Gå til innhold

En liten desemberspire


Smusa

Anbefalte innlegg

"Gidder" ikke be om å utsette, finner de ut at det har innkalt meg for tidlig ber de meg antakelig komme igjen noen uker senere ;) jeg tar gjerne en ekstra kikk... De hadde meg inne 8+0 eller 8+4, at de da presterer og sette meg til ul 15+5 får være deres case. Jeg møter opp :) ja, magen står ut men det er nok mest pga jeg er oppblåst.. Ser ut som om jeg er 4-5 mnd på vei :rodmer: har ikke vært på vekta enda, får ta det på første kontroll som er neste uke.. Liker ikke fokusere på det nå, prøver og spise sunt, så får det bli som det blir..

Hadde ikke gjort noe med en ekstra ultralyd nei:) hvilket kjønn er det du har fra før? Har du noe følelse på hva det blir denne gang?

Jeg er i tenkeboksen på om jeg ønsker en ultralyd til snart, for å se og måle nakkefold osv... Men vet virkelig ikke! Samtidig kommer jeg til å ønske å reise på en til rundt uke 15-16 i håp om å kunne få se kjønn før. Uff, jeg bruker så mye penger på disse ulytalydene. Har vært på tre fra før også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er godt å ha sagt det til sjefen :) Så bra at ho ble glad :)

Jeg får også litt guttefølelse når jeg leser her. Vittig :P

Har du vært på 3 ultralyder allerede?? Hvorfor? :sjenert:

Det er utrolig spennende å gå og vente, og man er ekstremt utålmodig. Når vi skal ha nummer 2 har jeg utrolig lyst til å ikke vite kjønnet. Det virker så ekstremt spennende. Og ikke minst motiverende under fødselen. Jeg ville egentlig ikke vite det sist heller, men mannen mente det var den dummeste ideen ever :ler:

Vi MÅ jo vite det sa han. Så vi kan planlegge..

Men når vi snuser på en nestemann kjenner jeg virkelig at det er aboslutt det samme hva vi får. Det var jo det sist, men man har jo lov å ønske seg.

Men om mini får en lillebror eller ei lillesøster spiller ingen trille :) Men vi får se når jeg kommer så langt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg har vært på ultralydene fordi jeg er så nysgjerrig og engstelig. Hahaha! Uff, kan ikke engang tenke meg å IKKE vite kjønn....

Om du klarer det blir jeg nesten litt stolt av deg! Og må være utrolig motiverende da; til fødselen. Dessverre hadde jeg nesten ikke klart å handle noenting til bebien. Men dere har sikkert en del fra før også? Jeg har handlet to klesplagg til nå; måtte bare 😁 og synes ikke det var enkelt å finne. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forløpig er jeg veldig motivert til å ikke vite det. Men nå er jeg ikke gravid heller da :P

Jeg hadde guttefølelse fra jeg tissa på pinnen, og ut kom det en gutt. Var ikke til å ta feil av når han stadig flasha seg på UL ene.. Var på en hel haug jeg også. Totalt 6 stk tror jeg. På slutten var det ikke gøy lenger, bare vondt å ligge der på benken :sjenert:

Vi har masse etter mini. Har ikke kvitta meg med noe. Og har funnet ut at mye av det vi har kan brukes til jente også. Kan jo fint ha lyseblå bukse på jente om man har rosa body til :)

Men vi får vel en gutt til tror jeg. Siden jeg har så lyst på jente så får jeg det sikkert ikke :fnise: vet ikke hvorfor jeg har så lyst på heller. Elsker gutten min over alt på jord. Han er bare såååå herlig. Og skikkelig mammagutt :rodmer:

Hvor tidlig var du på disse UL ene? Jeg var i uke 9 og i uke 11 ettelleranna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort noe med en ekstra ultralyd nei:) hvilket kjønn er det du har fra før? Har du noe følelse på hva det blir denne gang?

