Gå til innhold

Selvutviklingsbøker


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Miracl3 ikke logget

Noen her som kan annbefale noen gode selvutviklingsbøker ? Føler jeg trenger å utvide horrisontene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Et hode foran" er en god selvutviklingsbok tror jeg..jeg har ikke lest den, men har kjempe lyst! Men den er alltid utlånt på biblioteket.. Hvis du kommer til å lese den vil jeg gjerne høre hva du synes ;)

Litt info om boken:

Ønsker du å få til noe spesielt, må du starte med å åpne opp for annerledes løsninger. Enten du vil bli bedre, rikere, sterkere, mer kreativ, slankere, morsommere, hyggeligere, en gullvinner i idrett eller skrive en bestselger, må du innse tre vesentlige ting:

1. Kroppen din har et hode

2. Hodet ditt sitter på en kropp

3. Sammen er de dynamitt!

I Et hode foran gir Tony Buzan, bestselgerforfatteren, læringseksperten og oppfinneren av tankekartet, deg enkle og effektive metoder for å styrke og utvikle forbindelsen mellom kroppen og sinnet. En total treningspakke for hjerne og kropp!

Det mest fascinerende og løfterike den berømte hodebokforfatteren Tony Buzan gir deg, er oppskriftene på suksess som benytter synergieffekten mellom kropp og sinn. Du tror kanskje at verdens mest avanserte datamaskin har større kapasitet enn menneskehjernen? Feil! Den er et blekt leketøy sammenliknet med hjernen.

Hjerneforskerne avdekker nå mer og mer av hva det er som gjør et geni til et geni og hva som skjer i hjernen til en person som presterer noe utover det sedvanlige. Uten unntak bruker de begge hjernehalvdelene samtidig. Det kan hvem som helst av oss trene oss opp til å gjøre!

Tony Buzan har gjort det igjen: Skrevet en enda bedre bok om vår største muskel og det ufattelige potensialet vi har til rådighet under topplokket. I Et hode foran viser han deg:

Hvordan du endrer dårlige vaner og etablerer nye og sunne

Hemmelighetene som gjør feiltrinn til suksess

Hvordan tankekart hjelper deg til å nå målene dine

Hvordan du maksimerer din intelligens ved hjelp av en enkel kostholdsplan og trening

Hvordan du best takler stress som påvirker både kroppen og hjernen

Han presenterer deg for 5 nye hjerneprinsipper som vil gi deg en bedre forståelse av hvordan hjernen fungerer og gjøre det langt enklere for deg å bruke den:

Synergi

Kunnskap

Sannhet

Suksess

Standhaftighet

”Tony Buzan vil gjøre det samme for hjernen som Stephen Hawking har gjort for universet.”

The Times

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det lureste er å la være å bruke penger på slike bøker. Ser på det som utnyttelse av menneskers usikkerhet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...