Gå til innhold

Vakker ventetid


Hvitdrøm

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg!!!

For noen uker siden skjedde det jeg har ventet leenge på. Kjæresten gjennom 1,5 år spurte om jeg ville gifte meg med ham. :dagens-rose:

Jeg har vært bruker i flere år, men under ulike nick. Velger nå å registrere et bryllupsaktig nick. Det er antakeligvis det 99% av innlegene mine kommer til å handle om fremover! ;)

Endret av Hvitdrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Forloveden er ute og kjøper take-away, så da det ringte på, var jeg sikker på at det var han som kom, men det viste seg å være NRK-lisens-fyren. Har hørt mange rykter om disse lisensmenneskene, men han var jo superhyggelig. Takket meg og greier... (da følte jeg meg slem,da).

Sa bare at jeg ikke har TV (har litt dårlig samvittighet - men jeg bruker den jo kun til andre ting). Har ærlig talt ikke tid til å se på TV.

Endret av Hvitdrøm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen med forlovelsen! :) Her må jeg følge med! Savner faktisk litt å planlegge bryllup selv :fnise: Vi forlovet oss jo faktisk 3 år før bryllupet... Skulle egentlig gifte oss i 2008, men pga begge var studenter utsatte vi det ett år så vi fikk spart litt på egenhånd også :)

Men hvis dere skal gifte dere om 2 år er det bare å booke kirke/vielsessted og lokale ASAP, vi gjorde det... De mest populære stedene blir gjerne kapret 2 år i forveien...

Har dere noen konkrete planer enda da? Om sted, hvem dere skal invitere etc? Jeg kunne sitte i timesvis bare å se på kjoler og fargetemaer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for alle gratulasjoner. Lilywhite: Hehe, så morsomt! Husker jo av bryllupsdagboka di at du er skikkelig kreativ på alt som heter planlegging, så håper å se deg her inne. :)

Vi har egentlig lyst å gifte oss så snart som mulig. Jeg har et brennende ønske om å adoptere, og da må man ha vært gift i 2 år. Også er det jo selvfølgelig det at kjæresten min er verdens herligste, og jeg gleder meg til at vi er gift, og får alle de felles greiene.

Kjenner at jeg er litt usikker her. Moren til kjæresten kommer fra en av landets vakreste bygder, og kirka der er utrolig nydelig. Stavkirke! Hadde sett fantastisk ut på bildene. Bakeriet og restauranten der er også landskjent. Men... bygda er langt unna både oss, min familie og hans familie. Så det er lite praktisk.

Har også alltid hatt et lite ønske om å gifte meg i hjembyen min, som er utrolig vakker. Kirka der er ikke spesielt pen, og det er stor sjanse for stygt vær. Sååå... litt usikker på hva vi gjør. Men føler vi bør bestemme oss snart.

Sitter også og undrer på om vi skal ha et slags tema, utover fargetema for bryllupet. Innlegg om frieriet kommer i morgen - må hagod tid på å skrive det, for det var virkelig fantastisk. Nydelige fyren min :rodmer:

Endret av Hvitdrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenke meg at du har mange tanker og ønsker rundt bryllupet og planleggingen.

Jeg har 2 venninner som giftet seg i fjor sommer. Utrolig gøy å få være med dem når de så på brudekjole og alt annet. Sikkert noe annet for den som faktisk skal gifte seg.

Når kunne du tenke å gifte deg? Vår? Sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at du har mange tanker og ønsker rundt bryllupet og planleggingen.

Jeg har 2 venninner som giftet seg i fjor sommer. Utrolig gøy å få være med dem når de så på brudekjole og alt annet. Sikkert noe annet for den som faktisk skal gifte seg.

Når kunne du tenke å gifte deg? Vår? Sommer?

Ja - gleder meg så utrolig til den delen. :) Har veldig lyst på juni-bryllup, men mai er også en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle fortelle om den fantastiske kvelden kjæresten spurte om jeg ville gifte meg med ham.