Jeg er i tenkeboksen på om jeg ønsker en ultralyd til snart, for å se og måle nakkefold osv... Men vet virkelig ikke! Samtidig kommer jeg til å ønske å reise på en til rundt uke 15-16 i håp om å kunne få se kjønn før. Uff, jeg bruker så mye penger på disse ulytalydene. Har vært på tre fra før også!

3 fra før ja ;) godt og høre det er flere!

Vi har en gutt fra før, som blir 3 år nå i juli. Tipper det er en gutt til hos meg, men ikke godt og vite.. Håper du på noe spes kjønn? Vi har mistet 2 nå, så jeg er kun opptatt av at den lille er frisk og har det bra. Har egentlig ønsket meg en lillesøster, men blir det en frisk og fin lillebror så blir vi selvfølgelig kjempe glade for det.. Tror S ønsker seg en lillebror :rodmer:

Vi var på ul i uke 12 sist, nå har jeg kjøpt meg en angelsound, så jeg hører hjertelyden med jevne mellomrom, det er litt betryggende.. Har forresten dagbok jeg og, men linken fungerer ikke på mobil. Finner meg under graviditetsdagbøkene om du vil hilse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 fra før ja ;) godt og høre det er flere!

Vi har en gutt fra før, som blir 3 år nå i juli. Tipper det er en gutt til hos meg, men ikke godt og vite.. Håper du på noe spes kjønn? Vi har mistet 2 nå, så jeg er kun opptatt av at den lille er frisk og har det bra. Har egentlig ønsket meg en lillesøster, men blir det en frisk og fin lillebror så blir vi selvfølgelig kjempe glade for det.. Tror S ønsker seg en lillebror :rodmer:

Vi var på ul i uke 12 sist, nå har jeg kjøpt meg en angelsound, så jeg hører hjertelyden med jevne mellomrom, det er litt betryggende.. Har forresten dagbok jeg og, men linken fungerer ikke på mobil. Finner meg under graviditetsdagbøkene om du vil hilse på :)

Skal lete etter deg jeg!!! :) jeg har også kjøpt meg angelsounds, så fint det ikke bare er meg. Hehe! Men jeg la den fra meg etter å ha prøvd to ganger.. Finner bare min egen:(

Jeg har så lyst til på ei lita jente selv:) men er ganske så sikker på at det er en liten tissefant i magen. Blir sååå spennende og se da :-D for oss begge.

Hærlighet.. Syns alle får gutter fortiden jeg. Og som oftest får man mange gutter også. Rart det er jenter her på jorden. Om de sier jente så blir jeg overrasket!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forløpig er jeg veldig motivert til å ikke vite det. Men nå er jeg ikke gravid heller da :P

Jeg hadde guttefølelse fra jeg tissa på pinnen, og ut kom det en gutt. Var ikke til å ta feil av når han stadig flasha seg på UL ene.. Var på en hel haug jeg også. Totalt 6 stk tror jeg. På slutten var det ikke gøy lenger, bare vondt å ligge der på benken :sjenert:

Vi har masse etter mini. Har ikke kvitta meg med noe. Og har funnet ut at mye av det vi har kan brukes til jente også. Kan jo fint ha lyseblå bukse på jente om man har rosa body til :)

Men vi får vel en gutt til tror jeg. Siden jeg har så lyst på jente så får jeg det sikkert ikke :fnise: vet ikke hvorfor jeg har så lyst på heller. Elsker gutten min over alt på jord. Han er bare såååå herlig. Og skikkelig mammagutt :rodmer:

Hvor tidlig var du på disse UL ene? Jeg var i uke 9 og i uke 11 ettelleranna :P

Så koselig med mammagutt:) åå!! Gjør me gikk noe å få deet!!!

Jeg har vært i 6 (ville vite om det var noe), 8 og 10 (før bursdagsfest når jeg skulle si det til jentene). Så blir det vel 13 og 15-16. Vil vite nakkefold og kjønn før troor jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho.. Gratulerer med 12 uker :rodmer:

Bestemt deg for hvor mange ULer du skal ha? Hvor mye må du ut med for en UL? Jeg fikk henvisning til mine, så betalte jo ingenting :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :-) to til.. Hehe og der har jeg satt grensa. Uff, er mye penger. 900 per time... Men for meg verdifulle timer fordi jeg engster meg.

