Gå til innhold

Kan musa ha overlevd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette høres kanskje rart ut... Men jeg fikk akkurat vite at typen kastet en mus ned en bergkant på 5 meter og er sur.... Men tror dere musa kan ha overlevd?

Håper ikke den ble lam eller noe... Haha dette høres jo sykt ut men jeg synes så synd på den! :P

Anonymous poster hash: 3a7e1...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh takk for at du tar det seriøst, trodde det var jeg som overreagerte :P den var inni hytta hans, han gjorde det ikke bare for fun liksom men jeg ble bare så suuur for at han ikke bare kunne kaste den ut av huset og la den gå!!!

Anonymous poster hash: 3a7e1...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du blitt like sur om den hadde blitt drept i ei felle?



Anonymous poster hash: b00b6...6ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt skuffa over at denne tråden ikke lå på seksualitetforumet.

Haha!

Anonymous poster hash: 3a7e1...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffa over at denne tråden ikke lå på seksualitetforumet.

Haha!

Anonymous poster hash: 3a7e1...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da i allefall raskere..

Nettopp :)

Anonymous poster hash: 3a7e1...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 meter er da ikke høyt. Hvor mye veier ei mus? Veier den nok til å treffe bakken med stor nok kraft til å brekke ben? Tenk på hvor fleksibel den er, hvor små hull den klarer å komme seg gjennom! Jeg tror egentlig den overlevde helt fint, litt tummelumsk kanskje? :vetikke:



Anonymous poster hash: 14963...808
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 meter er da ikke høyt. Hvor mye veier ei mus? Veier den nok til å treffe bakken med stor nok kraft til å brekke ben? Tenk på hvor fleksibel den er, hvor små hull den klarer å komme seg gjennom! Jeg tror egentlig den overlevde helt fint, litt tummelumsk kanskje? :vetikke:

Anonymous poster hash: 14963...808

Ikke meningen å ødelegge her, men tyngdekraften øker faktisk vekten på objekter i fart. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men for en drittsekk!



Anonymous poster hash: 31e78...aad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh takk for at du tar det seriøst, trodde det var jeg som overreagerte :P den var inni hytta hans, han gjorde det ikke bare for fun liksom men jeg ble bare så suuur for at han ikke bare kunne kaste den ut av huset og la den gå!!!

Anonymous poster hash: 3a7e1...e70

Samme hva grunnen var. Om han gjorde det for moroskyld eller om han gjorde det for å bli kvitt den fra huset. Det går an å bruke hodet. Snakk om å være empatiløs.. Stakkars mus!

5 meter ikke akkurat lavt heller. Så jeg håper det gikk bra med stakkarn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble vel smånervøs og visste ikke helt hva han gjorde da kanskje? ;) Det er uansett en ganske tankeløs handling. Var hensikten å drepe den, burde han være mann nok til å slå den hardt i hodet med en stein, så den døde umiddelbart. Var hensikten bare å få den bort fra hytta, burde han ha båret den et stykke unna og sluppet den der.

Om den overlevde fallet er veldig usikkert. 5 meter er høyt for en mus tatt i betraktning størrelsen.. Samtidig har musa en veldig lav kroppsvekt, og de har også evnen til en viss grad å dempe hastigheten ved å spre beina ut. Klarte den å lande på beina og landet mykt (gress/mose), så har den kanskje overlevd. Men de får lett sjokk, og ofte kan sjokket svekke de slik at de ikke klarer seg videre. Det gjør også at de blir et lett bytte for andre rovdyr.

Traff den berget på vei ned og/eller landet på fjell (noe som er mest sannsynlig etter beskrivelsen), ble den nok som et minimum hardt skadet. En skadd mus lever ikke lenge i naturen.

For meg er det en selvfølge at en ikke skal behandle dyr slik. Det har med respekt for liv å gjøre. Det er også mange som ikke er klar over at vi alle i følge Dyrevernsloven har plikt til å hjelpe alle dyr vi kommer over som lider unødig. D.v.s enten å sørge for veterinærhjelp, eller å avlive. Her tror jeg dessverre mange synder.

Når det er sagt, tror jeg nok sjansen er ganske stor for at det var en impulshandling fra hans side og at det ikke var tilsiktet å påføre musa lidelse. Du kan jo prøve å spørre han om hvorfor han handlet som han gjorde (og om han ikke rakk å tenke), så blir du litt klokere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...