Vi har jo snakket om ekteskap i lengre tid, så jeg visste at han antakeligvis kom til å spørre meg om giftemål ganske snart. Men tror dere ikke at han klarte å overraske meg fullstendig likevel?

Long story short; Det var fredag ettermiddag. Jeg var sliten etter en lang arbeidsdag, og ville bare legge meg. Men jeg har booket bord på ******** (favorittrestauranten vår). Har så lyst å overraske deg fordi du gjør en fantastisk jobb (han tenker da på nyjobben min). Vi kastet oss rundt og jeg tenkte at vi skulle ta banen til sentrum. Det skulle vi visst ikke. I stedet kjørte han til ******** (hjembyen sin) som er ca. 15 minutters kjøretid utenfor Oslo. De har en italiensk resturant som har fått fantastiske anmeldelser, og vi har lenge vurdert å dra dit, men jeg mener at vi ikke har hatt økonomi til det. Et måltid med god vin koster noen tusenlapper, for å si det slik. Da han stoppet utenfor begynte jeg å lure på hva dette var for noe. Han har søkt en jobb som krever masse ekstraarbeid, så jeg tenkte at det kanskje var grunnen til at han ville "godgjøre" meg.

Middagen var helt fantastisk. Maten smakte herlig, og desserten er noe av det beste jeg har smakt. Etter middagen dro vi litt rundt i byen, før han sa at vi burde stikke innom hotellet. Hotell, spurte jeg? Ja - han hadde lånt hotellrom fordi det var så lenge siden vi hadde gjort noe fint for oss selv. Hotellet var helt fantastisk, og det har spa (spaavdelingen var selvfølgelig ikke åpen så sent). Uansett, vi sjekket inn, og rommet - jeg mener suiten (jeg har aldri sovet i en sutie før!) var fortryllende! Stort eget bad, herlig dobbeltseng... Han bestilte noen glass champagne, og jeg begynte å skjønne at nå er det meningen at det skjer noe. Vi ble sittende og prate en stund. Om oss, drømmene, tankene, livet. Han er så utrolig fin, og jeg elsker samtalene våre. Nesten den samtalen jeg synes er det fineste minnet.

Han spurte om jeg ville ha mer champagne. Jeg svarte selvfølgelig ja, og da dro han frem en eske fra jakken sin. Så fortalte han masse om hvor mye han elsket meg, at det siste året har vært det fineste i livet hans, at han gleder seg til fremtiden sammen med meg (og noen ting som jeg ikke vil gjengi her, men veldig fine), før han spurte om jeg ville dele resten av livet sammen med ham - også viste han meg ringen. Jeg sa selvfølgelig ja. Unødvendig å si at natten var rimelig fantastisk?;)

Kjæresten vet jo at jeg elsker spa, derfor booket han oss inn på spahotell. Så morgenen tilbrakte vi i spaavdelingen (heeerlig!) før vi dro hjem. Det jeg ikke visste var at bestekameraten hans og bestevenninnen min, som fant hverandre gjennom oss, hadde vært i leiligheten og gjort klart til party. Vi rakk en skål og litt samtale om det som hadde skjedd før vi dusjet og fikset oss, og venneparet dro for å komme tilbake senere på kvelden. De hadde (heldigvis) kun invitert 10 stk. Tror ærlig talt ikke jeg hadde satt pris på flere, men de hadde valgt ut de nærmeste, og det var så gøy å kunne dele nyheten med dem. Venninna mi er ekspert på tapas (kjæresten hadde betalt for råvarene), og med masse vin og snacks gikk kvelden raskt over til natt.

Hadde ALDRI forventet noe sånt. Føler han kjenner meg så godt som planla det slik. Han vet at jeg hater oppmerksomhet, så han tok frieriet på hotellrommet. Han booket oss inn på spahotell, og med vennefest kvelden etter... føles det nesten som en mini-bryllupsfeiring. Litt herlig, siden det er en stund til vi skal møte oss.

