Gå til innhold

Jeg hater nabokatta!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flytta til nabolaget jeg bor nå for 2 år siden. Jeg trives kjempegodt her, men er sterkt plaget av katten til naboen.

Det er en feit kastrert hankatt, og den er skikkelig ustabil og jeg er faktisk litt redd den.

Den bor omtrent på min eiendom, ligger på verandaen min og røyter ned utemøblene mine. Driter utenfor garasjen min flere dager i uka og pisser i blomsterbedene mine. Sover på panseret på bilen og tråkker over hele bilen så den blir full av skitne potavtrykk, og jeg er redd for at den skal ripe lakken. HVER gang jeg skal kjøre, må jeg sjekke under og rundt bilen om katten er der. Den sitter utenfor vinduet vårt og lager høye forvrengte mjauelyder om natten og holder oss våkne.

En gang sønnen min på 2 var ute i hagen, kom katta bort og klorta ham på hånden HELT uprovosert! En annen gang kom den bort når han satt og lekte og bet ham i armen. Heldigvis traff den bare jakka. Nå er han blitt kjemperedd katter, stakkar :( Den begynner å frese når vi nærmer oss den, spesielt sønnen min.

En gang vi grillet på verandaen, kom den opp på verandaen og hosta opp DEN jævlige hårballen rett foran oss. :kvalm:

Jeg jager den vekk hver gang den kommer inn i hagen, men den bryr seg ikke. Den blir aldri redd. Om sommeren har jeg prøvd å sprute på den med hageslangen, men den kommer tilbake 10min senere. Hvorfor kommer den alltid tilbake??

Jeg har snakka med naboen, men hun ser ikke problemet. Hun er en skikkelig katteelsker, og forstår ikke at ikke alle synes det er kjempekoselig med katter i hagen.. Hun sier at jeg skal kjøpe sånne greier i dyrebutikken for å få den til å slutte å gå på do hos meg, men hvorfor skal jeg betale for det? Det er hennes katt som er problemet, så det er jo hun som skal betale for det, og komme å spraye det i min hage?

Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg melde henne noe sted? Katta kan jo ikke være helt normal når den freser på folk bare de nærmer seg, og klorte og bet sønnen min helt uprovosert??



Anonymous poster hash: 5bbf8...d9b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke noe sted du kan melde henne. Men du kan slutte å sprute etter katten med hageslangen. Er du forresten HELT sikker på at sønnen din aldri har plaget eller skremt den? Det er ikke normalt at katter freser uten grunn bare man nærmer seg den, ei heller at de går til angrep på små barn helt uten videre.



Anonymous poster hash: 28e71...a3d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe sted du kan melde henne. Men du kan slutte å sprute etter katten med hageslangen. Er du forresten HELT sikker på at sønnen din aldri har plaget eller skremt den? Det er ikke normalt at katter freser uten grunn bare man nærmer seg den, ei heller at de går til angrep på små barn helt uten videre.

Anonymous poster hash: 28e71...a3d

Ja, jeg er helt sikker på at sønnen min ikke har vært stygg med katten. Han er bare 2 år, så jeg er alltid ute i hagen/verandaen med ham. Han er veldig stille og rolig av seg, så han har ikke skremt katten med å bråke eller noe. Første nærkontakt de hadde var altså da katta kom bort for å klore ham.

Jeg har heller aldri skremt/plaget katten og den freser på meg også. Så det virker ikke som den er helt frisk mentalt. Skummelt...

Hvorfor må jeg slutte å sprute med hageslangen? Jeg gjør det bare når det er varmt ute, og jeg har lavt vanntrykk. Det er ikke for at den skal få vondt og bli dyttet vekk av vanntrykk. Bare at den skal bli våt og redd og stikke. ts

Anonymous poster hash: 51b34...e17

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, se der ja. I dag har katta hatt diarè utover hele verandaen min! Fy fader hvor kvalmt. Har spylt det vekk, men det stinker fortsatt. Naboen tar det fortsatt ikke seriøst. Da jeg fortalte henne det fokuserte hun kun på hvor synd det var på pusen hennes som hadde mageproblemer, stakkar. Hva kan jeg gjøre med dette? :( TS



Anonymous poster hash: 51b34...e17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, se der ja. I dag har katta hatt diarè utover hele verandaen min! Fy fader hvor kvalmt. Har spylt det vekk, men det stinker fortsatt. Naboen tar det fortsatt ikke seriøst. Da jeg fortalte henne det fokuserte hun kun på hvor synd det var på pusen hennes som hadde mageproblemer, stakkar. Hva kan jeg gjøre med dette? :( TS

Anonymous poster hash: 51b34...e17

Hva med å plukke opp bæsjen med en spade og legge den utenfor døra til eieren?

