Gå til innhold

Hun er sint fordi jeg kastrerte katten!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hentet en kattunge hos en litt snodig dame for ca 2 mnd siden. Hun spurte pent on jeg ville holde kontakten via sms en stund fordi hun syntes det var så tungt å gi fra seg kattungene. Hun fortalte også at hun følte seg tvunget til å gi kattungene vekk fordi den andre katten hennes ventet unger når som helst og var begynt å jage kattungene og var veldig stresset.

Uansett da så sendte jeg først en sms med bilde og skrev at vi hadde gitt katten nytt navn, da ble hun veldig opprørt fordi vi ikke brukte navnet hun hadde gitt katten.

Sendte en sms i dag om at katten har vært hos dyrlegen og blitt kastrert, alt har gått fint. Hun ble rasende og mener jeg mishandler katten fordi hun ikke har fått kattunger og nå "aldri kommer til å oppleve å føde egne kattunger", som hun la det frem. Hun krever nå å få tilbake katten og har ringt flere ganger. Jeg er så sjokkert at jeg vet ikke engang hva jeg skal si så jeg avviser samtalen hver gang. Skjønner jo at hun ikke kan kreve katten tilbake, og at hun sikkert slutter å ringe snart, men så er dette veldig uhyggelig. Dama er jo tydeligvis helt på tur..

Anonymous poster hash: c3249...857

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dama er jo ikke god i utgangspunktet.

Få råd av Dyrebsskyttelsen, blir dama plagsom så gi beskjed om at du kobler inn politiet. Hun har overlatt ansvaret for katten til deg, uten angrerett, så lenge katten ikke lider nød.

Anonymous poster hash: 309f6...c5a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaa whaaaat! o_o
Altså, hun mener at du har mishandlet katten din fordi du har valgt å kastrere den!? :skratte:
Slutt all kontakt med henne, hun virker ikke særlig god..
Hun burde også vite hvor mye stress hun gir katten sin som får kattunger i hytt og pine.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart vi har et villkattproblem når folk har sånne holdninger :klaske:

Endret av nattsvermer
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være glad for at du fikk katten bort fra henne. :)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen er åpenbart ikke helt frisk.

Ikke ta telefonen når hun ringer, lagre all skriftlig kommunikasjon fra henne, og ikke svar henne mer overhodet ut over å gi beskjed om at du kommer til å kontakte politiet dersom hun ikke gir seg umiddelbart.

Det er helt ok å be om en og annen oppdatering på dyr man har solgt/gitt bort, men derfra til å henge seg opp i at katten har byttet navn, og blitt kastrert (slik alle ansvarlige katteeiere burde gjøre) er direkte ustabilt.

Anonymous poster hash: fb635...8ac

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring mattilsynet. Denne dama er som de som presser religion ned i strupen på deg og ikke bruker kondom. Enkelte mennesker burde ikke ha verken dyr eller barn.

Når det er sagt, så ringer du som sagt mattilsynet og forklarer at vedkommende har et grusomt syn på dyr. En kattemor burde IKKE gå gravid så ofte. Blir helt forferdet! Jeg vet noen lar kattene sine, og kaniner osv få unger i hytt og pine, som egentlig er fullstendig dyreplageri.



Anonymous poster hash: 78dea...c27
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gia_

Er katten chippet? :) Blir ingen vanskelig sak mot henne dersom hun stjeler katten tilbake og det allerede står at du eier katten :)

Edit: takk for at du tar ansvar og kastrerer katten din. Vi har nok av (hjemløse) kattunger i Norge, og trenger ikke flere.

Endret av Gia_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er katten chippet? :) Blir ingen vanskelig sak mot henne dersom hun stjeler katten tilbake og det allerede står at du eier katten :)

Edit: takk for at du tar ansvar og kastrerer katten din. Vi har nok av (hjemløse) kattunger i Norge, og trenger ikke flere.

Hun fikk id chip i dag samtidig med kastreringen. Den gale kattedamen har sluttet å ringe, men sendte meg en sms hvor hun beskriver hvor gal jeg er og at hun hadde en dårlig magefølelse av meg. Jeg må bare le, og jeg nekter å tro jeg er den eneste som fikk kattunge fra det kullet som har kastrert eller kommer til å gjøre det heller..

Anonymous poster hash: c3249...857

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slike mennesker som henne som holder kattebestanden i Norge for stor...

Takk for at du er en ansvarlig katteeier!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så glad jeg er for at det finnes mennesker som deg som faktisk kastrerer katten og ja, du har full rett til å bytte navn hun gav på katten, det er jo tross alt din. Hun kan ta seg ei bolle, og fortsette med dyreplageriet - med mindre du tar en telefon til Mattilsynet hvis hun blir for ekstrem. Hun virker ikke helt god i hodet, og ja, jeg er enig, hun er en av mange som sørger for at kattebestanden i Norge stiger som bare fy. Hvor skal alle disse kattungene dra? Hvem skal ta ansvar?

Jeg har selv hatt katter hele livet, og den absolutt verste myten jeg enda hører er at "alle jentekatter må få et kull før de steriliseres/kastreres, ellers så blir de lei seg for å ikke bli mor/dø/bli sjuke" osv. Nei, nei, nei. I rasekattmiljøet, der jeg har selv to av dem, er det et krav at kattene skal etter en viss alder kastreres eller steriliseres. De leveres ofte med chip, og bruker kun offisielt oppdrettsnavn HVIS de skal stilles ut. Jeg hentet en flott stor pus fra en dame i Buskerud som blir så glad for å se bilder og videoer av gutten. Jeg har ei dame i Tromsø som blir fra seg av glede når jeg sender bilder av jentepusen jeg hentet for tre år siden, som jeg har kastrert (fjernet livmor og eggstokker for å unngå kreft eller betennelse), og jeg ler av mennesker som mener en jentekatt skal ha kull fordi de "må oppleve å være mor". Katten min ligger tett inntil meg nå og sover, og såvidt jeg vet, lever hun et godt og barnefritt liv. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en meningsløs myte det der. Fullstendig uten logikk. En katt opplever "gleden" ved å være mor i cirka 12 uker, deretter flytter kattungene bort og katten tenker ikke mer over at den noenssinne har vært mamma. Skal det å bli mor ha noen innvirkning på kattens lykke, så må den få kattunger konstant - og da kan jeg garantere at den blir både sliten, lei og syk iløpet av kort tid.