Beklager hvis dette ble veldig usammenhengende, men har prøvd å anonymisere noen detaljer som navn og veldig private ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ventet på å høre hvordan han fridde til deg. Så utrolig flott gjort av han! Mange tanker bak alt sammen. Så utrolig bra!

Er virkelig glad på dine vegne!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - gleder meg så utrolig til den delen. :) Har veldig lyst på juni-bryllup, men mai er også en mulighet.

Det kan jeg tenke meg!!! Er nok en spennende tid du/dere har fremfor dere!! Planlegging og alt som hører til ved et bryllup!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et fantastisk frieri :)

Junibryllup er best ;) Hehe..

Takk for kompliment forresten :) Jeg er ikke så verst kreativ innimellom om jeg skal få innrømme det selv :fnise: Så du får rope ut hvis du trenger ideer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for alle gratulasjoner og kommentarer - ja, kjæresten er virkelig den beste. :)

I dag er jeg dødssliten. Hele kroppen gjør vondt! Har jobbet sykt mye i det siste. Det vises jo på lønnsslippen og firmakonto (herlig), meeen, jeg kjenner at jeg gleder meg til å begynne i redaktørjobben. Fast jobb, fast lønn, og mulighet til å være syk en uke uten å tenke at jeg taper x antall tusen per sykedag.

Snakket med mamma på telefon igår, og hun sa at de helt klart MINIMUM ville bidra med 50 prosent av utgiftene til bryllupet. Veldig snilt - men også nødvendig, synes jeg, når de ønsker å invitere pappas forretningsforbindelser og xx antall venner som jeg ikke aner hvem er. Fatter ikke helt hvorfor disse skulle ha interesse av å komme, men. :fnise: Diskuterte faktisk loaction med mamma. Hun er fremdeles hekta på det svenske herregårds-temaet (altså å feire bryllupet der), men jeg kan ikke si at jeg synes det er så spesielt. Greit nok at de slottene er fine og sånt, men vi har ingen tilknytning til Sverige. Er jeg rar som tenker sånn?Moren til kjæresten vil nok bidra hun også, så føler at jeg må passe på litt, så vi fremdeles får satt vårt preg på bryllupet. Det kjipeste jeg vet er brylluper hvor mange gjester ikke har sterk tilknytning til brudeparet. Skjønner at finansverdenen funker annerledes på det området, men jeg vil prioritere folk jeg er glad i på den spesielle dagen. Så får nok sette opp noen grenser de får holde seg innenfor.

Det kjipe er at all jobbinga går utover skolen. Må trekke meg fra en eksamen, faktisk, fordi jeg ikke får levert alle de obligatoriske innleveringene. Men - når man får oppdrag, kan man ikke akkurat takke nei. Alt i alt er likevel alt helt herlig, og jeg er sååå glad. Føler alt har blitt så bra. Venninnene mine mobber meg litt, da; "fast jobb og giftemål før jeg blir 25. Sååå fastgrodd." :fnise:

I dag skal jeg til byen for å gjøre en kjapp jobb og drikke kaffe med en venninne. Håper jeg får sett innom et par bryllupsbutikker. Er så gøy å se på kjoler når jeg vet at jeg selv skal kjøpe om ikke uendelig lang tid.

Endret av Hvitdrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnene mine mobber meg litt, da; "fast jobb og giftemål før jeg blir 25. Sååå fastgrodd." :fnise:

Den skjønner jeg! Jeg har ei venninne som gifta seg samme året hun fylte 21 år. Husker jeg synes det var tidlig.

Men å gifte seg og ha fast jobb før man er 25 år synes jeg heller er en bra ting.

Bare nyt det å gå i bryllupsbutikker og se på alt sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei.. så utrolig trist og slitsomt! Jeg hater sånn type krangling selv. Hvorfor benekte det når du har bevis på at hun har sagt ditt og datt til deg? Jeg skjønner virkelig at du ble lei deg.

Håper det går bedre med deg idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...