Anonymous poster hash: 5f2ee...fcb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan låne en hund som ikke liker katter. Sett den i bånd slik at den kan nå hele plenen. Katten holder seg borte en stund etterpå!



Anonymous poster hash: 5f2ee...fcb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katter liker ikke lukta av pepper. Så hvis du strør hel pepper på eiendommen og spesielt rundt der katten trives best kan det holde den borte.
En veninne ble tipset om dette, men vet ikke om hun har prøvd det enda. Men det er en rimelig måte å prøve å få den bort i hvert fall.

Lykke til. Forstår veldig godt at det irriterer deg når det blir så mye!

Endret av daemonia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget kattebæsj i beddet, var jo nypreparert og klar for såing, klart det må bæsjes i :kvalm: Strødde ut Garam masala jeg har hatt liggende. Tror ikke pusen har vært der siden. Men så har vi pusevond hund også, hjelper veldig.

Anonymous poster hash: da644...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Plukk opp all driten og legg på trappa til eieren, som noen over her foreslo. Hadde jeg lett gjort! ^^

Og så strør du rundt om med slike greier som skal få katter til å holde seg unna, bare å google så finner du sikkert masse forslag med ting du har stående fra før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk opp all driten og legg på trappa til eieren, som noen over her foreslo. Hadde jeg lett gjort! ^^

Og så strør du rundt om med slike greier som skal få katter til å holde seg unna, bare å google så finner du sikkert masse forslag med ting du har stående fra før.

Så utrolig barnslig. Jeg kan skjønne det hvis det var en hundeeier som lot bikkja drite overalt, men katter lever på en måte sitt eget liv og har ikke respekt for grenser og eier ikke særlig med lydighet.

Mest sannsynlig er katt vant til å drite der og der og henge rundt der hvor TS bor, hun skriver jo selv at hun flytta dit for 2år siden og katta har nok bodd der lengre og har se rutiner. Katteeieren kan ikke gjøre mye da. MEN det går ann å ta det opp med borettslaget eller lignende. Å måke opp bæsj for å gi det til naboen er respektløst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva jeg hater mest. røykere eller dyreeiere. På tide å få mer regulering av disse gruppene. Må faen bli slutt på at det er oss andre som skal tilpasse oss disse plageåndene..



Anonymous poster hash: d12f5...11e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig barnslig. Jeg kan skjønne det hvis det var en hundeeier som lot bikkja drite overalt, men katter lever på en måte sitt eget liv og har ikke respekt for grenser og eier ikke særlig med lydighet.

Mest sannsynlig er katt vant til å drite der og der og henge rundt der hvor TS bor, hun skriver jo selv at hun flytta dit for 2år siden og katta har nok bodd der lengre og har se rutiner. Katteeieren kan ikke gjøre mye da. MEN det går ann å ta det opp med borettslaget eller lignende. Å måke opp bæsj for å gi det til naboen er respektløst.

Så utrolig tilbakestående. Har man katt har man faenmeg ansvar for den også. Da ør man ta forhåndsregler slik at den ikke er til urimelig ulempe for naboene. Når katten er det og eieren ikke bryr seg så er det på sin plass å legge kattedriten på dørkarmen til den uansvarlige eieren. INGEN vil ha kattedrit i hagen sin, og det bør katteeiere respektere. Men du synes kanskje det er greit om jeg lar hunden min drite i hagen din og ikke plukker opp etter den også? Det er faktisk det samme, dyreeiere har ansvar for dyrene de skaffer seg, uavhengig av rase.

Anonymous poster hash: 5f2ee...fcb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk opp all driten og legg på trappa til eieren, som noen over her foreslo. Hadde jeg lett gjort! ^^

Og så strør du rundt om med slike greier som skal få katter til å holde seg unna, bare å google så finner du sikkert masse forslag med ting du har stående fra før.

