :P

I dag har jeg skikkelig nervøs svette, så jeg er sjeleglad for at jeg alltid har en deo liggende i veska :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte også å gå til jordmor i uke 16. Da fikk samboeren stilt de spørsmålene han hadde.

Hurra for 12 uker og tidlig UL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...