Selv om at strekker der nede og jeg har skikkelig ligamentsmerter blir jeg bekymret.

Jeg er plaget av løs mage. Har ikke hatt ordentlig avf (beklager detaljer) siden før jeg ble gravid. Har store mageknip og det er så vondt. Vanskelig å tenke at dette ikke har noe med nurket å gjøre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange rare og forskjellige plager man opplever når man er gravid. Så bekymringene kommer på rekke og rad. Jeg sjekka papiret etter jeg var på do hver gang helt til jeg fødte.. Frem mot uke 12 var jeg like spent og redd hver gang jeg måtte på do. Husker jeg hadde litt ekstra utflod (fader jeg hater det ordet.. bare så det er sagt :fnise: ) og når jeg tørka meg så fikk jeg hjertet i halsen, for jeg var sikker på at det var blod hver gang :sjenert:

Tror alle førstegangsgravide har det slik. Jeg håper jeg blir MYE mer avslappa neste gang :)

Hvor i landet bor du foressten? Hilsen nysgjerrig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange rare og forskjellige plager man opplever når man er gravid. Så bekymringene kommer på rekke og rad. Jeg sjekka papiret etter jeg var på do hver gang helt til jeg fødte.. Frem mot uke 12 var jeg like spent og redd hver gang jeg måtte på do. Husker jeg hadde litt ekstra utflod (fader jeg hater det ordet.. bare så det er sagt :fnise: ) og når jeg tørka meg så fikk jeg hjertet i halsen, for jeg var sikker på at det var blod hver gang :sjenert:

Tror alle førstegangsgravide har det slik. Jeg håper jeg blir MYE mer avslappa neste gang :)

Hvor i landet bor du foressten? Hilsen nysgjerrig :fnise:

Jaaa og jeg er så flink til å tenke det værste, dessverre. Jeg er fra indre Østfold. Du da? Og alder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker ikke papiret lenger... Går på do, slapper av og prøver og tenke positivt. Tror nesten det er mer farlig å være så bekymret hele tiden :sjenert: jeg tenker at når man har vært på ul, sett hjerteaktivtet og nådd uke 12 så har vi gode sjanser for å møte våre små mageboere.. Har mine dager med bekymringer jeg og altså, men prøver og ta meg litt i nakken og kose meg også :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sjekker ikke papiret lenger... Går på do, slapper av og prøver og tenke positivt. Tror nesten det er mer farlig å være så bekymret hele tiden :sjenert: jeg tenker at når man har vært på ul, sett hjerteaktivtet og nådd uke 12 så har vi gode sjanser for å møte våre små mageboere.. Har mine dager med bekymringer jeg og altså, men prøver og ta meg litt i nakken og kose meg også :rodmer:

Dette lover i hvertfall veldig bra for hvordan jeg ser for meg at det er å være andregangs ;)

___

Er Sørlending jeg. Så vi er nok bittegrann unna hverandre :) Slutten av 20 årene. Du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lover i hvertfall veldig bra for hvordan jeg ser for meg at det er å være andregangs ;) [\quote]

___

Hm, andregangs ja... Men jeg har hatt 1 MA i uke 12 og en sa etter forrige svangerskap.. En må tenke positivt etter noe sånt, og glede seg over at alt ser ut til å være bra! Veldig viktig å klare og nyte litt og, det går nesten ikke om man gruer seg bare for å gå på do :sjenert: i know the feeling....

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 år her:) synes du er flink som klarer å slappe av sommerfuglen :) denne gangen skal alt gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 år her:) synes du er flink som klarer å slappe av sommerfuglen :) denne gangen skal alt gå bra:)

Ja, nå må vi ha trua :strix: har sikkert mine urolige stunder jeg og altså, men etter at angelsounden kom i hus så sjekker jeg om jeg får en dårlig følelse..

Jeg er 31 år by the way.. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...