Eieren av katten kan ikke styre hvor den går mer av den grunn.

Katter er sære dyr som går hvor de vil, driter hvor de vil, og generelt sett driter i oss mennesker så sant det ikke er eieren.

Så hva skal TS oppnå med det der?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så lett for eieren å gjøre så mye med en uforskammet katt. Selvfølgelig burde man ikke herje så mye med katta at det klikker for den, men ellers gjør katter det de vil.

Vet du kan få kjøpt noe på dyrebutikken for å holde katter unna. Noe spray eller strø, stikk innom og spør:)

Evt går det an å få seg en hannkatt selv, gjerne ukastert, for å patruljere området og skremme vekk uvedkommende katter :fnise:



Anonymous poster hash: 2ffeb...103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren av katten kan ikke styre hvor den går mer av den grunn.

Katter er sære dyr som går hvor de vil, driter hvor de vil, og generelt sett driter i oss mennesker så sant det ikke er eieren.

Så hva skal TS oppnå med det der?

TS kan oppnå at eieren tar ansvar og betaler for noe som gjør at kattehælvetet ikke driter i hagen til naboen.

Anonymous poster hash: 5f2ee...fcb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kan oppnå at eieren tar ansvar og betaler for noe som gjør at kattehælvetet ikke driter i hagen til naboen.

Anonymous poster hash: 5f2ee...fcb

Hadde tatt seg ut om alle som plager naboen sin med ett eller annet måtte betale for det :P

Anonymous poster hash: 2ffeb...103

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så lett for eieren å gjøre så mye med en uforskammet katt. Selvfølgelig burde man ikke herje så mye med katta at det klikker for den, men ellers gjør katter det de vil.

Vet du kan få kjøpt noe på dyrebutikken for å holde katter unna. Noe spray eller strø, stikk innom og spør:)

Evt går det an å få seg en hannkatt selv, gjerne ukastert, for å patruljere området og skremme vekk uvedkommende katter :fnise:

Anonymous poster hash: 2ffeb...103

Det er slik det blir dårlig dyrehold av. Om alle som ikke har interesse av katt egentlig skal skaffe seg en selv for å holde andre borte... Hvor mye omsorg og stell vil den katten få da tror du?

Da er det bedre å bruke 40-50 kroner på å strø pepper rundt eiendommen altså, eller å bare investere i et eller annet annet som holder naboens katt unna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt seg ut om alle som plager naboen sin med ett eller annet måtte betale for det :P

Anonymous poster hash: 2ffeb...103

Hvis naboens unger plager en så får den forbanna naboen se å holde de jævla ungene sine innendørs slik at de ikke er til sjenanse for alle andre :kjefte:

:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som slave for tre skrullete kattekrek, ville jeg satt pris på en vennlig dialog om gutta var til plage for naboene mine. Jeg hadde heller kommet og plukka opp bajs fra blomsterbede framfor å finne de demonstrativt plassert på trappa mi. Lett spyling med hageslangen er å foretrekke framfor f.eks å kaste gjenstander etter de for å skremme bort.

Jeg hadde og glatt kommet for å vaske terrassen om en av mine hadde gjort fra seg der. Så sant naboen hadde sagt i fra på skikkelig vis. Den der j¤₩£a katta di har drete ut verandaen min! Får jeg tak i den blir den flådd! er ikke riktig måte.

Nå vet ikke jeg hvordan du snakker med naboen din, ts, men jeg ville som katteslave hørt mindre på en nabo som med en gang var sur, sint og anklagende framfor en som vennlig ber om å finne en løsning.

Endret av fruBeist
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren av katten kan ikke styre hvor den går mer av den grunn.

Katter er sære dyr som går hvor de vil, driter hvor de vil, og generelt sett driter i oss mennesker så sant det ikke er eieren.

Så hva skal TS oppnå med det der?

Dette er absolutt ikke sant. Eller tror du man ikke kan styre at katter ikke skal gå på do inne, gå på møbler, klore på møbler etc.?

Problemet er jo først og fremst at eier ikke ser på det som et problem.

Anonymous poster hash: f13d7...e7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...