Anonymous poster hash: fb635...8ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare gæren. Ikke bry deg om henne, forhåpentligvis går hun lei til slutt.



Anonymous poster hash: f94a6...612
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjett hvor mange katter det hadde blitt i Norge hvis alle jentepuser skulle hatt ett kull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvor mange katter det hadde blitt i Norge hvis alle jentepuser skulle hatt ett kull.

Kanskje katter hadde blitt en hovedingrediens i matlaging da?

Eller tenk deg kåper, sko, vesker av kattepels?

nei huff den var slem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville ha ringt Mattilsynet. Bedre en gang for mye enn en gang for lite..

Anonymous poster hash: ee8d3...f34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke det er noe vits å prøve å prate henne til fornuft en gang. Man skjønner jo at hun aldri kommer til å høre, uansett hva du sier. Det beste er nok å kutte kontakten. Har du mobil hvor du kan blokkere nummeret hennes? Hun har heller ingen rett til å ta katten tilbake med mindre dere har skrevet kontrakt om det. Jeg tror helt ærlig det ikke er noe du får gjort. Dama er syk!

Endret av Taklampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til henne at det er hun som mishandler katter. Det er pga henne at så mange katter står uten hjem. Folk skaffer seg søte små kattunger og når de blir større og sommerferien er her blir de dumpet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet en kattunge hos en litt snodig dame for ca 2 mnd siden. Hun spurte pent on jeg ville holde kontakten via sms en stund fordi hun syntes det var så tungt å gi fra seg kattungene. Hun fortalte også at hun følte seg tvunget til å gi kattungene vekk fordi den andre katten hennes ventet unger når som helst og var begynt å jage kattungene og var veldig stresset.

Uansett da så sendte jeg først en sms med bilde og skrev at vi hadde gitt katten nytt navn, da ble hun veldig opprørt fordi vi ikke brukte navnet hun hadde gitt katten.

Sendte en sms i dag om at katten har vært hos dyrlegen og blitt kastrert, alt har gått fint. Hun ble rasende og mener jeg mishandler katten fordi hun ikke har fått kattunger og nå "aldri kommer til å oppleve å føde egne kattunger", som hun la det frem. Hun krever nå å få tilbake katten og har ringt flere ganger. Jeg er så sjokkert at jeg vet ikke engang hva jeg skal si så jeg avviser samtalen hver gang. Skjønner jo at hun ikke kan kreve katten tilbake, og at hun sikkert slutter å ringe snart, men så er dette veldig uhyggelig. Dama er jo tydeligvis helt på tur..

Anonymous poster hash: c3249...857

Fortelle henne at når en har gitt fra seg eller solgt en kattunge til en ny eier, så kan man ikke bare kreve den tilbake uten videre eller bestemme og diktere hvilke valg dere tar mtp katten,så lenge det ikke er snakk om mishandling eller vanskjøtsel.

Si til henne at katten din har det veldig bra, at du tar godt vare på den og gjør kun det beste for den, at den er innom dyrlege årlig for å bli sjekket slik at katten holder seg frisk og får et godt,langt liv og at alt det ere gjør for/med katten er nøye begrunnede og tenkte valg.

Si til henne at du (og familien din?) er blitt veldig glade i katten og kommer aldri gjøre noe for å skade den eller ødelegge dens livskvalitet på noen måte.

Deretter kan du informere henne at det å sterilisere og kastrere kattene er ikke mishandling, og du kan godt si at det er fysisk mer belastende for en katt å bli gravid når de er 1-2 år og at katter ikke får et dårligere liv fordi de ikke får egne kattunger. Du kan be henne snakke med dyrlege for å få det bekreftet eller gjøre egen research. Si også at mer har du ikke å si om den saken og at du ikke ønsker å diskutere det videre.

Til slutt si at du ikke ønsker at hun tar mer kontakt fordi du føler at hun angriper deg for ingen grunn og at du synes at det er slitsomt å forholde seg til å få slengt dritt etter seg for noe hun ikke har nok kunnskaper å uttale seg om. Si at du forstår at hun elsker kattene og vil det beste, men at måten hun har gått frem gjør at du ikke ønsker mer kontakt. Deretter ender du samtalen med å si at du lenger ikke kommer til å besvare hennes SMSer og ønsker henne lykke til videre.

Kort fortalt; ikke gå inn i lange diskusjoner frem og tilbake med denne damen, dere kommer aldri til å komme til noen enighet for nå har du rett og slett mutilert katten i hennes egne øyne.

Vær kortfattet, presis og høflig, og ikke svar på flere henvendelser.

Kontakter hun der flere ganger eller møter opp så kan du fortelle henne at du kommer til å vurdere besøks/kontakt forbud av politiet (spar på alle meldinger som inneholder sjikane og drittlslenging) fordi hun ikke gir seg.

Og hvis hun fortsetter og blir skikkelig plagsom,ja, da drar du til politiet. Ferdig.

Men som sagt, viktigste er å ikke havne i noen form for diskusjon med denne type mennesker for den taper du lett!

Anonymous poster hash: 8426b...f88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...